Newsy

Margaret o programie z W. Pijanowskim i K. Szewczykiem: oni będą mnie uczyć swojego świata, a ja ich swojego

2015-08-26  |  06:50
Mówi:Margaret, wokalistka

Krzysztof Szewczyk, prezenter, dziennikarz

Wojciech Pijanowski, prezenter

  • MP4
  • Wokalistka debiutuje w roli prowadzącej. Od września na antenie TVP1 będzie prowadzić program muzyczny „Retromania”. Jej partnerami będą Wojciech Pijanowski i Krzysztof Szewczyk. Pierwszy odcinek nowego show już sobotę 26 września.

    Nowy program na antenie TVP1 będzie nosić tytuł „Retromania”. W rolach prowadzących widzowie zobaczą Margaret oraz dwie legendy polskiej telewizji. Krzysztof Szewczyk przez kilka lat prowadził niezwykle lubiany przez telewidzów program „Wideoteka dorosłego człowieka”, a Wojciech Pijanowski zapisał się w pamięci Polaków jako gospodarz teleturnieju „Koło fortuny”.

    Ja robię tylko kawę, czyli jestem kawiarenką. Będziemy się nawzajem uczyć. Oni będą mnie uczyć swojego świata, a ja ich swojego – mówi Margaret agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Program „Retromania” będzie przedstawiał anegdoty o życiu gwiazd sceny muzycznej oraz najnowsze teledyski. Klipy będą prezentowane w formie listy przebojów. Gospodarze show będą też prezentować widzom archiwalne nagrania muzyczne.

    Będzie bardzo dużo dobrej muzyki, będzie w związku z tą muzyką również dużo obyczajowości z nią związanej. Będą anegdoty, różne zaskoki i dużo nieprzewidzianych rzeczy, ponieważ wszystko będzie pod wodzą naszej szefowej – mówi Krzysztof Szewczuk.

    Wojciech Pijanowski i Krzysztof Szewczuk mają już za sobą doświadczenie wspólnej pracy. W latach 80. wraz z Włodzimierzem Zientarskim prowadzili na antenie TVP2 program rozrywkowy „Jarmark”. Między dziennikarzami a Margaret jest ponad 30 lat różnicy, wokalistka przyznaje, że nie zna programów, które tworzyli jej partnerzy z „Retromanii”.

    Margaret się jeszcze nie urodziła, jeszcze jej na świecie nie było, jak myśmy robili „Jarmark”, ale nauczy się czegoś, mam nadzieję – mówi Wojciech Pijanowski.

    Program „Retromania” będzie można oglądać w każdą sobotę, o godz. 14:05, na antenie TVP1. Pierwszy odcinek 26 września.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Teatr

    Konsument

    Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware

    Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.

    Psychologia

    Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

    Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.