Mówi: | Katarzyna Chwedoruk |
Funkcja: | ekspert terapii estetycznych |
Firma: | SkinClinic |
Medycyna estetyczna coraz bardziej popularna wśród mężczyzn
– Medycyna estetyczna to coś pomiędzy kosmetologią a chirurgią plastyczną. Dotyczy ona oczywiście zabiegów inwazyjnych, ale nie są one tak inwazyjne jak skalpel chirurgiczny. W jej zakres wchodzą zastrzyki, czyli botoks, różnego rodzaju wypełniacze, lasery, peelingi, zabiegi za pomocą nici liftingujących – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Chwedoruk, ekspert terapii estetycznych w SkinClinic.
Nie jest prawdą, że z oferty klinik medycyny estetycznej korzystają jedynie kobiety. Mężczyźni wprawdzie najczęściej decydują się na zabieg na porost włosów lub ich usunięcie, ale również wśród panów popularne stają się zabiegi z użyciem botoksu. Trzeba jednak pamiętać, aby nie przesadzić z dawką wypełniacza.
Efektem ubocznym źle zaplanowanej kuracji może być efekt tzw. maski, czyli przedawkowania botoksu. Widać to przede wszystkim w okolicy policzków, gdzie skóra jest nienaturalnie naciągnięta, a pacjent nie jest w stanie poruszać naturalnie mięśniami twarzy.
– Niektórzy mogą mieć zaburzony obraz widzenia samego siebie, ale lekarz jest tą osobą, która powinna dostrzec mankamenty i to, co można poprawić w kształcie danej twarzy. Najbardziej wartościowi są lekarze, którzy nie wykonują zabiegów wyłącznie na życzenie pacjentki czy pacjenta, tylko uczciwie i profesjonalnie doradzają. Nie wolno ulegać wpływowi pacjenta, który po wykonaniu wybranego przez siebie zabiegu będzie wyglądał gorzej – tłumaczy Katarzyna Chwedoruk.
Planując wizytę w gabinecie lekarza medycyny estetycznej, należy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa i zdrowym rozsądku. Tylko umiar i rozwaga w poprawianiu swojego wyglądu mogą pomóc uzyskać naturalny i pożądany efekt.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.