Newsy

Mężczyźni coraz bardziej dbają o urodę. Podstawą pielęgnacji powinny być produkty oczyszczające

2020-02-13  |  05:00
Mówi:Marta Krupińska
Funkcja:szefowa działu urody „Elle”, autorka książki „Polish Beauty. Przewodnik naturalnego piękna dla Polek”
  • MP4
  • Zdaniem Marty Krupińskiej, autorki książki „#Polish beauty. Przewodnik naturalnej pielęgnacji dla Polek”, mężczyźni coraz bardziej dbają o swoją cerę. Szefowa działu urody „Elle” zaznacza, że męska pielęgnacja różni się od tej, którą na ogół stosują kobiety. Panowie używają znacznie mniejszej liczby preparatów. Ten, w który przede wszystkim powinni zainwestować, to dobry produkt oczyszczający. Pozwoli on usunąć ze skóry zanieczyszczenia i zaskórniki.

    Krupińska podkreśla, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej marek kosmetycznych dedykowanych mężczyznom. Panowie chętnie korzystają z ich ofert i zaczynają przywiązywać wagę do prawidłowej pielęgnacji cery.

    – Panowie coraz bardziej dbają o skórę i urodę, co widać po coraz bardziej poszerzającej się ofercie kosmetyków dla panów. Mamy coraz więcej polskich marek, które kierują swoje produkty właśnie do mężczyzn – mówi Agencji Newseria Lifestyle Marta Krupińska.

    Męska pielęgnacja jest nieco mniej skomplikowana niż ta, którą zazwyczaj stosują kobiety. Podstawowym produktem w kosmetyczce każdego pana powinien być dobrze dobrany preparat oczyszczający. Pomoże on w utrzymaniu zadbanej cery i pozbyciu się niechcianych zaskórników. Warto wspomnieć, że męska skóra jest nieco grubsza, a w związku z tym również bardziej podatna na przetłuszczanie.

    – Od żadnego pana nie będę oczekiwać, żeby stosował koreański rytuał 10 kroków, gdyż przyznaję, że sama nie miałabym cierpliwości, żeby to robić. Jednak warto, żeby każdy pan zainwestował w dobry preparat oczyszczający. Męska skóra jest grubsza niż skóra kobiet, często też bardziej się przetłuszcza, produkuje więcej sebum. Może to być produkt lekko matujący z dodatkiem węgla aktywnego, który będzie dobrze oczyszczał pory z toksyn, zanieczyszczeń i zaskórników – dodaje.

    Skóra w okolicach oczu jest delikatna, w związku z czym także bardziej wymagająca. Warto zadbać o nią w odpowiedni sposób, używając specjalistycznych produktów. Marta Krupińska zwraca uwagę, że aby pozbyć się cieni pod oczami, należy stosować preparaty zawierające kofeinę.

    – Przydatny jest również krem nawilżający i preparat pod oczy, na przykład z kofeiną – będzie przeciwdziałał powstawaniu obrzęków, cieni pod oczami. To jest baza – tłumaczy.

    Dziennikarka zaznacza, że każdy mężczyzna powinien zainwestować w perfumy, które będą jego znakiem rozpoznawczym. Odpowiedni zapach potrafi dodać pewności siebie.

    – Myślę też, że każdy pan powinien zainwestować w jakiś fajny zapach, który pasuje do niego i dodaje mu energii, pewności siebie. Jest jego znakiem firmowym – mówi Marta Krupińska.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Problemy społeczne

    Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

    W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.