Mówi: | Piotr Bucki |
Funkcja: | wykładowca, trener, specjalista od komunikacji |
Firma: | Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni |
Polskie gwiazdy nie wykorzystują potencjału mediów społecznościowych. Eksperci chwalą Ewę Chodakowską i Dawida Wolińskiego
– Celebryci często wykorzystują Instagram jako medium, za pośrednictwem którego mogą pokazywać swoją kontrolowaną twarz. To również pokazuje, jak niektórzy gorzej lub lepiej radzą sobie z tym, jak odbierają ich inni. Na przykład Ewa Chodakowska świetnie buduje swoją społeczność wokół swojej idei trenowania wszystkich Polek i Polaków. Jako jedna z niewielu naprawdę zarządza wielką społecznością fanów i udaje jej się utrzymywać bardzo wysoki wskaźnik zaangażowania. Każdemu specjaliście od social media na pewno może zaimponować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Bucki, wykładowca, trener i specjalista od komunikacji z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni.
Mimo to trenerce zdarzyło się również kilka wpadek, kiedy pod wpływem emocji odpowiadała na zarzuty hejterów. Według ekspertów polskie gwiazdy nie mają doświadczenia w radzeniu sobie z negatywnymi komentarzami na ich temat i często poświęcają czas i energię na błahe konflikty.
– Polskim gwiazdom przydałyby się porady specjalistów od wizerunku, osób, które potrafią doradzić w kryzysie. Bo w sytuacji, kiedy zaczynamy być krytykowani, pokazujemy czasami, że nie dajemy sobie rady z naszymi emocjami – tłumaczy Bucki.
Poza Chodakowską biegłością w wykorzystywaniu mediów społecznościowych do promocji swojej osoby pochwalić się może Dawid Woliński. Projektant wzbudza gorącą dyskusję na portalach plotkarskich za sprawą serii zdjęć w windzie, na których pokazywał fanom swoje codzienne stylizacje. Wolińskiemu szybko przypięto łatkę najbardziej narcystycznego polskiego celebryty. Później okazało się, że fotografie były elementem zaplanowanej strategii promocyjnej: projektant stał się dużo bardziej rozpoznawalny, a jedno ze zdjęć zostało wylicytowane w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Mistrzami mediów społecznościowych są zagraniczne gwiazdy, które doskonale wykorzystują ich potencjał. Ostatnio Beyonce zdołała utrzymać w tajemnicy plany związane z wydaniem nowego albumu. Artystka informacją na ten temat podzieliła się z fanami właśnie za pośrednictwem Instragama. Różnice między polskimi a zagranicznymi celebrytami wynikają z tego, że gwiazdy za granicą częściej powierzają kreowanie swojego wizerunku profesjonalistom. W Polsce to nadal rzadkość.
– Ciekawe jest, że gwiazdy popełniają błędy związane z technicznymi aspektami. Problem sprawiają na przykład tzw. hashtagi. Nie hashtaguje się wszystkich spójników, nie hashtaguje się wszystkiego, co się da – mówi Piotr Bucki.
Sprawnie prowadzony profil na portalu społecznościowym daje duże korzyści. Dzięki niemu gwiazdy mają większą kontrolę nad tym, co przedostaje się do mediów. Internet ma szerokie możliwości technologiczne, ale trzeba pamiętać, że wszystko, co zostaje wrzucone do sieci, zostaje tam na zawsze.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.