Mówi: | Katarzyna Chwedoruk |
Funkcja: | ekspert terapii estetycznych |
Firma: | SkinClinic |
Medycyna estetyczna coraz bardziej popularna wśród mężczyzn
– Medycyna estetyczna to coś pomiędzy kosmetologią a chirurgią plastyczną. Dotyczy ona oczywiście zabiegów inwazyjnych, ale nie są one tak inwazyjne jak skalpel chirurgiczny. W jej zakres wchodzą zastrzyki, czyli botoks, różnego rodzaju wypełniacze, lasery, peelingi, zabiegi za pomocą nici liftingujących – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Chwedoruk, ekspert terapii estetycznych w SkinClinic.
Nie jest prawdą, że z oferty klinik medycyny estetycznej korzystają jedynie kobiety. Mężczyźni wprawdzie najczęściej decydują się na zabieg na porost włosów lub ich usunięcie, ale również wśród panów popularne stają się zabiegi z użyciem botoksu. Trzeba jednak pamiętać, aby nie przesadzić z dawką wypełniacza.
Efektem ubocznym źle zaplanowanej kuracji może być efekt tzw. maski, czyli przedawkowania botoksu. Widać to przede wszystkim w okolicy policzków, gdzie skóra jest nienaturalnie naciągnięta, a pacjent nie jest w stanie poruszać naturalnie mięśniami twarzy.
– Niektórzy mogą mieć zaburzony obraz widzenia samego siebie, ale lekarz jest tą osobą, która powinna dostrzec mankamenty i to, co można poprawić w kształcie danej twarzy. Najbardziej wartościowi są lekarze, którzy nie wykonują zabiegów wyłącznie na życzenie pacjentki czy pacjenta, tylko uczciwie i profesjonalnie doradzają. Nie wolno ulegać wpływowi pacjenta, który po wykonaniu wybranego przez siebie zabiegu będzie wyglądał gorzej – tłumaczy Katarzyna Chwedoruk.
Planując wizytę w gabinecie lekarza medycyny estetycznej, należy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa i zdrowym rozsądku. Tylko umiar i rozwaga w poprawianiu swojego wyglądu mogą pomóc uzyskać naturalny i pożądany efekt.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.