Mówi: | Basia Richard |
Funkcja: | stylistka |
Basia Richard, stylistka gwiazd Hollywood: Zaprzyjaźniam się z moimi klientkami. Najlepiej wspominam współpracę z Seleną Gomez i Sarah Hyland
Nigdy nie miałam klientki, z którą pracowałam tylko na poziomie zawodowym – mówi Basia Richard, stylistka hollywoodzkich gwiazd. Twierdzi, że na pewnym etapie współpracy zawsze pojawia się głębsza zażyłość – z wieloma gwiazdami połączyła ją prawdziwa przyjaźń. Najlepiej wspomina współpracę z Seleną Gomez i Sarah Hyland.
Basia Richard z wykształcenia jest skrzypaczką, od ponad dziesięciu lat pracuje jednak jako stylistka w Hollywood. Ma na swoim koncie współpracę z takimi gwiazdami jak Christina Aguilera, Irina Shayk, Hilary Duff, Barry Pepper i Sarah Hyland. Przez kilka lat była osobistą stylistką Seleny Gomez. Z niektórymi gwiazdami Polka współpracuje stale, inne ubiera tylko na pojedyncze okazje. Twierdzi, że najlepiej wspomina współpracę z Seleną Gomez.
– Chociaż z Sarah Hyland, która ma bardzo dobre poczucie humoru, współpracuje się bardzo dobrze, pamiętam, że właśnie z tymi młodszymi chyba najlepiej mi się zawsze współpracowało – mówi Basia Richard agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Współpraca ze znaną osobą zaczyna się zazwyczaj od kontaktu ze strony jej menadżera lub doradcy PR. Niekiedy menadżerowie przez cały okres współpracy wpływają na wizerunek gwiazdy i konsultują z Basią Richard nie tylko ogólny styl swojego podopiecznego, lecz także poszczególne stylizacje. Stylistka twierdzi, że dotąd nie miała jeszcze klientki, z którą nie nawiązałaby relacji bliższej niż zawodowa. Na pewnym etapie współpracy zawsze pojawiała się zażyłość, a niekiedy nawet przyjaźń.
– Miałam klientki, z którymi przyjaźniłam się naprawdę bardzo dobrze, tak że chodziłyśmy nawet razem na kolację, ona przychodziła do mnie do domu i rozmawiałyśmy bardziej o prywatnych rzeczach – mówi Basia Richard.
Polska stylistka pracowała także na planie kampanii reklamowych dla takich firm jak Lexus, BMW, Adidas i Nokia. Obecnie planuje nieco zmienić kierunek, w którym zmierza jej kariera. Nadal współpracuje z gwiazdami – ostatnio kilka projektów realizowała dla młodej gwiazdy Walt Disney Olivii Holt, chce jednak więcej pracować przy tworzeniu reklam, filmów i teledysków.
– Dostałam się właśnie do grupy kostiumologów, to są projektanci kostiumów przy filmach i telewizji. To jest taka grupa ludzi, do której dosyć trudno się dostać, dzięki temu będę mogła pracować przy projektach realizowanych dla telewizji, przy reklamach – mówi Basia Richard.
Praca przy kręceniu wideoklipów to nie nowość dla polskiej stylistki. Przygotowywała już bowiem kostiumy m.in. dla Seleny Gomez, w które wokalistka ubrana była w teledyskach do swoich utworów. Najlepiej wspomina pracę przy wideoklipie do piosenki „Come and Get It” w reżyserii Anthony'ego Mandlera. Basia Richard miała wówczas zaledwie półtora dnia na przygotowanie stylizacji, a jeden z kostiumów szyty był w ciągu jednej nocy. Selena Gomez miała wówczas na sobie m.in. czarną koronkową suknię.
– Z Londynu przysłał nam ją projektant. Napisałam do niego, więc przez noc to wysyłali. Dostałam tę sukienkę w ostatnim momencie, więc udało się – mówi Basia Richard.
Największą dumę Polka odczuwa z powodu stylizacji Seleny Gomez z okazji Venice Film Festival w 2012. Gwiazda miała na sobie wówczas długą suknię w odcieniu delikatnego różu, z obszernym trenem z boku.
Czytaj także
- 2025-03-28: Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-01-29: M. Kobosko: UE i USA są najbliższymi partnerami. Obciążenia celne byłyby fatalne dla tych relacji
- 2025-01-22: T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
- 2025-01-17: Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
- 2025-01-22: Jakub Rzeźniczak: Z szacunku dla żony odmówiłem udziału w „Tańcu z gwiazdami”. Do programu „Mówię Wam” nie pójdę ze względu na prowadzącego
- 2025-02-21: Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2025-01-14: Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
- 2025-01-10: Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.