Mówi: | Klara Kowtun |
Funkcja: | projektantka i współwłaścicielka marki RISK made in warsaw |
Kamizelka odblaskowa może być modna
Noszenie odblasków na drodze może uratować życie. Dlatego do noszenia kamizelki odblaskowej wspólnie z Autostradą Wielkopolską namawiają projektantki z RISK Made in Warsaw. Pokazują, że nawet w kamizelce można wyglądać dobrze i modnie.
– Chciałyśmy pokazać, że taka kamizelka, która kojarzy się z czymś bardzo brzydkim i okropnym może być nie tylko ratująca życie, ale też bardzo stylowa. Wystarczy ją zwęzić w talii – mówi Klara Kowtun, projektantka i współwłaścicielka marki RISK Made in Warsaw w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Projektantki zdają sobie sprawę, że do wielu wypadków dochodzi na drodze dlatego, że kierowca nie zauważa pieszego. Bycie widocznym na jezdni, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy wcześnie się ściemnia, powinno być dla wszystkich priorytetem.
– To jeden z niewielu razy, kiedy jako marka RISK uważamy, że w tym wypadku nie należy podejmować ryzyka. Kiedy poruszasz się gdziekolwiek w nieoświetlonym miejscu warto nosić kamizelki, które powodują, że cię widać. Wtedy jesteś dużo bardziej bezpieczna niż gdy jesteś ubrana w czarną kurtkę – mówi Klara Kowtun.
Neonowe, rzucające się w oczy kolory są obecne w letnich trendach od kilku sezonów. Tej jesieni barwy te znikają z wybiegów mody i zastępowane są kolorami bardziej stonowanymi.
– Ja osobiście uwielbiam odblaskowy żółty kolor. Myślałyśmy o tym, żeby wypuścić całą kolekcję z odblaskowymi elementami – ujawnia Klara Kowtun z RISK Made in Warsaw.
Czekając na odblaski od projektantów, w kamizelki można się zaopatrzyć w wielu sklepach internetowych. Można też spróbować wyróżnić się w ciemności jaśniejszym strojem. W tym sezonie jednym z większych trendów są kurtki i płaszcze w śnieżnej bieli i gorącej czerwieni, więc nawet największe fanki dobrego stylu mogą nosić się modnie i przede wszystkim bezpiecznie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.