Newsy

Mężczyźni coraz bardziej dbają o urodę. Podstawą pielęgnacji powinny być produkty oczyszczające

2020-02-13  |  05:00
Mówi:Marta Krupińska
Funkcja:szefowa działu urody „Elle”, autorka książki „Polish Beauty. Przewodnik naturalnego piękna dla Polek”
  • MP4
  • Zdaniem Marty Krupińskiej, autorki książki „#Polish beauty. Przewodnik naturalnej pielęgnacji dla Polek”, mężczyźni coraz bardziej dbają o swoją cerę. Szefowa działu urody „Elle” zaznacza, że męska pielęgnacja różni się od tej, którą na ogół stosują kobiety. Panowie używają znacznie mniejszej liczby preparatów. Ten, w który przede wszystkim powinni zainwestować, to dobry produkt oczyszczający. Pozwoli on usunąć ze skóry zanieczyszczenia i zaskórniki.

    Krupińska podkreśla, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej marek kosmetycznych dedykowanych mężczyznom. Panowie chętnie korzystają z ich ofert i zaczynają przywiązywać wagę do prawidłowej pielęgnacji cery.

    – Panowie coraz bardziej dbają o skórę i urodę, co widać po coraz bardziej poszerzającej się ofercie kosmetyków dla panów. Mamy coraz więcej polskich marek, które kierują swoje produkty właśnie do mężczyzn – mówi Agencji Newseria Lifestyle Marta Krupińska.

    Męska pielęgnacja jest nieco mniej skomplikowana niż ta, którą zazwyczaj stosują kobiety. Podstawowym produktem w kosmetyczce każdego pana powinien być dobrze dobrany preparat oczyszczający. Pomoże on w utrzymaniu zadbanej cery i pozbyciu się niechcianych zaskórników. Warto wspomnieć, że męska skóra jest nieco grubsza, a w związku z tym również bardziej podatna na przetłuszczanie.

    – Od żadnego pana nie będę oczekiwać, żeby stosował koreański rytuał 10 kroków, gdyż przyznaję, że sama nie miałabym cierpliwości, żeby to robić. Jednak warto, żeby każdy pan zainwestował w dobry preparat oczyszczający. Męska skóra jest grubsza niż skóra kobiet, często też bardziej się przetłuszcza, produkuje więcej sebum. Może to być produkt lekko matujący z dodatkiem węgla aktywnego, który będzie dobrze oczyszczał pory z toksyn, zanieczyszczeń i zaskórników – dodaje.

    Skóra w okolicach oczu jest delikatna, w związku z czym także bardziej wymagająca. Warto zadbać o nią w odpowiedni sposób, używając specjalistycznych produktów. Marta Krupińska zwraca uwagę, że aby pozbyć się cieni pod oczami, należy stosować preparaty zawierające kofeinę.

    – Przydatny jest również krem nawilżający i preparat pod oczy, na przykład z kofeiną – będzie przeciwdziałał powstawaniu obrzęków, cieni pod oczami. To jest baza – tłumaczy.

    Dziennikarka zaznacza, że każdy mężczyzna powinien zainwestować w perfumy, które będą jego znakiem rozpoznawczym. Odpowiedni zapach potrafi dodać pewności siebie.

    – Myślę też, że każdy pan powinien zainwestować w jakiś fajny zapach, który pasuje do niego i dodaje mu energii, pewności siebie. Jest jego znakiem firmowym – mówi Marta Krupińska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.