Mówi: | Szymon Majewski |
Funkcja: | dziennikarz, publicysta Magazynu For Her |
Szymon Majewski: coraz więcej pism dla pań zaczyna traktować kobiety serio
Zdaniem Szymona Majewskiego polska prasa kobieca stoi na coraz wyższym poziomie. Magazyny tego typu nie ograniczają się już wyłącznie do porad związanych z pielęgnacją urody czy prowadzeniem domu. Oferują ciekawie podaną wiedzę z zakresu psychologii, zwłaszcza relacji rodzinnych i związków. Publicysta sam chętnie czerpie wiedzę z prasy kobiecej.
Szymon Majewski od sześciu lat jest stałym felietonistą magazynu dla kobiet „Zwierciadło”. Co miesiąc publikuje w nim felietony z cyklu „Życie w pożyciu”, w których porusza tematy związane z relacjami damsko-męskimi. W 2016 roku nawiązał ponadto współpracę z magazynem For Her, pierwszym internetowym periodykiem dla kobiet ceniących wartości chrześcijańskie. Dziennikarz pozytywnie ocenia jakość polskiej prasy kobiecej.
– Ja bardzo lubię te gazety, dużo się z nich dowiaduję. Jeżeli te gazety traktują kobietę serio i poważnie, to mam wrażenie, że to jest bardzo fajna sprawa – mówi Szymon Majewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Zdaniem dziennikarza polska prasa kobieca stoi na coraz wyższym poziomie. Przejawia się to przede wszystkim w podejmowanej przez te magazyny tematyce. Znacznie wykracza ona obecnie poza tradycyjne porady dotyczące mody i pielęgnacji urody czy kwestii związanych z kulinariami i prowadzeniem gospodarstwa domowego.
– Coraz więcej jest pism, które zaczynają traktować kobiety serio, czyli np., że one chcą dużo wiedzieć o relacjach, więcej o doświadczeniach, nie tylko jak przygotować ogórki, co jest oczywiście ważne, albo o której jest „Świat według Kiepskich”. Ta wiedza zaczyna im być podawana w ciekawy sposób przez ciekawych ludzi – mówi Szymon Majewski.
Dziennikarz uważa, że Polacy, nie tylko kobiety, lecz także mężczyźni, są coraz bardziej zainteresowani pozyskiwaniem wiedzy z zakresy psychologii, dowiadywania się więcej o relacjach międzyludzkich i damsko-męskich. Zauważył, że jako 50-letni, doświadczony człowiek jest coraz częściej zapraszany na spotkania, gdzie ma nie tylko bawić ludzi, lecz przede wszystkim dzielić się swoimi doświadczeniami życiowymi.
– Ostatnio byłem na spotkaniu, mężczyźni je organizowali, to było spotkanie, gdzie było o relacjach z matką, i była pełna sala. Pełno ludzi, którzy przyszli, żeby dwie godziny posłuchać psychologa i paru znanych ludzi, co mówią o relacjach z rodzicami, z matką – mówi Szymon Majewski.
O relacjach małżeńskich na podstawie własnych doświadczeń z żoną Magdaleną dziennikarz opowiada również w monologu „One Mąż Show”. Zobaczyć go można na deskach warszawskiego Och-Teatru.
Czytaj także
- 2024-12-19: Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-12-12: Powodzie, susze i zanieczyszczenie rzek to największe zagrożenia wodne dla Polski. Brakuje specjalistów w tej dziedzinie
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów
Święta Bożego Narodzenia, łączone tradycyjnie z potrawami z karpia, śledzi oraz „rybą po grecku”, sprawiają, że wydatki Polaków na ryby są pod koniec roku nawet dwukrotnie wyższe niż średnio w innych miesiącach. – Wybór gatunku i rodzaju ryby ma znaczenie nie tylko dla smaku wigilijnych potraw, ale też dla kondycji rybołówstwa – przypominają eksperci MSC i radzą, by wybierać produktu z niebieskim logo organizacji, świadczącym o tym, że ryba pochodzi ze zrównoważonych połowów.