Mówi: | Harel |
Funkcja: | blogerka modowa |
Harel: Nie da się stworzyć marki modowej, która będzie się dobrze sprzedawać we wszystkich kategoriach wiekowych
Zdaniem blogerki Harel rynek modowy w Polsce jest przesycony i w tym momencie nowym projektantom trudno jest się wybić i zaistnieć na dłużej niż 2-3 lata. Dlatego oprócz niebanalnych pomysłów i ciekawych projektów skierowanych do konkretnych klientów, powinni oni przede wszystkim postawić na dobry PR.
– Nie można się starać podobać wszystkim. Nie da się stworzyć takiej marki, która będzie się dobrze sprzedawać we wszystkich kategoriach wiekowych, we wszystkich miejscach Polski i świata – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Harel, blogerka modowa.
Kilkaset osób rocznie przygotowuje kolekcje dyplomowe. Liczne targi i tygodnie mody oraz programy telewizyjne, które promują młodych projektantów, sprawiają, że na polskim rynku modowym w zaskakująco szybkim tempie pojawiają się kolejne marki. Oferują klientom nową jakość i proponują nowe spojrzenie na trendy. Jednak Harel podkreśla, że to nie jest dobry czas na debiut.
– Najświeżsi polscy projektanci w tym momencie mają gorzej niż ich starsi koledzy, dlatego że już w pewnym sensie rynek jest zapełniony, a nawet momentami przepełniony. Trudniej się na pewno wybić, trudniej zrobić coś interesującego. Mamy dużo marek wtórnych, które próbują żerować na sukcesie tych, które kiedyś powstały i maja się dobrze – tłumaczy Harel.
Dużo łatwiej mieli ci, którzy w branży modowej zaczynali 2-3 lata temu. Teraz w zalewie nowości mimo najlepszych pomysłów i projektów można pozostać niezauważonym.
– Obserwujemy, jak marki się pojawiają i za chwilę znikają. Rok czy dwa lata i danej marki nie ma, ponieważ miała ona pomysł krótkofalowy. Można to nazwać takim pomysłem na zarobek, ale bez dłuższej perspektywy – mówi Harel.
Zdaniem Harel oprócz oryginalnych pomysłów trzeba też mieć jasno sprecyzowaną wizję swojego biznesu. Jedna nowa kolekcja na rok to zdecydowanie za mało. Na swoje nazwisko trzeba bardzo ciężko pracować. Duże znaczenie ma także reklama i współpraca z innymi markami.
– Dobra ekipa, dobry PR, nie mówię już nawet o wykonaniu ubrań, bo to oczywiste, ale przede wszystkim dobry dialog z klientem, który przede wszystkim powinien być budowany poprzez promocję marki – tłumaczy Harel.
Czytaj także
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-02-11: Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
- 2025-01-31: Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
- 2025-01-30: Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie
- 2025-02-03: Ceny najmu mieszkań stabilizują się. Zakończenie wojny w Ukrainie może spowodować odpływ najemców i spadek cen
- 2025-02-06: Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia
- 2025-01-15: Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców
W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.
Telekomunikacja
Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały

Polacy coraz częściej czują się samotni i wyobcowani, mimo że technologia daje im nieograniczone możliwości komunikacji. Według badań 68 proc. społeczeństwa doświadcza samotności, a 90 proc. ma dość narastających podziałów. T-Mobile Polska rusza z platformą #BurzymyBariery, której celem jest zachęcenie Polaków do prawdziwego dialogu i eliminacja barier komunikacyjnych.
Gwiazdy
Malwina Wędzikowska: W dżungli przez miesiąc rewidowałam swoje życie. Przehulałam dużo czasu na toksycznych ludzi

Prezenterka jest teraz na takim etapie swojego życia, że oddala się od ludzi, którzy nie wnoszą w nie nic pozytywnego. Zamiast tracić czas na toksyczne relacje, inwestuje w rozwój osobisty, dużo czasu poświęca też na pracę i rozwijanie swoich pasji. Malwina Wędzikowska nie ukrywa też, że jest dumna z kontynuacji formatu „The Traitors. Zdrajcy” i wierzy, że druga edycja również przyciągnie przed telewizory wielu widzów.