Mówi: | dr Agnieszka Bliżanowska |
Funkcja: | dermatolog estetyczny |
Firma: | WellDerm |
Zmarszczki i nadmierna potliwość to największe problemy estetyczne mężczyzn
Największym problemem estetycznym są dla mężczyzn zmarszczki. Panowie nie lubią zwłaszcza poprzecznej bruzdy między brwiami, zwanej lwią zmarszczką. Może się ona pojawić już w młodym wieku, a za jej powstawanie odpowiadają uwarunkowania genetyczne, mimika twarzy oraz nieprawidłowa pielęgnacja, prowadząca do przesuszenia skóry. Lwia zmarszczka nie tylko postarza, nadaje także twarzy surowy, zagniewany wyraz.
– Możemy tutaj wykonać wypełnienie kwasem hialuronowym, który likwiduje tę zmarszczkę. Przy czym chodzi o to, żeby to zrobić tak delikatnie, żeby wyglądało jednak, że ta część pracuje. Ważne, aby nie była ona taka głęboka, żeby twarz nie wyglądała na złą i sfrustrowaną – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle dr Agnieszka Bliżanowska, dermatolog estetyczny z kliniki WellDerm.
Równie często mężczyźni skarżą się na utratę jędrności i ziemisty koloryt skóry. Za te problemy odpowiedzialne są przede wszystkim stres, zmęczenie oraz niedostateczna ochrona skóry przed warunkami atmosferycznymi. W celu usunięcia skutków tych zaniedbań, dermatolodzy estetyczni proponują lifting termiczny Zaffiro.
– Jest to bardzo zaawansowane technologicznie urządzenie, bo panowie lubią takie właśnie technologiczne gadżety. Jest to urządzenie, które podgrzewa głęboko skórę. Zabieg jest całkowicie bezbolesny, przyjemny i nieinwazyjny. Jego efektem jest skrócenie włókien kolagenowych, które są w skórze, i stymulacja komórek, które produkują te włókna, do produkcji nowych – wyjaśnia dr Bliżanowska.
Promieniowanie podczerwone emitowane przez głowicę urządzenia Zaffiro powoduje jednolite i stopniowe rozgrzanie głębokich warstw skóry do temperatury ponad 60 stopni Celsjusza. Zabieg jest jednak bezbolesny, ponieważ skóra zostaje zabezpieczona chłodzącym żelem. Podrażnione wysoką temperaturą włókna kolagenowe kurczą się gwałtownie do swojej pierwotnej długości. Dzięki temu skóra staje się bardziej napięta i elastyczna, a zmarszczki się wygładzają. Efekt ten widoczny jest już tuż po zabiegu. Twarz wygląda na młodszą i bardziej wypoczętą.
– Często mężczyźni potrzebują także zabiegu toksyną botulinową na pachy, żeby zlikwidować nadmierną potliwość. Gdy żyjemy intensywnie, cały czas w stresie, musimy pokazywać, że jesteśmy cool i nic nie jest nas w stanie zestresować. A właśnie takie sytuacje codziennie w biznesie, kiedy jest dużo napięcia, sprzyjają temu, że nadmiernie się pocimy – zauważa dr Agnieszka Bliżanowska.
Nadpotliwość to nie tylko krępujący problem natury estetycznej, lecz także choroba, którą należy leczyć. Wykorzystuje się w tym celu botoks. Preparat ten jest aplikowany poprzez iniekcję w kilku miejscach w obrębie leczonego miejsca. Mogą to być pachy, dłonie bądź stopy. Czasem przed zabiegiem pacjentowi podaje się znieczulenie miejscowe. Efekty zabiegu widoczne są już po kilku dniach i utrzymują się do kilku miesięcy.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.