Newsy

Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym

2024-10-15  |  06:21

W weekend zostało zaprezentowane nowe studio „Pytania na śniadanie”. Ma ono 550 metrów kwadratowych i mieści się w hali zdjęciowej, która niedawno została wybudowana przy ul. Woronicza w Warszawie. Poza nowoczesnym wystrojem studio ma najnowszą technologię i imponujący park oświetleniowy. Nie tylko widzowie, ale i cała ekipa przygotowująca format czekała na ten moment z ekscytacją. Klaudia Carlos przyznaje, że doskonale się czuje w nowym miejscu i ma nadzieję, że będzie ono inspiracją do tworzenia wyjątkowego programu, dla ludzi w każdym wieku.

Nowa odsłona studia „Pytania na śniadanie” to pierwsza tak duża zmiana w tym programie od 15 lat. Prezenterzy przyznają, że stwarza to ekipie duże możliwości.

– Pewnie każdego dnia będziemy poznawać to studio jeszcze lepiej, ale już robi ogromne wrażenie, dlatego że jest bardzo duże, przestrzenne. My mieliśmy okazję wcześniej przyjść, sprawdzić, jak to wszystko wygląda, co jest po prawej, a co po lewej stronie, gdzie kuchnia, gdzie kącik do rozmów, gdzie jest nasza scena, tak że duże emocje towarzyszą tej zmianie i bardzo się z niej cieszymy. Kuchnia jest fantastyczna, obszerna, wszyscy kucharze ją tutaj chwalą, więc na pewno będą bardzo dobrze gotować, a my na kanapach oczywiście będziemy rozmawiać z naszymi gośćmi – mówi agencji Newseria Lifestyle Klaudia Carlos.

Teraz do dyspozycji twórców programu jest także taras widokowy, który w sezonie letnim będzie pełnił funkcję ogrodu i studia plenerowego. Żeby poznać wszystkie walory i zakamarki nowego miejsca, a także jak najlepiej wyeksponować poszczególne kadry, gospodarze „śniadaniówki” spędzili kilka godzin na próbach.

– Musieliśmy dokładnie rozpoznać wszystkie miejsca, ustalić plany z realizacją, żeby widzowie mieli możliwość zobaczyć program na najwyższym poziomie – tłumaczy.

„Pytanie na śniadanie” musi teraz mocno walczyć o widzów z konkurencją, ponieważ poza propozycją śniadaniową Dwójki i TVN-u można teraz również oglądać weekendowy program „Halo, tu Polsat”. Klaudia Carlos uważa jednak, że zamiast brać udział w jakiejkolwiek rywalizacji, lepiej skupić całą energię na przygotowaniu wartościowego programu, bo jakość sama się obroni.

– Nie myślimy o konkurowaniu z innymi, przynajmniej ja osobiście. Chcemy każdy program zrobić jak najlepiej, stąd dobór fantastycznych tematów, nad którymi pracuje cały sztab redakcyjny. Jesteśmy blisko ludzi, pokazujemy ich historie, pasje, marzenia, które się spełniają, pokazujemy też problemy, nie unikamy oczywiście trudnych spraw, które dotyczą każdego człowieka. Jesteśmy programem interdyscyplinarnym, zwracamy uwagę na wszystkie aspekty naszego życia. Są elementy dotyczące zdrowia, kuchni czy chociażby podróży. Myślę, że znajdziemy tutaj pole do dalszego naszego rozwoju i nasi widzowie będą dalej z nami. Poza tym jesteśmy programem wielopokoleniowym, bo podejmujemy tematy zarówno dla mam, które dopiero co dzieci urodziły, jak i dla seniorów – mówi dziennikarka.

Zmieniło się studio programu, zostały także dodane nowe segmenty, jak np. najświeższe informacje z kraju i ze świata, które prezentują dziennikarze TVP Info. Twórcy formatu zaplanowali także nowe cykle. Jeden z nich poprowadzi aktorka Magdalena Różczka.

– To będzie cykl dotyczący obszaru rodzin zastępczych, niezwykle ważny, bo uważam, że macierzyństwo może być realizowane w różny sposób, nie tylko w sposób biologiczny, ale wspomagający dzieci, które są w potrzebie. To niezwykle cenne. Magda jest osobą bardzo empatyczną i widać, że ten cykl z pewnością będzie bardzo wiarygodny i ważny społecznie przez to, że będzie ona opowiadała właśnie o różnych aspektach macierzyństwa – mówi Klaudia Carlos.

Zdaniem prezenterki „Pytanie na śniadanie” jest skarbnicą wiedzy, która może pomóc widzom w zrozumieniu różnych dziedzin życia, poznawaniu nowych perspektyw i rozwijaniu umiejętności. Nie ukrywa też, że jej samej szczególnie bliski jest cykl „Czas na zwierza”.

– „Czas na zwierza” to jest fantastyczne spotkanie z dr. Łukaszem Bożyckim, który wprowadza nas w świat przyrody, w świat zwierząt, ptaków, ma niepohamowane pole do wielu inspiracji, opowiada o tym, w jaki sposób realizuje zdjęcia, jak filmuje zwierzęta, opowiada o czatowniach. To jest bardzo fascynujące. Gdzieś tam wiele godzin musi spędzić w nocy, na przykład żeby nagrać zwierzaka nad ranem. Ja bardzo lubię kontakt z przyrodą i uważam, że to powinien być ważny aspekt naszego życia, bo można doskonale się zrelaksować i poczuć zupełnie inne emocje niż te, które towarzyszą nam, jeśli mieszkamy w mieście – dodaje.

Wraz z nowym studiem „Pytanie na śniadanie” zyskało także nową czołówkę. Zdjęcia realizowane były na Podhalu, nad Bałtykiem oraz w środkowej Polsce. Zmieniła się także oprawa muzyczna.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.