Newsy

Nastoletnie matki w nowym serialu MTV

2014-01-16  |  06:40
Mówi:Jerzy Dzięgielewski (dyrektor programowy MTV Polska)
Julia Ruszkiewicz (reżyserka)
Ada (uczestniczka programu)
Sylwia Chutnik (Fundacja MaMa - patron merytoryczny programu)
  • MP4
  • MTV Polska już wkrótce ruszy z emisję serialu dokumentalnego „Team Mom Poland”, który przedstawia codzienne życie czterech nastoletnich matek. Program ma nie tylko stać się rozrywką, lecz także zwrócić uwagę widzów na problemy nieletnich lub bardzo młodych matek w Polsce.

    To będą historie związane z konfliktem pokoleń, edukacją czy problemami ekonomicznymi, np. brakiem mieszkania. Nie zapominamy o bardzo istotnym elemencie, czyli perypetiach miłosnych  informuje Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    W programie przedstawione zostaną losy czterech dziewczyn: Izy, Ewy, Marysi i Ady, które jako nastolatki zaszły w ciąże i teraz zmagają się z trudami wczesnego macierzyństwa. Podczas tworzenia projektu z każdą z bohaterek pracował wyznaczony reżyser, który skupiał się tylko na danej osobie i jej historii. Wśród twórców serialu znalazł się m.in. Marcin Koszałka, znany reżyser dokumentów i operator filmowy, autor głośnego dokumentu o Euro 2012 zatytułowanego „Będziesz legendą, człowieku” .

     Twórcy programu podkreślają, że zależy im, aby publiczność podeszła do bohaterek programu ze zrozumieniem i empatią.

     Będę podkreślał, żeby nie oceniać i nie przyjmować protekcjonalnego podejścia, bo różnie to bywa. W różnych sytuacjach zachodzi się w ciążę  mówi Dzięgielewski i przypomina, że te i podobne historie to kawałek polskiej rzeczywistości.

    Program poza tym, że ma pełnić funkcję rozrywkową, ma również uświadomić, z jakimi problemami na co dzień zmagają się nastoletnie matki. W realizację misji dokumentu włączyła się Fundacja MaMa, działająca na rzecz matek w Polsce.

    Same nie uczestniczyłyśmy w procesie produkcyjnym. Natomiast wkraczamy teraz, kiedy będzie głośno o tym serialu, kiedy wreszcie będzie można mówić o nastoletnich matkach, wsłuchać się w ich problemy i w ich potrzeby mówi Sylwia Chutnik, jedna z założycielek fundacji.

    Przez trzy godziny po emisji każdego odcinka programu fundacja będzie prowadziła infolinię, na którą będą mogły zgłaszać się nastoletnie matki lub ich bliscy. Ponadto do szkół i ośrodków opieki społecznej rozesłane zostaną broszury informacyjne dla dziewcząt, zawierające informację dotyczące tego, gdzie nastoletnie ciężarne lub młode matki mogą szukać pomocy i jakie mają prawa.

    Przede wszystkim liczymy na debatę w naszym kraju bez edukacji seksualnej, debatę o tym jak to jest z tym rodzeniem dzieci w Polsce. Z jednej strony chcemy, żeby rodziło się więcej dzieci, ale kiedy dzieci rodzą dzieci, to trochę nie wiemy, co dalej z tym zrobić stwierdza Julia Chutnik.

    W jej ocenie nastoletnie matki są w Polsce niewidzialne. Ciężko więc ocenić, jaki będzie odzew na infolinii, czy młode matki będą szukały pomocy i ile tych telefonów będzie.

    Telewizja MTV Polska jest pierwszym krajem poza USA, który zdecydował się na wyprodukowanie lokalnej wersji amerykańskiego formatu „Teen Mom”. Emisja pierwszego odcinka zaplanowana jest na niedzielę 26 stycznia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.