Mówi: | Eva Grygo |
Funkcja: | projektantka mody |
Polska projektantka tworzy kolekcję ubrań do finałowego odcinka angielskiego „Top Model”
– Na finałowy pokaz „Top Model” w Londynie zaplanowałam najnowszą kolekcję wiosna-lato. Są to głównie sukienki i marynarki w stylu neoklasycznym. Inspiracją było poszukiwanie doskonałości w architekturze. Stąd użyłam kolorów granatu i szarości, przełamałam też
Przygoda Evy Grygo z londyńskim światem mody rozpoczęła się od wyjazdu na studia. Udało jej się też dostać na staż do dwóch projektantów: najpierw do niemieckiej pracowni Felder Felder, a później do Portugalczyka – Louisa De Gamy.
– Podczas stażu miałam okazję szlifować swój warsztat modowy, a także podpatrzyć tajniki prowadzenia własnego biznesu, co bardzo mi się przydało przy przygotowywaniu kolejnych kolekcji. Brałam też udział w wielu projektach modowych, w pokazach organizowanych przez Fashion TV – opowiada Eva Grygo.
Eva Grygo chciała jak najefektywniej wykorzystać czas spędzony w Londynie i zdobyć jak największe doświadczenie.
– Realizowałam wiele sesji zdjęciowych z lokalnymi fotografami, dzięki czemu też nawiązywałam wiele relacji biznesowych. Zauważyłam też zainteresowanie producentów „Top Model UK” moimi projektami i kolekcjami. Cztery lata temu otrzymałam zaproszenie do współpracy i regularnie od tego momentu współpracuję z nimi, co roku prezentując swoje kolekcje podczas finałowego wybiegu – wyjaśnia Eva Grygo.
Eva Grygo ma za sobą udział w wielu prestiżowych tygodniach mody. Młoda projektantka nie boi się nowych wyzwań. Jest otwarta na eksperymentowanie z formą, tkaniną, fakturą i konstrukcją. Tworzy dla innych, ale nie traci swojego stylu.
– Minimalizm i nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. W ten sposób przełamuje klasyczne sylwetki. Z jednej strony są to ubiory do noszenia, a z drugiej strony mają w sobie pewną nutkę awangardy. Ze współczesnych projektantów najbardziej inspiruje mnie Hussein Chalayan ze względu na innowacyjne podejście do mody – mówi Eva Grygo.
Eva Grygo jest także laureatką konkursu New Look Design 2013, którego motywem przewodnim były inspiracje etno.
Projektantka mieszka i pracuje w Polsce i Anglii.
– Rynek mody w Londynie i rynek mody w ogóle za granicą jest bardziej otwarty na modę i różne style projektantów. W Polsce jeszcze ten rynek się rozwija, co prawda w pozytywnym kierunku, jednak trochę czasu zajmie zanim te schematy zostaną przełamane – dodaje Eva Grygo.
Czytaj także
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-10-23: Prezydencja Węgier w UE za półmetkiem. Jej ocena dzieli europarlamentarzystów
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-09-27: Zmiany klimatu zagrażają produkcji kawy. Susze pogłębiają trudną sytuację rolników
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-10-16: Mokradła z kluczową rolą dla zagrożonych gatunków ptaków i bioróżnorodności. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.