Mówi: | Katarzyna Gerlach |
Funkcja: | założycielka Bluebirds & Co. |
Internetowy kreator pozwala zaprojektować wymarzone ubranie i zlecić jego uszycie bez wychodzenia z domu
Nie trzeba zatrudniać osobistego stylisty, aby wyglądać modnie i oryginalnie. Wystarczy odrobina fantazji, znajomość modowych trendów i internet. Dzięki internetowemu kreatorowi można samodzielnie zaprojektować wymarzone ubranie i zamówić jego uszycie. To doskonałe rozwiązanie dla pań, które nie umieją szyć, a nie lubią powielać stylizacji z sieciówek.
W modzie od kilku sezonów panuje trend na personalizację ubrań. Coraz popularniejsze staje się szycie odzieży w domu, bo pozwala stworzyć oryginalne, niepowtarzalne stylizacje. Panie, które nie potrafią szyć, a nie chcą ubierać się w popularnych odzieżowych sieciówkach, mogą skorzystać z internetowych kreatorów. Pozwalają one w kilku prostych krokach zaprojektować wymarzone ubranie i zamówić jego uszycie.
– Dotychczas dziewczyny musiały szukać krawcowej, która uszyje im to, co sobie wymarzyły, albo były skazane na to, żeby kupować w sieciówkach gotowe rzeczy, które często są złej jakości i nie spełniają ich oczekiwań. Teraz mogą zamówić przez internet dokładnie takie ubranie, jakiego oczekują, krótko mówiąc: uzyskały dostęp do takiej usługi krawieckiej online – mówi Katarzyna Gerlach, założycielka Bluebirds & Co., w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Personalizacja przebiega w dwóch etapach. Na pierwszym etapie dziewczyny mogą zaprojektować ubranie za pomocą aplikacji, która jest dostępna w internecie. W ramach tej aplikacji mają do wyboru nie tylko kolory, lecz także elementy ubrania. Mogą zmieniać dekolty, rękawy, wybierać długości. Istnieje także możliwość haftowania inicjałów. Drugi etap to możliwość personalizacji użytkowania tego ubrania. Klientka może wybrać opcję ubrania dwustronnego, dopinanych elementów, np. rękawów. Dopinanie części ubrania możliwe jest dzięki zastosowaniu różnego rodzaju gadżetów, m.in. guzików i suwaków.
– Projektowanie ciuchów za pomocą aplikacji jest bardzo proste, ponieważ aplikacja podpowiada każdy kolejny krok, co w danym kroku należy wykonać, jakie elementy można wybrać i jakie są dostępne opcje. Brak wyboru konkretnej opcji jest sygnalizowany przez aplikację i klientka po prostu nie przejdzie dalej. W związku z tym system jest dosyć prosty i w miarę intuicyjny. Rozmiarówka na naszej stronie jest standardowa, ale żeby ułatwić dziewczynom poruszanie się po naszej ofercie. podzieliłyśmy ją na kroje. Czyli, jeżeli jakaś dziewczyna źle się czuje w dopasowanym kroju, wtedy od razu może wybrać sobie tylko te ubrania, które są oversize – mówi Katarzyna Gerlach.
W przypadku spersonalizowanych ubrań bardzo ważnym elementem jest jakość. Taka odzież pod względem jakości powinna znacznie przewyższać propozycje popularnych sieciówek, dlatego do jej stworzenia wykorzystywane są wyłącznie najlepsze polskie tkaniny i sprawdzone techniki krawieckie. Wiele elementów wykonywanych jest ręcznie. Możliwość uszycia własnoręcznie zaprojektowanego ubrania zapewnia polska rodzinna firma Bluebirds & Co. Marka powstała z inicjatywy Małgorzaty Gerlach i jej córki Katarzyny. Panie na razie dają możliwość zaprojektowania tylko damskich bluzek, ale w planach mają poszerzenie oferty o inne części garderoby.
Czytaj także
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-09-23: Sztuczna inteligencja znacząco przyspiesza opracowywanie przeciwciał. To rewolucja w farmacji na skalę odkrycia prądu
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-27: Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w internetowym handlu. Teraz e-sklepy muszą się przygotować do wdrożenia nowych regulacji
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-07-04: Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
- 2023-12-19: Cykl życia ubrań jest coraz krótszy. Nosimy je raptem kilka razy, a potem większość trafia do śmieci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.