Mówi: | Magdalena Jethon |
Funkcja: | dziennikarka |
Magdalena Jethon: Przejęliśmy misję radia publicznego. Radio Nowy Świat od patronów otrzymuje 700 tys. zł miesięcznie
Trzy lata temu dziennikarka definitywnie zamknęła w swoim życiu rozdział pod tytułem Trójka i całą swoją uwagę oraz potencjał kieruje na nowy projekt zawodowy. Radio Nowy Świat, któremu szefuje, szybko zyskało uznanie słuchaczy i dla wielu z nich stało się stacją pierwszego wyboru. Magdalena Jethon zapewnia, że dziennikarzom nie brak pomysłów na nowe cykle i audycje. Jest również wdzięczna wszystkim patronom, dzięki którym ta inicjatywa ma szansę na realizację.
Radio Nowy Świat wystartowało 10 lipca 2020 roku. Pierwszą audycję poprowadził Wojciech Mann. Od początku przyjęto, że stacja nie będzie nadawać reklam, a jej finansowanie ma się opierać wyłącznie na crowdfundingu. Rozgłośnią dowodzi Magdalena Jethon, była redaktor naczelna Trójki. Dziennikarka jest dumna, że z miłości do radia powstał solidny projekt medialny, który szybko wyrobił sobie mocną pozycję na rynku.
– Stworzyliśmy pełnowymiarowe radio, przejęliśmy misję radia publicznego i jesteśmy dumni, że to się udało. Oczywiście udało się dzięki naszym patronom, za co im bardzo dziękujemy, bo to jednak oni nas utrzymują – ponad 700 tys. zł miesięcznie to naprawdę jest coś. Dzięki temu możemy robić prawdziwe, a nie jakieś tam cząstkowe radio. Zatrudniamy 90 osób, więc naprawdę robimy radio pełną gębą – mówi agencji Newseria Lifestyle Magdalena Jethon.
Dziennikarka nie ukrywa jednak, że początki nie były łatwe. Trzeba było sporo zaryzykować, by się przekonać, czy jest to właściwy kierunek i czy zupełnie nowy projekt zdobędzie serca słuchaczy.
– Przecieraliśmy szlaki, nikt nie wiedział, czy to się uda, jak to trzeba zrobić, skąd wziąć ludzi, bo przecież nie braliśmy takich, których nikt nie chce, czyli są wolni na rynku, tylko trzeba było szukać właściwych osób. Przejęliśmy parę osób z Trójki, ale to było góra 10 proc. Poza tym zrobiliśmy konkurs na młode talenty, zgłosiło się ponad 2 tys. młodych przyszłych dziennikarzy i próbujemy ich uczyć. Po trzech latach część z nich już bardzo dobrze sprawdza się na antenie – mówi.
Magdalena Jethon podkreśla, że Radio Nowy Świat nadal będzie się rozwijać i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom słuchaczy. Są już plany na kolejne audycje i autorskie projekty.
– Musimy się rozwijać, pogłębiać naszą ofertę programową. Radio jest zbudowane, będziemy je tylko doskonalić i ulepszać. Na razie nie planujemy zatrudniać więcej ludzi – podkreśla.
Dziennikarka zapewnia też, że już nie ma nawyku włączania Trójki i sprawdzania, co tam się dzieje.
– Tam się nic nie może dziać, bo tam już niczego nie ma. Tam są zgliszcza – stwierdza Magdalena Jethon.
Czytaj także
- 2025-02-18: Instytucje unijne przyglądają się kryzysowi politycznemu w Serbii. Kolejny miesiąc potężnych demonstracji
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-01-09: Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-12-03: Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.