Newsy

Mężczyźni coraz bardziej dbają o urodę. Podstawą pielęgnacji powinny być produkty oczyszczające

2020-02-13  |  05:00
Mówi:Marta Krupińska
Funkcja:szefowa działu urody „Elle”, autorka książki „Polish Beauty. Przewodnik naturalnego piękna dla Polek”
  • MP4
  • Zdaniem Marty Krupińskiej, autorki książki „#Polish beauty. Przewodnik naturalnej pielęgnacji dla Polek”, mężczyźni coraz bardziej dbają o swoją cerę. Szefowa działu urody „Elle” zaznacza, że męska pielęgnacja różni się od tej, którą na ogół stosują kobiety. Panowie używają znacznie mniejszej liczby preparatów. Ten, w który przede wszystkim powinni zainwestować, to dobry produkt oczyszczający. Pozwoli on usunąć ze skóry zanieczyszczenia i zaskórniki.

    Krupińska podkreśla, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej marek kosmetycznych dedykowanych mężczyznom. Panowie chętnie korzystają z ich ofert i zaczynają przywiązywać wagę do prawidłowej pielęgnacji cery.

    – Panowie coraz bardziej dbają o skórę i urodę, co widać po coraz bardziej poszerzającej się ofercie kosmetyków dla panów. Mamy coraz więcej polskich marek, które kierują swoje produkty właśnie do mężczyzn – mówi Agencji Newseria Lifestyle Marta Krupińska.

    Męska pielęgnacja jest nieco mniej skomplikowana niż ta, którą zazwyczaj stosują kobiety. Podstawowym produktem w kosmetyczce każdego pana powinien być dobrze dobrany preparat oczyszczający. Pomoże on w utrzymaniu zadbanej cery i pozbyciu się niechcianych zaskórników. Warto wspomnieć, że męska skóra jest nieco grubsza, a w związku z tym również bardziej podatna na przetłuszczanie.

    – Od żadnego pana nie będę oczekiwać, żeby stosował koreański rytuał 10 kroków, gdyż przyznaję, że sama nie miałabym cierpliwości, żeby to robić. Jednak warto, żeby każdy pan zainwestował w dobry preparat oczyszczający. Męska skóra jest grubsza niż skóra kobiet, często też bardziej się przetłuszcza, produkuje więcej sebum. Może to być produkt lekko matujący z dodatkiem węgla aktywnego, który będzie dobrze oczyszczał pory z toksyn, zanieczyszczeń i zaskórników – dodaje.

    Skóra w okolicach oczu jest delikatna, w związku z czym także bardziej wymagająca. Warto zadbać o nią w odpowiedni sposób, używając specjalistycznych produktów. Marta Krupińska zwraca uwagę, że aby pozbyć się cieni pod oczami, należy stosować preparaty zawierające kofeinę.

    – Przydatny jest również krem nawilżający i preparat pod oczy, na przykład z kofeiną – będzie przeciwdziałał powstawaniu obrzęków, cieni pod oczami. To jest baza – tłumaczy.

    Dziennikarka zaznacza, że każdy mężczyzna powinien zainwestować w perfumy, które będą jego znakiem rozpoznawczym. Odpowiedni zapach potrafi dodać pewności siebie.

    – Myślę też, że każdy pan powinien zainwestować w jakiś fajny zapach, który pasuje do niego i dodaje mu energii, pewności siebie. Jest jego znakiem firmowym – mówi Marta Krupińska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.