Mówi: | Agnieszka Serkies |
Funkcja: | menadżer |
Firma: | salon kosmetyczny dla mężczyzn Spearside |
Mężczyźni coraz chętniej depilują całe ciało, w tym miejsca intymne
Mężczyźni, którzy decydują się poddać zabiegowi depilacji ciała, głównie wybierają depilację woskową paskową. Polega ona na tym, że zimny pasek z woskiem najpierw się rozgrzewa, a następnie przykleja w dane miejsce i zrywa pod włos. Zabieg jest dość bolesny, ale gwarantuje długotrwały efekt. Włoski odrastają dopiero po 3-4 tygodniach, zaś po każdej takiej depilacji nowe włoski, które się pojawiają, są słabsze. Najczęściej zabieg wykorzystuje się do depilacji dużych powierzchni, m.in. pleców, torsu, brzucha. Na każdą partię ciała powinien być stosowany inny rodzaj wosku.
Depilacja woskowa bezpaskowa stosowana jest przy usuwaniu włosków delikatnych, m.in. z miejsc intymnych (depilacja typu Boyzilian) czy uszu.
– Wosk odrywa się bezpośrednio od skóry, bez użycia pasków. Jest on bardzo plastyczny, z minerałami, w związku z tym jest bardzo delikatny. Aplikuje się go dopiero po naoliwieniu skóry. Dzięki temu skóra nie jest podrażniona, zabieg jest mniej bolesny – wyjaśnia Agnieszka Serkies z salonu kosmetycznego dla mężczyzn Spearside.
Popularność wśród mężczyzn zdobywa także depilacja laserowa. To metoda na stałe usuwająca włoski. Ze wszystkich rodzajów jest najmniej bolesna. W niektórych gabinetach można jednak już spotkać urządzenia z głowicą, która ma wbudowane specjalne chłodzenie, dzięki czemu zabieg jest prawie bezbolesny. Mężczyźni tym sposobem depilują m.in. pachy, kark, klatkę piersiową, nogi, a także pośladki.
– Depilacja trwa bardzo krótko, może być wykonywany przez cały rok – tłumaczy Agnieszka Serkies.
Całe ciało najczęściej depilują sportowcy, m.in. pływacy i kolarze. Dzięki temu trening jest wydajniejszy, włosy nie stawiają oporu. Na depilację miejsc intymnych decydują się z kolei mężczyźni, mający na względzie estetykę i higienę. Głównie wybierają salony przeznaczone tylko dla mężczyzn.
– Mogą tam dostać wskazówki, w jaki sposób mają dbać o siebie po depilacji, jak się do niej przygotować, jakiego rodzaju depilacja powinna być wykonana – mówi Agnieszka Serkies.
Depilacja męska, szczególnie intymnych części ciała, nie przez wszystkich jest akceptowana. Przeciwnicy uważają, że tego typu usługi są wciąż zarezerwowane dla kobiet. Na świecie depilacja męska jest modna, stosując ją gwiazdy, m.in. raper P. Diddy i piosenkarz Seal.
Czytaj także
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-11-12: Polskę czeka boom w magazynach energii. Rząd pracuje nad nowymi przepisami
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-21: Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.