Mówi: | Mirella Firchał-Kępczyńska, prowadząca program "Para w remont" Marcin Kępczyński, prowadzacy program "Para w remont" |
Mirella i Marcin Kępczyńscy: Po sukcesie pierwszego sezonu programu „Para w remont” jesteśmy bardziej pewni siebie. Zawsze mamy dreszczyk emocji przed finałem
Prowadzący program „Para w remont” przyznają, że niewątpliwy sukces pierwszego sezonu produkcji dodał im wiatru w żagle i zmotywował do podejmowania nawet takich wyzwań, które na początku wydają się niemożliwe do zrealizowania. Metamorfozy, które przeprowadzają u swoich bohaterów, nie są powierzchowne i nie polegają jedynie na zmianie koloru ścian czy doborze gustownych dodatków. Mirella i Marcin Kępczyńscy przede wszystkim proponują takie rozwiązania, które sprawiają, że dane lokum jest bardziej funkcjonalne. Jak podkreślają, największą nagrodą za trud włożony w przygotowanie nowej odsłony danego wnętrza, jest satysfakcja bohaterów.
W drugim sezonie programu „Para w remont” zobaczymy metamorfozy ośmiu różnych pomieszczeń, na które prowadzący będą mieli tylko 3 dni i 10 tysięcy złotych. Ale dla nich to nic trudnego. Dzięki swojej wyobraźni i ogromnemu doświadczeniu wyczarują nowoczesne i funkcjonalne pomieszczenie dopasowane do potrzeb każdego z domowników.
– W kolejnym sezonie będziemy wszystkich zaskakiwać, bo nie tylko robimy takie metamorfozy, że przemalujemy ściany, tylko robimy bardzo dużo takich rozwiązań, które są ergonomiczne. W nowym sezonie często będzie taka bardzo duża zmiana funkcjonalności. Na przykład jest salon, w którym również musi być funkcja sypialni albo pokój dzieci, w którym jest jedno łóżko piętrowe, a dzieci chcą mieć dwa osobne pokoje, a nie bardzo można to podzielić. My zaproponujemy nasze rozwiązania – mówi agencji Newseria Marcin Kępczyński, prowadzący program „Para w remont”.
– Po sukcesie pierwszego sezonu chyba jesteśmy trochę pewniejsi siebie i teraz już tak się nie boimy. Dajemy z siebie wszystko, żeby bohaterowie byli szczęśliwi. Po prostu, słuchamy bardziej siebie, tego, co wiemy, że będzie dobre, i okazuje się, że bohaterowie są z tego zadowoleni i to doceniają – mówi Mirella Firchał-Kępczyńska, prowadząca program „Para w remont”.
Mirella i Marcin Kępczyńscy uwielbiają wnętrzarskie wyzwania. W każdym odcinku programu mają tylko trzy dni na zaprojektowanie, wyremontowanie i urządzenie wnętrza należącego do bohaterów.
– Mamy o tyle fajnie w tym naszym programie, że nie konsultujemy naszych projektów z bohaterami. My tylko wysłuchujemy ich propozycji, przemyśleń, jakichś założeń i musimy to tak spiąć wszystko i tak zaprojektować, żeby zmieścić się w określonym budżecie, w określonym czasie i żeby ci nasi bohaterowie byli zadowoleni. No i tutaj zawsze mamy taki dreszczyk emocji przed finałem, ponieważ nasi bohaterowie absolutnie nie znają projektu i nie wiedzą, jak ich wnętrze będzie wyglądało – mówi Mirella Firchał-Kępczyńska.
– Ale przede wszystkim patrzymy na człowieka, na jego charakter, zainteresowania. Jeśli to jest ktoś kolorowy, gra na bębnie, ma papużkę z klatką i żona gra na ukulele, no to nie możemy pomalować mu na biało pokoju, bo to jest w ogóle niespójne z tym człowiekiem – mówi Marcin Kępczyński.
Mirella Firchał-Kępczyńska podkreśla jednak, że w większości przypadków ryzyko i zastosowanie niebanalnych rozwiązań się opłaca. Mimo że na początku bohaterowie są nieco zaskoczeni zmianami, to z czasem doceniają ich nowatorskie pomysły.
– To nie jest tak, że nasi bohaterowie tylko w finale są zadowoleni i cieszą się, bo tak ma wyglądać finał. Nie, my zawsze im tłumaczymy, że mają mówić i dobre rzeczy, i złe, jeśli im się coś nie podoba. I okazuje się, że mówią same dobre, a potem kamery gasną, rozstajemy się, a oni dalej do nas dzwonią czy piszą SMS-y, że jest cudownie. Ostatnio przejeżdżaliśmy nawet obok naszej bohaterki, której zrobiliśmy sypialnię z granatowym sufitem i okazuje się, że ta sypialnia nadal wygląda tak samo. Bohaterka napisała, że nigdy w życiu jej nie zmieni, bo są tak z niej zadowoleni i tak się dobrze w niej czują. I to jest dla nas nagroda za cały ten trud, za te nieprzespane noce, no, bo nie wyobrażam sobie większej – mówi Mirella Firchał-Kępczyńska.
Wartością dodaną jest to, że prowadzący sami zakasują rękawy i aktywnie uczestniczą w remontach i wyposażaniu wnętrz.
– To nie jest tak, że my jesteśmy prowadzącymi w taki sposób, że przychodzimy, prowadzimy i wychodzimy, tylko my pracujemy ręka w rękę z całą ekipą. Mnóstwo rzeczy robimy sami, w zasadzie myślę, że 80 proc. tego, co jest w programie, robimy sami. Mirella szyje, ja robię bardzo dużo rzeczy takich stolarsko-drewnianych – mówi Marcin Kępczyński.
– Poza tym jest to też jakiś sposób na zaoszczędzenie trochę naszego budżetu. Jeśli zrobimy coś sami, to wtedy więcej możemy dać naszym bohaterom, niż gdybyśmy po prostu kupili te wszystkie rzeczy – mówi Mirella Firchał-Kępczyńska.
Program „Para w remont” można oglądać na kanale HGTV.
Czytaj także
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
- 2024-09-25: Budowa CPK ma ruszyć w 2026 roku. Wyzwaniem będzie skumulowanie dużych inwestycji w jednym czasie
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.