Mówi: | Basia Richard |
Funkcja: | stylistka |
Basia Richard, stylistka gwiazd Hollywood: Zaprzyjaźniam się z moimi klientkami. Najlepiej wspominam współpracę z Seleną Gomez i Sarah Hyland
Nigdy nie miałam klientki, z którą pracowałam tylko na poziomie zawodowym – mówi Basia Richard, stylistka hollywoodzkich gwiazd. Twierdzi, że na pewnym etapie współpracy zawsze pojawia się głębsza zażyłość – z wieloma gwiazdami połączyła ją prawdziwa przyjaźń. Najlepiej wspomina współpracę z Seleną Gomez i Sarah Hyland.
Basia Richard z wykształcenia jest skrzypaczką, od ponad dziesięciu lat pracuje jednak jako stylistka w Hollywood. Ma na swoim koncie współpracę z takimi gwiazdami jak Christina Aguilera, Irina Shayk, Hilary Duff, Barry Pepper i Sarah Hyland. Przez kilka lat była osobistą stylistką Seleny Gomez. Z niektórymi gwiazdami Polka współpracuje stale, inne ubiera tylko na pojedyncze okazje. Twierdzi, że najlepiej wspomina współpracę z Seleną Gomez.
– Chociaż z Sarah Hyland, która ma bardzo dobre poczucie humoru, współpracuje się bardzo dobrze, pamiętam, że właśnie z tymi młodszymi chyba najlepiej mi się zawsze współpracowało – mówi Basia Richard agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Współpraca ze znaną osobą zaczyna się zazwyczaj od kontaktu ze strony jej menadżera lub doradcy PR. Niekiedy menadżerowie przez cały okres współpracy wpływają na wizerunek gwiazdy i konsultują z Basią Richard nie tylko ogólny styl swojego podopiecznego, lecz także poszczególne stylizacje. Stylistka twierdzi, że dotąd nie miała jeszcze klientki, z którą nie nawiązałaby relacji bliższej niż zawodowa. Na pewnym etapie współpracy zawsze pojawiała się zażyłość, a niekiedy nawet przyjaźń.
– Miałam klientki, z którymi przyjaźniłam się naprawdę bardzo dobrze, tak że chodziłyśmy nawet razem na kolację, ona przychodziła do mnie do domu i rozmawiałyśmy bardziej o prywatnych rzeczach – mówi Basia Richard.
Polska stylistka pracowała także na planie kampanii reklamowych dla takich firm jak Lexus, BMW, Adidas i Nokia. Obecnie planuje nieco zmienić kierunek, w którym zmierza jej kariera. Nadal współpracuje z gwiazdami – ostatnio kilka projektów realizowała dla młodej gwiazdy Walt Disney Olivii Holt, chce jednak więcej pracować przy tworzeniu reklam, filmów i teledysków.
– Dostałam się właśnie do grupy kostiumologów, to są projektanci kostiumów przy filmach i telewizji. To jest taka grupa ludzi, do której dosyć trudno się dostać, dzięki temu będę mogła pracować przy projektach realizowanych dla telewizji, przy reklamach – mówi Basia Richard.
Praca przy kręceniu wideoklipów to nie nowość dla polskiej stylistki. Przygotowywała już bowiem kostiumy m.in. dla Seleny Gomez, w które wokalistka ubrana była w teledyskach do swoich utworów. Najlepiej wspomina pracę przy wideoklipie do piosenki „Come and Get It” w reżyserii Anthony'ego Mandlera. Basia Richard miała wówczas zaledwie półtora dnia na przygotowanie stylizacji, a jeden z kostiumów szyty był w ciągu jednej nocy. Selena Gomez miała wówczas na sobie m.in. czarną koronkową suknię.
– Z Londynu przysłał nam ją projektant. Napisałam do niego, więc przez noc to wysyłali. Dostałam tę sukienkę w ostatnim momencie, więc udało się – mówi Basia Richard.
Największą dumę Polka odczuwa z powodu stylizacji Seleny Gomez z okazji Venice Film Festival w 2012. Gwiazda miała na sobie wówczas długą suknię w odcieniu delikatnego różu, z obszernym trenem z boku.
Czytaj także
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-08: Dobre perspektywy współpracy pomiędzy brytyjskimi a polskimi uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na relacje gospodarcze
- 2025-03-28: Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-01-29: M. Kobosko: UE i USA są najbliższymi partnerami. Obciążenia celne byłyby fatalne dla tych relacji
- 2025-01-22: T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
- 2025-01-17: Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
- 2025-01-22: Jakub Rzeźniczak: Z szacunku dla żony odmówiłem udziału w „Tańcu z gwiazdami”. Do programu „Mówię Wam” nie pójdę ze względu na prowadzącego
- 2025-02-21: Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.