Newsy

Katarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął. Było to dla nas bardzo opłacalne wyzwanie

2023-07-04  |  06:16

Była modelka zna polski rynek reklamy od podszewki, ponieważ to właśnie ona była jedną z pierwszych polskich modelek, które brały udział w kampaniach i prezentowały najnowsze kolekcje znanych projektantów na wybiegach w Polsce i za granicą. Wystąpiła również w ponad 100 telewizyjnych spotach reklamowych, została twarzą Loterii „Teletombola”, a na ulicach można było zobaczyć dziesiątki billboardów z jej wizerunkiem. Dziś z dużym sentymentem wspomina tamte czasy i cieszy się, że miała szansę obserwować początki branży reklamowej w naszym kraju.

Swoją przygodę z reklamami telewizyjnymi Katarzyna Butowtt zaczęła w latach 90. Jak zauważa, ludzie stawiali swoje pierwsze kroki w tej branży nieco nieśmiało. Początki do łatwych nie należały, ale twórcy mieli duży potencjał, wykazywali się kreatywnością i to wszystko szybko zaprocentowało.

– Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, aczkolwiek bardzo szybko rozwinął się na tyle, że znani reżyserzy jak na przykład Juliusz Machulski czy Laco Adamik chcieli robić reklamy, w których brałam udział, w związku z tym były to takie małe filmiki, małe dzieła sztuki. Dla nas to wszystko było nowe, dla wszystkich: dla realizatorów, dla mnie tym bardziej, ale było to ciekawe wyzwanie – mówi agencji Newseria Lifestyle Katarzyna Butowtt.

Modelka szybko została okrzyknięta królową polskiej reklamy i została prezenterką niezwykle popularnej w tamtym czasie Loterii „Teletombola”. Ten projekt przyniósł jej duży rozgłos i sławę.

– Telewizja i reklamy przyniosły mi popularność, zdaję sobie z tego sprawę i bardzo się cieszę, że tak się stało, że mam nazwisko takie, jakie mam, czyli dosyć charakterystyczne. W związku z tym teraz dobrze mi idzie odcinanie kuponów od tego, co robiłam przez tyle lat – mówi.

W tamtych czasach na reklamie można było zarobić spore pieniądze. Kontrakty telewizyjne były wówczas dużo lepiej opłacane niż modowe, dlatego Katarzyna Butowtt chętnie przyjmowała właśnie takie zlecenia. Nie bała się nowości ani ryzyka i doskonale wiedziała, jak wykorzystać niszę rynkową. Przez pewien czas prowadziła też agencję modelek.

– Początkowo było dużo pracy, a mało modelek i to było super. Potem jak już namnożyły się agencje modelek, to zaczęła się konkurencja i kompletnie inaczej przedstawiał się ten rynek. Teraz doszliśmy do normalności w tej branży, w tej dziedzinie. Moda to jest biznes, umówmy się, że jest to biznes, chyba na trzecim miejscu po zbrojeniówce i farmacji – mówi.

Dziś modeling pojawia się w jej życiu sporadycznie. Zdarza jej się powrócić na wybieg, czasami przyjmuje bowiem zaproszenia od znanych projektantów i bierze udział w ich pokazach specjalnych, ale przede wszystkim skupia się na działaniach charytatywnych. 

– Jestem związana z Fundacją Dr Clown i moje nazwisko działa na przykład wtedy, kiedy odzywam się do firm i cieszę się, że po prostu udaje mi się coś załatwić dla fundacji – dodaje Katarzyna Butowtt.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca

Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.

Bankowość

Styczeń powinien przynieść wzrost popytu na hipoteki i sprzedaży mieszkań. Klientom pomogłyby obniżki stóp procentowych

W styczniu eksperci rynku nieruchomości spodziewają się wzrostu popytu na kredyty hipoteczne. Rezygnacja przez rząd z zapowiadanego programu Kredyt 0 proc. spowodowała, że do banków zwracają się klienci czekający do tej pory na rządowe dopłaty. Jak podkreśla założyciel serwisu Tabelaofert.pl, jest grupa klientów, którzy ze względu na sytuację rynkową i swoje finanse potrzebują wsparcia państwa, ale taka ingerencja nie byłaby potrzebna przy niższym poziomie stóp procentowych. Ewentualna pomoc państwa powinna obejmować premie dla oszczędzających na własne M.

Muzyka

Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę

Wokalistka podkreśla, że wiele lat pracowała na to, żeby być w miejscu, w którym jest teraz, i robić to, co kocha. Tworzenie muzyki i koncertowanie to dla niej nie tylko praca, ale i pasja, z którą zawsze będzie związana. Luna zdradza też, że co prawda czuje potrzebę eksploracji innych swoich umiejętności, takich jak taniec czy gotowanie, i czasami marzy o radykalnej zmianie swojego życia, ale nie mogłaby porzucić całego dotychczasowego dorobku artystycznego. Nie wyklucza natomiast, że kiedyś wyreżyseruje jakiś film albo napisze powieść.