Mówi: | Ania Kruk |
Funkcja: | projektantka biżuterii |
Ania Kruk zaprojektowała kolekcję biżuterii dla mam i córek
To pierwsza kolekcja dziecięca w karierze Anii Kruk. W jej skład wchodzą bransoletki, kolczyki i zawieszki ze srebra i kolorowych sznurków. Składa się ona z trzech casualowych linii, inspirowanych macierzyńską miłością, więzią pomiędzy matką i córką, a także egzotyczną podróżą, którą niedawno odbyła projektantka.
Wiosną tego roku Ania Kruk podjęła współpracę z marką Danone Fantasia, której efektem była m.in. kolekcja biżuterii Inspired by Fantasia. Jesienią projektantka zdecydowała się natomiast na kooperację z marką Coccodrillo, produkującą wysokiej klasy odzieży dla dzieci. Rezultatem kilkumiesięcznych prac stała się kolekcja Ania Kruk for Coccodrillo - pierwsza w portfolio projektantki kolekcja biżuterii dla dzieci. Ania Kruk twierdzi, że było to dla niej wyjątkowe doświadczenie, musiała bowiem całkowicie zmienić punkt widzenia.
– Musiałam zacząć myśleć nie tylko o moich klientkach, kobietach, ale też o małych dziewczynkach i o tym jak one wybierają biżuterię. Czego chce taka mała księżniczka, która ma 6 lat i czy to ona decyduje i np. chce wszystko różowe, czy decyduje mama i mama wybiera coś dla córeczki – mówi projektantka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Kolekcja składa się z trzech linii. Pierwsza z nich to „MINI-ME”, w skład której wchodzą zawieszki w kształcie serduszka, kwiatka i jaskółki. Część występuje w parach: mniejszy dla córki a większy dla mamy, inne natomiast zbudowane są z dwóch rozłącznych elementów. Mniejszy element, przeznaczony dla córki, został wycięty z większego, zaprojektowanego z myślą o mamie. Tworząc tę linię Ania Kruk inspirowała się m.in. wyjątkową więzią jaka od pierwszych dni ciąży łączy matkę i jej dziecko.
– Jest to tak naprawdę ładna metafora, że córeczka wynika z mamy, ale też jest zupełnie niezależnym, osobnym bytem, który wygląda zupełnie inaczej, ma swój charakter i żyje swoim życiem – mówi projektantka.
Druga linia, o nazwie "Ilustracje", przeznaczona jest wyłącznie dla dzieci. W jej skład wchodzą naszyjniki i kolczyki w kształcie odręcznie malowanych zwierząt. Linia ta powstała z inspiracji egzotyczną podróżą. Podczas pobytu w Laosie Ania Kruk spotykała wiele tamtejszych dzieci, które chciała obdarować wyjątkowym prezentem. Rysowała im więc zwierzęta - najpierw na tablicy w szkołach, potem w swoim własnym szkicowniku.
– Nagle otoczyło mnie chyba 80 dzieci z całej wioski, takie same czarne główki dookoła mnie i każdy z nich chciał ten rysunek i mój notatnik został podarty na strzępy, nie było już potem nic i siedziałam godzinę rysując, dopóki każde dziecko nie dostało po prostu swojego zwierzątka – mówi projektantka.
Trzecia linia, o nazwie "Dla Mamy", powstała z myślą specjalnie o mamach chłopców. W jej skład wchodzą naszyjniki z zawieszkami z dedykacjami m.in. "Super Mama", czy "Best Mom Ever". Są to dość klasyczne wzory, nietypowe grawerunki nadają im jednak wyjątkowy charakter oraz podkreślają nową rolę, w jaką wchodzi ciężarna kobieta. Biżuteria ze wszystkich trzech linii powstała ze srebra oraz kolorowych sznurków, głównie różowych, szarych i białych.
– Również czerwony sznureczek, ponieważ moje klientki bardzo często mnie pytają o czerwone sznureczki na szczęście. I właśnie w dniu, kiedy decydowałam o tym, jakie kolory mają się znaleźć w tej kolekcji dostałam maila od klientek, że klientki w Poznaniu się pytają o bransoletkę czerwoną, sznureczkową dla mamy i dla dziecka. Ja mówię: „to znak, muszę to wprowadzić do kolekcji” – mówi Ania Kruk.
Biżuteria z nowej kolekcji ma lekki, casualowy charakter. Można ją kupić w salonach marek Ania Kruk i Coccodrillo oraz za pośrednictwem ich stron internetowych. Projektantka ma w planach dalszą współpracę z marką Coccodrillo.
Czytaj także
- 2024-12-27: Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-12-09: Zaangażowanie północnokoreańskich żołnierzy eskaluje konflikt w Ukrainie. Europosłowie wzywają do większej współpracy obronnej w UE
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.