Newsy

Mężczyźni coraz chętniej depilują całe ciało, w tym miejsca intymne

2014-04-07  |  05:50
Mężczyźni depilują już nie tylko pachy i plecy, lecz także całe ciało, w tym miejsca intymne. W salonach kosmetycznych mają do wyboru m.in. depilację woskową paskową i bezpaskową oraz laserową. Każdą część ciała zaleca się depilować odpowiednią metodą. 

Mężczyźni, którzy decydują się poddać zabiegowi depilacji ciała, głównie wybierają depilację woskową paskową. Polega ona na tym, że zimny pasek z woskiem najpierw się rozgrzewa, a następnie przykleja w dane miejsce i zrywa pod włos. Zabieg jest dość bolesny, ale gwarantuje długotrwały efekt. Włoski odrastają dopiero po 3-4 tygodniach, zaś po każdej takiej depilacji nowe włoski, które się pojawiają, są słabsze. Najczęściej zabieg wykorzystuje się do depilacji dużych powierzchni, m.in. pleców, torsu, brzucha. Na każdą partię ciała powinien być stosowany inny rodzaj wosku.

Depilacja woskowa bezpaskowa stosowana jest przy usuwaniu włosków delikatnych, m.in. z miejsc intymnych (depilacja typu Boyzilian) czy uszu.

Wosk odrywa się bezpośrednio od skóry, bez użycia pasków. Jest on bardzo plastyczny, z minerałami, w związku z tym jest bardzo delikatny. Aplikuje się go dopiero po naoliwieniu skóry. Dzięki temu skóra nie jest podrażniona, zabieg jest mniej bolesny – wyjaśnia Agnieszka Serkies z salonu kosmetycznego dla mężczyzn Spearside.

Popularność wśród mężczyzn zdobywa także depilacja laserowa. To metoda na stałe usuwająca włoski. Ze wszystkich rodzajów jest najmniej bolesna. W niektórych gabinetach można jednak już spotkać urządzenia z głowicą, która ma wbudowane specjalne chłodzenie, dzięki czemu zabieg jest prawie bezbolesny. Mężczyźni tym sposobem depilują m.in. pachy, kark, klatkę piersiową, nogi, a także pośladki.

Depilacja trwa bardzo krótko, może być wykonywany przez cały rok  – tłumaczy Agnieszka Serkies.

Całe ciało najczęściej depilują sportowcy, m.in. pływacy i kolarze. Dzięki temu trening jest wydajniejszy, włosy nie stawiają oporu. Na depilację miejsc intymnych decydują się z kolei mężczyźni, mający na względzie estetykę i higienę. Głównie wybierają salony przeznaczone tylko dla mężczyzn.

Mogą tam dostać wskazówki, w jaki sposób mają dbać o siebie po depilacji, jak się do niej przygotować, jakiego rodzaju depilacja powinna być wykonana – mówi Agnieszka Serkies.

Depilacja męska, szczególnie intymnych części ciała, nie przez wszystkich jest akceptowana. Przeciwnicy uważają, że tego typu usługi są wciąż zarezerwowane dla kobiet. Na świecie depilacja męska jest modna, stosując ją gwiazdy, m.in. raper P. Diddy i piosenkarz Seal.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.