Mówi: | Michał Witkowski |
Funkcja: | pisarz |
Michał Witkowski: w polskiej modzie chodzi tylko o to, by kremowe koktajlówy pokazały się na ściance
Przestałem się rzucać i walczyć o polską modę – deklaruje Michał Witkowski. Jego zdaniem w rodzimym światku modowym nie chodzi dziś o poważną krytykę, tylko o brylowanie na ściankach. Dotyczy to zwłaszcza blogerek modowych, które częściej niż na pokazach bywają na imprezach, za które dostają pieniądze.
Michał Witkowski uważa, że w polskiej modzie brakuje krytyki na wzór tej teatralnej. Jego zdaniem krytycy teatralni nie boją się wystawiać negatywnych recenzji spektaklu, ponieważ zależy im na wysokiej jakości polskiego teatru. W modzie natomiast chodzi niemal wyłącznie o pokazanie się na ściance i pozowanie do zdjęć.
– Tu wszyscy są zachwyceni, bo wszyscy chcieli być tylko na ściance, w ogóle nie patrzą na to, co jest na tym wybiegu, więc trudno się dziwić, że tam chodzą te wszystkie kremowe koktajlówy, które kończą na kolanach i tyle. To jest polska moda, to nie jest Galliano, gdzie są jakieś teatralne spektakle, tylko my mamy reżyserię pani Sokołowskiej, która polega na tym, że się chodzi w kresce od lewej do prawej i z powrotem. A potem się kłania i dziennikarze lecą za kulisy i jest koniec, wszyscy są szczęśliwi – mówi Michał Witkowski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Michał Witkowski, który jako Miss Gizzy prowadzi blog modowy Fashion Patology, uważa, że na poważnej krytyce nie zależy zwłaszcza blogerkom modowym. Jego zdaniem coraz rzadziej przychodzą one na pokazy prezentujące najnowsze kolekcje, aby zdać z nich relacje na blogach. Witkowski twierdzi, że merytoryczna strona blogowania przestała się dla nich liczyć, a za pojawienie się na pokazach oczekują pieniędzy. Podkreśla też, że na marcowym pokazie MMC Studio, oprócz niego, nie było blogerów.
– Jeszcze rok temu bardzo by się cieszyły, że są zaproszone, ale już zdążyło im się w głowie przewrócić, a przecież podobno były blogerkami modowymi, czyli osobami, które blogują o modzie, które piszą w internecie o modzie. Rozumiem, za imprezę proszku do prania, owszem, niech zapłacą, ale przecież nie za pokaz mody. Był pokaz mody Zienia, w tym samym dniu był pokaz płynów, Macademian Girl była na płynach – mówi Michał Witkowski.
Pisarz i bloger przypomina, że w kwietniu 2014 roku był jednym z nielicznych, którzy skrytykowali pokaz pierwszej kolekcji marki Tomaotomo. Witkowski stwierdził wówczas, że nie zobaczył na wybiegu niczego interesującego. Sugerował także, że kolekcja była przewidywalna i można było wyjść z pokazu już po jego pierwszej części. Krytyka ta wywołała zaskakującą reakcję Tomasza Olejniczaka.
– Olejniczak napisał do Pudelka, żeby to zdjęli, ponieważ mu to niszczy sprzedaż. To tak jak ja bym napisał do „Gazety Wyborczej”, żeby ściągnęła złą recenzję mojej książki, bo może przez to spaść sprzedaż. To jest nie do pomyślenia. Nie ma czegoś takiego, zobaczymy, czy mnie zaprosi teraz na najbliższy pokaz, bardzo jestem tego ciekaw – mówi Michał Witkowski.
Pisarz twierdzi, że gdy zaczynał przygodę z blogosferą modową, bardzo przejmował się kondycją polskiego świata mody. Z tego też wynikały jego krytyczne czasem opinie. Dziś zapewnia, że nie zamierza już ganić niczego w Polsce ani walczyć o rodzimą modę.
– A niech sobie chodzą te raszple, jak chcą, w tych swoich kremowych sukienkach, które mylą z sukniami na czerwony dywan. To jest tak, jak kiedyś powiedział mi Arkadius: suknie koktajlowe, suknie ślubne, suknie na czerwony dywan, to wszystko to nie jest moda, to są konkretne działy, tutaj nie ma żadnej inwencji. Suknia koktajlowa to coś bardzo prostego, kremowego. Suknia na czerwony dywan to różowa, błyszcząca szata do ziemi, ewentualnie z kokardą – mówi Michał Witkowski.
Czytaj także
- 2025-06-20: M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa
- 2025-06-11: Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
- 2025-06-26: Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-08: Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-16: Polscy naukowcy rozwijają technologię hodowania bionicznej trzustki. Może ona rozwiązać problem cukrzycy insulinozależnej
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-02: Zmieniają się zagrożenia dla polskiej gospodarki. Ekonomiści boją się skutków szybkiego zadłużania się rządu i napięć geopolitycznych
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.