Newsy

Nastoletnie matki w nowym serialu MTV

2014-01-16  |  06:40
Mówi:Jerzy Dzięgielewski (dyrektor programowy MTV Polska)
Julia Ruszkiewicz (reżyserka)
Ada (uczestniczka programu)
Sylwia Chutnik (Fundacja MaMa - patron merytoryczny programu)
  • MP4
  • MTV Polska już wkrótce ruszy z emisję serialu dokumentalnego „Team Mom Poland”, który przedstawia codzienne życie czterech nastoletnich matek. Program ma nie tylko stać się rozrywką, lecz także zwrócić uwagę widzów na problemy nieletnich lub bardzo młodych matek w Polsce.

    To będą historie związane z konfliktem pokoleń, edukacją czy problemami ekonomicznymi, np. brakiem mieszkania. Nie zapominamy o bardzo istotnym elemencie, czyli perypetiach miłosnych  informuje Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    W programie przedstawione zostaną losy czterech dziewczyn: Izy, Ewy, Marysi i Ady, które jako nastolatki zaszły w ciąże i teraz zmagają się z trudami wczesnego macierzyństwa. Podczas tworzenia projektu z każdą z bohaterek pracował wyznaczony reżyser, który skupiał się tylko na danej osobie i jej historii. Wśród twórców serialu znalazł się m.in. Marcin Koszałka, znany reżyser dokumentów i operator filmowy, autor głośnego dokumentu o Euro 2012 zatytułowanego „Będziesz legendą, człowieku” .

     Twórcy programu podkreślają, że zależy im, aby publiczność podeszła do bohaterek programu ze zrozumieniem i empatią.

     Będę podkreślał, żeby nie oceniać i nie przyjmować protekcjonalnego podejścia, bo różnie to bywa. W różnych sytuacjach zachodzi się w ciążę  mówi Dzięgielewski i przypomina, że te i podobne historie to kawałek polskiej rzeczywistości.

    Program poza tym, że ma pełnić funkcję rozrywkową, ma również uświadomić, z jakimi problemami na co dzień zmagają się nastoletnie matki. W realizację misji dokumentu włączyła się Fundacja MaMa, działająca na rzecz matek w Polsce.

    Same nie uczestniczyłyśmy w procesie produkcyjnym. Natomiast wkraczamy teraz, kiedy będzie głośno o tym serialu, kiedy wreszcie będzie można mówić o nastoletnich matkach, wsłuchać się w ich problemy i w ich potrzeby mówi Sylwia Chutnik, jedna z założycielek fundacji.

    Przez trzy godziny po emisji każdego odcinka programu fundacja będzie prowadziła infolinię, na którą będą mogły zgłaszać się nastoletnie matki lub ich bliscy. Ponadto do szkół i ośrodków opieki społecznej rozesłane zostaną broszury informacyjne dla dziewcząt, zawierające informację dotyczące tego, gdzie nastoletnie ciężarne lub młode matki mogą szukać pomocy i jakie mają prawa.

    Przede wszystkim liczymy na debatę w naszym kraju bez edukacji seksualnej, debatę o tym jak to jest z tym rodzeniem dzieci w Polsce. Z jednej strony chcemy, żeby rodziło się więcej dzieci, ale kiedy dzieci rodzą dzieci, to trochę nie wiemy, co dalej z tym zrobić stwierdza Julia Chutnik.

    W jej ocenie nastoletnie matki są w Polsce niewidzialne. Ciężko więc ocenić, jaki będzie odzew na infolinii, czy młode matki będą szukały pomocy i ile tych telefonów będzie.

    Telewizja MTV Polska jest pierwszym krajem poza USA, który zdecydował się na wyprodukowanie lokalnej wersji amerykańskiego formatu „Teen Mom”. Emisja pierwszego odcinka zaplanowana jest na niedzielę 26 stycznia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Partner Serwisu Zdrowie

    Viatris

    Media

    Styl życia

    Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych

    Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.

    Handel

    Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

    Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.