Mówi: | Szymon Majewski |
Funkcja: | dziennikarz, publicysta Magazynu For Her |
Szymon Majewski: coraz więcej pism dla pań zaczyna traktować kobiety serio
Zdaniem Szymona Majewskiego polska prasa kobieca stoi na coraz wyższym poziomie. Magazyny tego typu nie ograniczają się już wyłącznie do porad związanych z pielęgnacją urody czy prowadzeniem domu. Oferują ciekawie podaną wiedzę z zakresu psychologii, zwłaszcza relacji rodzinnych i związków. Publicysta sam chętnie czerpie wiedzę z prasy kobiecej.
Szymon Majewski od sześciu lat jest stałym felietonistą magazynu dla kobiet „Zwierciadło”. Co miesiąc publikuje w nim felietony z cyklu „Życie w pożyciu”, w których porusza tematy związane z relacjami damsko-męskimi. W 2016 roku nawiązał ponadto współpracę z magazynem For Her, pierwszym internetowym periodykiem dla kobiet ceniących wartości chrześcijańskie. Dziennikarz pozytywnie ocenia jakość polskiej prasy kobiecej.
– Ja bardzo lubię te gazety, dużo się z nich dowiaduję. Jeżeli te gazety traktują kobietę serio i poważnie, to mam wrażenie, że to jest bardzo fajna sprawa – mówi Szymon Majewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Zdaniem dziennikarza polska prasa kobieca stoi na coraz wyższym poziomie. Przejawia się to przede wszystkim w podejmowanej przez te magazyny tematyce. Znacznie wykracza ona obecnie poza tradycyjne porady dotyczące mody i pielęgnacji urody czy kwestii związanych z kulinariami i prowadzeniem gospodarstwa domowego.
– Coraz więcej jest pism, które zaczynają traktować kobiety serio, czyli np., że one chcą dużo wiedzieć o relacjach, więcej o doświadczeniach, nie tylko jak przygotować ogórki, co jest oczywiście ważne, albo o której jest „Świat według Kiepskich”. Ta wiedza zaczyna im być podawana w ciekawy sposób przez ciekawych ludzi – mówi Szymon Majewski.
Dziennikarz uważa, że Polacy, nie tylko kobiety, lecz także mężczyźni, są coraz bardziej zainteresowani pozyskiwaniem wiedzy z zakresy psychologii, dowiadywania się więcej o relacjach międzyludzkich i damsko-męskich. Zauważył, że jako 50-letni, doświadczony człowiek jest coraz częściej zapraszany na spotkania, gdzie ma nie tylko bawić ludzi, lecz przede wszystkim dzielić się swoimi doświadczeniami życiowymi.
– Ostatnio byłem na spotkaniu, mężczyźni je organizowali, to było spotkanie, gdzie było o relacjach z matką, i była pełna sala. Pełno ludzi, którzy przyszli, żeby dwie godziny posłuchać psychologa i paru znanych ludzi, co mówią o relacjach z rodzicami, z matką – mówi Szymon Majewski.
O relacjach małżeńskich na podstawie własnych doświadczeń z żoną Magdaleną dziennikarz opowiada również w monologu „One Mąż Show”. Zobaczyć go można na deskach warszawskiego Och-Teatru.
Czytaj także
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-22: Wiarygodność ekonomiczna Polski sukcesywnie się pogarsza. To negatywnie wpływa na postrzeganie Polski przez inwestorów
- 2024-10-17: Sztuczna inteligencja coraz mocniej wchodzi w medycynę. Potrzebna wielka baza danych pacjentów
- 2024-10-04: Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-10-29: Ruch na lotniskach regionalnych niezagrożony. Centralne lotnisko ma być nie konkurencją, ale uzupełnieniem oferty lotniczej
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-25: Trwają prace nad strategią migracyjną Polski na lata 2025–2030. Eksperci apelują o duży nacisk na mieszkalnictwo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.