Newsy

Polska projektantka tworzy kolekcję ubrań do finałowego odcinka angielskiego „Top Model”

2014-03-14  |  06:55
Pochodząca z Polski, młoda projektantka Eva Grygo współpracuje z producentami angielskiego „Top Model”. Właśnie trwają przygotowania do kolejnego finałowego pokazu. Tym razem uczestniczki programu będą prezentować sukienki i marynarki w stylu neoklasycznym. Eva Grygo od sześciu lat tworzy własne kolekcje ubrań. Brała udział w wielu prestiżowych pokazach mody i jest doceniana przez fachowców z branży. 

Na finałowy pokaz  „Top Model” w Londynie zaplanowałam najnowszą kolekcję wiosna-lato. Są to głównie sukienki i marynarki w stylu neoklasycznym. Inspiracją było poszukiwanie doskonałości w architekturze. Stąd użyłam kolorów granatu i szarości, przełamałam też 
nowoczesną bielą i różem – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Eva Grygo, projektantka mody.

Przygoda Evy Grygo z londyńskim światem mody rozpoczęła się od wyjazdu na studia. Udało jej się też dostać na staż do dwóch projektantów: najpierw do niemieckiej pracowni Felder Felder, a później do Portugalczyka – Louisa De Gamy.

Podczas stażu miałam okazję szlifować swój warsztat modowy, a także podpatrzyć tajniki prowadzenia własnego biznesu, co bardzo mi się przydało przy przygotowywaniu kolejnych kolekcji. Brałam też udział w wielu projektach modowych, w pokazach organizowanych przez Fashion TV – opowiada Eva Grygo.

Eva Grygo chciała jak najefektywniej wykorzystać czas spędzony w Londynie i zdobyć jak największe doświadczenie.

Realizowałam wiele sesji zdjęciowych z lokalnymi fotografami, dzięki czemu też nawiązywałam wiele relacji biznesowych. Zauważyłam też zainteresowanie producentów „Top Model UK” moimi projektami i kolekcjami. Cztery lata temu otrzymałam zaproszenie do współpracy i regularnie od tego momentu współpracuję z nimi, co roku prezentując swoje kolekcje podczas finałowego wybiegu – wyjaśnia Eva Grygo. 

Eva Grygo ma za sobą udział w wielu prestiżowych tygodniach mody. Młoda projektantka nie boi się nowych wyzwań. Jest otwarta na eksperymentowanie z formą, tkaniną, fakturą i konstrukcją. Tworzy dla innych, ale nie traci swojego stylu.

Minimalizm i nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne. W ten sposób przełamuje klasyczne sylwetki. Z jednej strony są to ubiory do noszenia, a z drugiej strony mają w sobie pewną nutkę awangardy. Ze współczesnych projektantów najbardziej inspiruje mnie Hussein Chalayan ze względu na innowacyjne podejście do mody – mówi Eva Grygo.

Eva Grygo jest także laureatką konkursu New Look Design 2013, którego motywem przewodnim były inspiracje etno.

Projektantka mieszka i pracuje w Polsce i Anglii.

Rynek mody w Londynie i rynek mody w ogóle za granicą jest bardziej otwarty na modę i różne style projektantów. W Polsce jeszcze ten rynek się rozwija, co prawda w pozytywnym kierunku, jednak trochę czasu zajmie zanim te schematy zostaną przełamane – dodaje Eva Grygo.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.