Newsy

Co dziesiąty mężczyzna chodzi od SPA. Najczęściej wybiera masaże, peelingi i zabiegi relaksacyjne

2014-05-06  |  06:30
Coraz mniej mężczyzn traktuje wizytę w SPA jako fanaberię. Wielu panów przywiązuje wagę do swojego wyglądu i korzysta z zabiegów, jakie proponują gabinety odnowy. Wśród nich największą popularnością cieszą się relaksujące masaże, peelingi i zabiegi złuszczające naskórek. Z badań wynika, że 30 proc. mieszkańców dużych miast uważa ofertę kierowaną do panów za zbyt ubogą, dlatego powstać zaczęły typowo męskie SPA.

Mężczyźni coraz bardziej dbają o siebie i myślą o profilaktyce przeciwstarzeniowej. W tym celu przychodzą na zabiegi pielęgnujące z kosmetykami anti-aging. Również zakupują produkty do pielęgnacji domowej, a także poddają się troszeczkę bardziej inwazyjnym zabiegom złuszczającym bądź silnie nawadniającym skórę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aleksandra Zdonek, kosmetolog ze SPA Spearside.

Co prawda pierwsza wizyta w ośrodku SPA może być dla mężczyzny dość krępująca, ale kosmetolodzy przekonują, że dobrze jest przełamać barierę i zapewnić sobie dawkę relaksu.

Mężczyźni przychodzący do SPA zwykle borykają się z takimi problemami jak trądzik, cera mieszana, szara, zmęczona. Mają problemy z rumieniem, z rozszerzonymi naczynkami. Wielu panów ma cerę nadwrażliwą, która potrzebuje ukojenia i nawilżenia naskórka. Na pewno mogą skorzystać z zabiegów złuszczających: może to być mikrodermabrazja lub też terapia peelingiem chemicznym – tłumaczy Aleksandra Zdonek.

Z oferty SPA mężczyźni najczęściej wybierają masaże i zabiegi kosmetyczne. Ale w ośrodkach odnowy biologicznej panowie szukają już nie tylko relaksu i odpoczynku. Chcą także uzyskać profesjonalne porady dotyczące zdrowia i dbania o własny wygląd.

Panom, którzy przychodzą do SPA z problemem wrastających włosków, możemy zaproponować zabiegi peelingujące, które zdecydowanie ograniczają wrastanie tych włosów w naskórek. Często panowie przychodzą ze skóra podrażnioną wrastaniem bądź goleniem. Wówczas możemy zastosować różne łagodzące zabiegi pielęgnujące z olejkami, maseczkami i przyjemnym masażem, który na pewno ukoi skórę – wyjaśnia Aleksandra Zdonek.

Z badań wynika, że ośrodki SPA odwiedza co dziesiąty Polak. Z myślą o mężczyznach powstają typowo męskie gabinety odnowy ze specjalnie przystosowaną ofertą.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.