Mówi: | Jerzy Dzięgielewski (dyrektor programowy MTV Polska) Julia Ruszkiewicz (reżyserka) Ada (uczestniczka programu) Sylwia Chutnik (Fundacja MaMa - patron merytoryczny programu) |
Nastoletnie matki w nowym serialu MTV
MTV Polska już wkrótce ruszy z emisję serialu dokumentalnego „Team Mom Poland”, który przedstawia codzienne życie czterech nastoletnich matek. Program ma nie tylko stać się rozrywką, lecz także zwrócić uwagę widzów na problemy nieletnich lub bardzo młodych matek w Polsce.
– To będą historie związane z konfliktem pokoleń, edukacją czy problemami ekonomicznymi, np. brakiem mieszkania. Nie zapominamy o bardzo istotnym elemencie, czyli perypetiach miłosnych – informuje Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
– Będę podkreślał, żeby nie oceniać i nie przyjmować protekcjonalnego podejścia, bo różnie to bywa. W różnych sytuacjach zachodzi się w ciążę – mówi Dzięgielewski i przypomina, że te i podobne historie to kawałek polskiej rzeczywistości.
Program poza tym, że ma pełnić funkcję rozrywkową, ma również uświadomić, z jakimi problemami na co dzień zmagają się nastoletnie matki. W realizację misji dokumentu włączyła się Fundacja MaMa, działająca na rzecz matek w Polsce.
– Przede wszystkim liczymy na debatę w naszym kraju bez edukacji seksualnej, debatę o tym jak to jest z tym rodzeniem dzieci w Polsce. Z jednej strony chcemy, żeby rodziło się więcej dzieci, ale kiedy dzieci rodzą dzieci, to trochę nie wiemy, co dalej z tym zrobić – stwierdza Julia Chutnik.
W jej ocenie nastoletnie matki są w Polsce niewidzialne. Ciężko więc ocenić, jaki będzie odzew na infolinii, czy młode matki będą szukały pomocy i ile tych telefonów będzie.
Telewizja MTV Polska jest pierwszym krajem poza USA, który zdecydował się na wyprodukowanie lokalnej wersji amerykańskiego formatu „Teen Mom”. Emisja pierwszego odcinka zaplanowana jest na niedzielę 26 stycznia.
Czytaj także
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-12-12: Powodzie, susze i zanieczyszczenie rzek to największe zagrożenia wodne dla Polski. Brakuje specjalistów w tej dziedzinie
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
Nastolatkowie, w których domach rozmawia się o finansach, częściej korzystają z produktów finansowych, aplikacji do zarządzania finansami, ale też myślą o swojej inwestycyjnej przyszłości – wynika z badania „Junior w świecie nowoczesnych usług finansowych”. Jak wskazują autorzy, to dowód na to, że edukacja finansowa od wczesnych lat przynosi rezultaty, jednak więcej niż jedna trzecia nastolatków przyznaje, że u nich finanse to temat tabu. Co istotne, połowa badanych chce poszerzać swoją wiedzę na ten temat, a najczęściej wskazują na źródła internetowe.