Newsy

Medycyna estetyczna coraz bardziej popularna wśród mężczyzn

2014-02-26  |  06:30
Mówi:Katarzyna Chwedoruk
Funkcja:ekspert terapii estetycznych
Firma:SkinClinic
  • MP4
  • Medycyna estetyczna pozwala szybko i trwale pozbyć się niedoskonałości naszego ciała. Zabiegi stają się popularne już nie tylko wśród kobiet, lecz także wśród mężczyzn. Najczęściej wybierane są proste zabiegi kosmetyczne, ale przybywa chętnych do poddania się operacji chirurgicznej.

     – Medycyna estetyczna to coś pomiędzy kosmetologią a chirurgią plastyczną. Dotyczy ona oczywiście zabiegów inwazyjnych, ale nie są one tak inwazyjne jak skalpel chirurgiczny. W jej zakres wchodzą zastrzyki, czyli botoks, różnego rodzaju wypełniacze, lasery, peelingi, zabiegi za pomocą nici liftingujących – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Chwedoruk, ekspert terapii estetycznych w SkinClinic.

    Nie jest prawdą, że z oferty klinik medycyny estetycznej korzystają jedynie kobiety. Mężczyźni wprawdzie najczęściej decydują się na zabieg na porost włosów lub ich usunięcie, ale również wśród panów popularne stają się zabiegi z użyciem botoksu. Trzeba jednak pamiętać, aby nie przesadzić z dawką wypełniacza.

    Efektem ubocznym źle zaplanowanej kuracji może być efekt tzw. maski, czyli przedawkowania botoksu. Widać to przede wszystkim w okolicy policzków, gdzie skóra jest nienaturalnie naciągnięta, a pacjent nie jest w stanie poruszać naturalnie mięśniami twarzy.

    – Niektórzy mogą mieć zaburzony obraz widzenia samego siebie, ale lekarz jest tą osobą, która powinna dostrzec mankamenty i to, co można poprawić w kształcie danej twarzy. Najbardziej wartościowi są lekarze, którzy nie wykonują zabiegów wyłącznie na życzenie pacjentki czy pacjenta, tylko uczciwie i profesjonalnie doradzają. Nie wolno ulegać wpływowi pacjenta, który po wykonaniu wybranego przez siebie zabiegu będzie wyglądał gorzej – tłumaczy Katarzyna Chwedoruk.

    Planując wizytę w gabinecie lekarza medycyny estetycznej, należy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa i zdrowym rozsądku. Tylko umiar i rozwaga w poprawianiu swojego wyglądu mogą pomóc uzyskać naturalny i pożądany efekt.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.