Mówi: | Magdalena Albińska |
Firma: | Clarks |
Dobrze dopasowane buty uchronią dziecko przed zniekształceniami stóp
Kupując buty dla dziecka, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na ich jakość. Powinny być wykonane z wysokiej klasy materiałów – skóry, zamszu czy też materiałów syntetycznych. Istotne jest, aby były lekkie, giętkie, wygodne i dobrze dopasowane.
– Warto zwrócić uwagę na to, jak buty są wykonane. Czy są dostępne w numeracji pełnej czy w numeracji połówkowej, a także w różnej tęgości, aby dopasować się do stopy. Istotne jest również to, czy mają wkładki, które będą właściwie sprofilowane i utrzymają stopy w odpowiedniej pozycji, co zapewni ich właściwy rozwój – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Magdalena Albińska z firmy Clarks.
Dzieciom, które są energiczne i dużo biegają, warto zakupić obuwie sportowe lub trekkingowe. Może być ono wykonane z wysokiej jakości materiałów syntetycznych, które powstają przy użyciu nowoczesnych technologii, takich jak Gore-tex, SympaTex czy Te-por. Należy zwrócić również uwagę na rodzaje wkładek.
– Niektóre buty mają wkładki antybakteryjne bądź też membranę Gore-teksową, która sprawia, że są nieprzemakalne, woda nie jest w stanie przeniknąć do środka. Jeżeli zaś stópka się spoci, to nie ma problemu, żeby pot wyparował na zewnątrz, więc stopa jest chroniona – tłumaczy Magdalena Albińska.
Buty zawsze należy mierzyć na dwie nogi i wybrać ten większy rozmiar. Jeżeli źle dobierzemy buty np. takie, które są za ciasne, za krótkie, ze sztywnymi spodami lub zrobione ze sztywnych materiałów, narazimy dziecko na zniekształcenie stopy, np. koślawy paluch, palce młoteczkowate, powstawanie modzeli skórnych czy choroby skóry.
Nie bez znaczenia przy wyborze butów jest też aspekt modowy. Dzieci lubią, kiedy ich buty przypominają te z kolekcji noszonych przez dorosłych. W tym sezonie dziewczynki chętnie wybierają ćwieki, a chłopcy kontrastujące kolory, np. zestawienie pomarańczowego z khaki. Niektórzy producenci, aby uatrakcyjnić swoje produkty, umieszczają w obuwiu niespodziankę. W podeszwie można znaleźć np. laleczkę lub bohatera z bajki.
Czytaj także
- 2025-06-26: Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
- 2025-06-06: Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.