Newsy

Polskie gwiazdy nie wykorzystują potencjału mediów społecznościowych. Eksperci chwalą Ewę Chodakowską i Dawida Wolińskiego

2014-05-29  |  06:50
Mówi:Piotr Bucki
Funkcja:wykładowca, trener, specjalista od komunikacji
Firma:Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni
  • MP4
  • Media społecznościowe to obecnie najpotężniejsze narzędzie do kreowania wizerunku, również wśród gwiazd. Dzięki Facebookowi, Instagramowi czy Twitterowi artyści mają większą kontrolę nad treścią, która przedostaje się do mediów. Według ekspertów wśród polskich celebrytów potencjał mediów społecznościowych najlepiej wykorzystują Ewa Chodakowska i Dawid Woliński.

    Celebryci często wykorzystują Instagram jako medium, za pośrednictwem którego mogą pokazywać swoją kontrolowaną twarz. To również pokazuje, jak niektórzy gorzej lub lepiej radzą sobie z tym, jak odbierają ich inni. Na przykład Ewa Chodakowska świetnie buduje swoją społeczność wokół swojej idei trenowania wszystkich Polek i Polaków. Jako jedna z niewielu naprawdę zarządza wielką społecznością fanów i udaje jej się utrzymywać bardzo wysoki wskaźnik zaangażowania. Każdemu specjaliście od social media na pewno może zaimponować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Bucki, wykładowca, trener i specjalista od komunikacji z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni.

    Mimo to trenerce zdarzyło się również kilka wpadek, kiedy pod wpływem emocji odpowiadała na zarzuty hejterów. Według ekspertów polskie gwiazdy nie mają doświadczenia w radzeniu sobie z negatywnymi komentarzami na ich temat i często poświęcają czas i energię na błahe konflikty.

    Polskim gwiazdom przydałyby się porady specjalistów od wizerunku, osób, które potrafią doradzić w kryzysie. Bo w sytuacji, kiedy zaczynamy być krytykowani, pokazujemy czasami, że nie dajemy sobie rady z naszymi emocjami – tłumaczy Bucki.

    Poza Chodakowską biegłością w wykorzystywaniu mediów społecznościowych do promocji swojej osoby pochwalić się może Dawid Woliński. Projektant wzbudza gorącą dyskusję na portalach plotkarskich za sprawą serii zdjęć w windzie, na których pokazywał fanom swoje codzienne stylizacje. Wolińskiemu szybko przypięto łatkę najbardziej narcystycznego polskiego celebryty. Później okazało się, że fotografie były elementem zaplanowanej strategii promocyjnej: projektant stał się dużo bardziej rozpoznawalny, a jedno ze zdjęć zostało wylicytowane w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

    Mistrzami mediów społecznościowych są zagraniczne gwiazdy, które doskonale wykorzystują ich potencjał. Ostatnio Beyonce zdołała utrzymać w tajemnicy plany związane z wydaniem nowego albumu. Artystka informacją na ten temat podzieliła się z fanami właśnie za pośrednictwem Instragama. Różnice między polskimi a zagranicznymi celebrytami wynikają z tego, że gwiazdy za granicą częściej powierzają kreowanie swojego wizerunku profesjonalistom. W Polsce to nadal rzadkość.

    Ciekawe jest, że gwiazdy popełniają błędy związane z technicznymi aspektami. Problem sprawiają na przykład tzw. hashtagi. Nie hashtaguje się wszystkich spójników, nie hashtaguje się wszystkiego, co się da – mówi Piotr Bucki.

    Sprawnie prowadzony profil na portalu społecznościowym daje duże korzyści. Dzięki niemu gwiazdy mają większą kontrolę nad tym, co przedostaje się do mediów. Internet ma szerokie możliwości technologiczne, ale trzeba pamiętać, że wszystko, co zostaje wrzucone do sieci, zostaje tam na zawsze.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.