Newsy

Ewa Minge: Polakom potrzeba kreatywności

2013-10-18  |  12:30

Ewa Minge chciałaby, żeby Polska stała się centrum Europy. Zdaniem projektantki jest to możliwe, ale potrzebna będzie kreatywność Polaków. Minge mówi, że to dzięki niej zaszła na szczyt i tylko kreatywność może odmienić nasz kraj. Gwiazda marzy, żeby w końcu każdy człowiek na świecie wiedział, gdzie leży Polska.

Ewie Minge nie podoba się, że Polacy nie wyróżniają się. I nie mówi tu tylko o sposobie ubierania, ale także o sposobie myślenia.

 –  Zauważyłam, że w Polsce zaczyna się robić troszkę taka unifikacja jak w Chinach. Zamarzyła mi się ulica londyńska, nowojorska, nie mówię o tym, że chciałabym by było u nas tak kolorowo jak w Tokio. Tutaj nie chodzi absolutnie tylko o modę, ale chodzi o sposób myślenia, o wyrażanie własnej osobowości, o odwagę – uważa Ewa Minge.

Projektantka uważa, że dzięki kreatywności udało jej się zrealizować w pracy, znaleźć się w czołówce świata mody. Zdaniem Minge to właśnie kreatywność może zmienić Polskę.

 –  Kreatywność jest jedyną rzeczą, która tak naprawdę jest w stanie zmienić nasz kraj i dać mu szansę na to, żebyśmy naprawdę stali się prawdziwym centrum Europy, w pełnym tego słowa znaczeniu – powiedziała projektantka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Projektantka chciałaby, żeby obcokrajowcy nie mylili "Poland" z "Holland" i nie zastanawiali się, gdzie leży nasz kraj. Minge przyznała, że wielokrotnie spotkała się z tym, że ktoś po raz pierwszy słyszał o Polsce.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.