Mówi: | Maciej Kurzajewski |
Funkcja: | dziennikarz |
Maciej Kurzajewski: Widzowie stęsknili się za „Czarem par”. Nowa odsłona też będzie sukcesem
Po 23 latach przerwy „Czar par” wrócił na antenę Telewizji Polskiej. Zdaniem Macieja Kurzajewskiego program jest robiony z rozmachem i ma bardziej nowoczesny, widowiskowy charakter. Jego zaletą są uczestnicy – pełni pozytywnej energii, budzący sympatię i nastawieni na zaciętą, ale zdrową rywalizację. Dziennikarz nie ma wątpliwości, że dzięki odświeżonej formule teleturniej ponownie okaże się sukcesem TVP.
Emitowany w latach 1993-1996 „Czar par” należał do najpopularniejszych polskich teleturniejów – każdy odcinek przyciągał przed telewizory kilkumilionową widownię. Formuła programu, wymyślonego przez Bożenę Walter, polegała na trwającej przez cały rok rywalizacji kilkudziesięciu par – kolejne odcinki emitowane były raz w miesiącu, a w ostatnim wyłaniane było zwycięskie małżeństwo. We wrześniu tego roku, po ponaddwudziestoletniej przerwie, „Czar par” wrócił na antenę TVP – tym razem w rywalizacji bierze udział czternaście par, w roli prowadzących występują natomiast Izabella Krzan i Maciej Kurzajewski. Dziennikarz jest absolutnie pewien, że do starych, sprawdzonych formatów telewizyjnych warto wracać nawet po wielu latach.
– Lubimy to, co znamy, wiele formatów, które odświeżono w Telewizji Polskiej, odniosło spektakularny sukces. Głęboko wierzę w to, że ten program okaże się sukcesem po tak długim okresie, gdzie chyba się trochę za tym formatem stęskniliśmy. Ja się stęskniłem – mówi Maciej Kurzajewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Dziennikarz podkreśla jednocześnie, że na przestrzeni 23 lat, które minęły od emisji ostatniego odcinka „Czaru par”, istotnie zmienił się nie tylko rynek mediów, lecz także sam sposób, w jaki robi się telewizję. Dziś, aby utrzymać zainteresowanie widza, programy rozrywkowe muszą mieć bardziej widowiskowy, spektakularny charakter. Formuła „Czaru par” musiała zatem zostać odświeżona w nowoczesny sposób. Zmieniła się scenografia, która zdaniem Macieja Kurzajewskiego, robi ogromne wrażenie, wymyślono nowe konkurencje i wyzwania dla uczestników.
– Robimy to w sposób już na samym początku bardzo szeroki. I dobrze, bo jeśli chcemy coś robić, to musimy się maksymalnie zaangażować, zwłaszcza przy takim formacie, który nie jest zupełnie czymś nowym, będzie porównywany do tego, co było 23 lata temu. Jeśli mielibyśmy przenieść ten program 1:1, to byłoby to kompletnie bez sensu – mówi dziennikarz.
Aby wygrać 300 tys. zł, czternaście par będzie musiało wykonać liczne zadania – celem niektórych z nich będzie sprawdzenie, jak dobrze dana para się zna i dogaduje, w innych uczestnicy będą musieli się wykazać sprawnością fizyczną lub zdolnościami artystycznymi. Ich zmagania ocenia jury, w skład którego wchodzą m.in. Katarzyna Cichopek, Marcin Hakiel, Dorota Chotecka oraz Radosław Pazura. Maciej Kurzajewski podkreśla, że wybrane podczas castingów pary stanowią przekrój polskiego społeczeństwa i każdy widz będzie mógł bez trudu się z nimi identyfikować.
– Jest wesoło. Myślę, że bawią się uczestnicy, że bawią się jurorzy, my się dobrze z Izą Krzan w tym programie czujemy, ale najważniejsze jest to, by dobrze bawili się widzowie. Jeśli usłyszymy takie opinie: bawiłam się świetnie w piątkowy wieczór, bo oglądałam „Czar par”, to dla nas to będzie największa satysfakcja – mówi dziennikarz.
Maciej Kurzajewski zdaje sobie sprawę z tego, że dziś rynek telewizyjny jest znacznie bardziej nasycony, a oferta programowa dużo bogatsza niż w latach 90. Pozyskanie publiczności jest więc dużym wyzwaniem, dziennikarz liczy jednak, że widzowie polubią „Czar par” tak jak dawniej. Głównie ze względu na uczestników, których on sam już zdążył obdarzyć sympatią – prowadzący nie ukrywa, że odejście każdej z par będzie przyjmował z przykrością.
– Ci ludzie są świetni, mają w sobie energię i pozytywną zaciętość do tego, żeby walczyć o wygraną, by być najlepszymi, by dążyć do doskonałości, ale przede wszystkim mają to coś, za co widz kocha w telewizji bohatera, mają w sobie ogromną szczerość – mówi Maciej Kurzajewski.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.