Newsy

Szymon Majewski: coraz więcej pism dla pań zaczyna traktować kobiety serio

2016-09-27  |  06:55
Mówi:Szymon Majewski
Funkcja:dziennikarz, publicysta Magazynu For Her
  • MP4
  • Zdaniem Szymona Majewskiego polska prasa kobieca stoi na coraz wyższym poziomie. Magazyny tego typu nie ograniczają się już wyłącznie do porad związanych z pielęgnacją urody czy prowadzeniem domu. Oferują ciekawie podaną wiedzę z zakresu psychologii, zwłaszcza relacji rodzinnych i związków. Publicysta sam chętnie czerpie wiedzę z prasy kobiecej.

    Szymon Majewski od sześciu lat jest stałym felietonistą magazynu dla kobiet „Zwierciadło”. Co miesiąc publikuje w nim felietony z cyklu „Życie w pożyciu”, w których porusza tematy związane z relacjami damsko-męskimi. W 2016 roku nawiązał ponadto współpracę z magazynem For Her, pierwszym internetowym periodykiem dla kobiet ceniących wartości chrześcijańskie. Dziennikarz pozytywnie ocenia jakość polskiej prasy kobiecej.

    – Ja bardzo lubię te gazety, dużo się z nich dowiaduję. Jeżeli te gazety traktują kobietę serio i poważnie, to mam wrażenie, że to jest bardzo fajna sprawa – mówi Szymon Majewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Zdaniem dziennikarza polska prasa kobieca stoi na coraz wyższym poziomie. Przejawia się to przede wszystkim w podejmowanej przez te magazyny tematyce. Znacznie wykracza ona obecnie poza tradycyjne porady dotyczące mody i pielęgnacji urody czy kwestii związanych z kulinariami i prowadzeniem gospodarstwa domowego.

    – Coraz więcej jest pism, które zaczynają traktować kobiety serio, czyli np., że one chcą dużo wiedzieć o relacjach, więcej o doświadczeniach, nie tylko  jak przygotować ogórki, co jest oczywiście ważne, albo o której jest „Świat według Kiepskich”. Ta wiedza zaczyna im być podawana w ciekawy sposób przez ciekawych ludzi – mówi Szymon Majewski.

    Dziennikarz uważa, że Polacy, nie tylko kobiety, lecz także mężczyźni, są coraz bardziej zainteresowani pozyskiwaniem wiedzy z zakresy psychologii, dowiadywania się więcej o relacjach międzyludzkich i damsko-męskich. Zauważył, że jako 50-letni, doświadczony człowiek jest coraz częściej zapraszany na spotkania, gdzie ma nie tylko bawić ludzi, lecz przede wszystkim dzielić się swoimi doświadczeniami życiowymi.

    – Ostatnio byłem na spotkaniu, mężczyźni je organizowali, to było spotkanie, gdzie było o relacjach z matką, i była pełna sala. Pełno ludzi, którzy przyszli, żeby dwie godziny posłuchać psychologa i paru znanych ludzi, co mówią o relacjach z rodzicami, z matką – mówi Szymon Majewski.

    O relacjach małżeńskich na podstawie własnych doświadczeń z żoną Magdaleną dziennikarz opowiada również w monologu „One Mąż Show”. Zobaczyć go można na deskach warszawskiego Och-Teatru.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Gwiazdy

    Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

    Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

    Handel

    Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

    Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.