Newsy

Kolorowe oprawki okularów hitem nadchodzącej wiosny

2014-02-11  |  06:40
Wiosną stawiamy na kolor. To podstawowa zasada, którą w tym sezonie należy się kierować, wybierając oprawki okularów. Oprawki w klasycznych, stonowanych barwach pozostają wyłącznie na spotkania biznesowe.

W sezonie wiosna-lato 2014 okulary tracą swój pragmatyczny charakter. Nie ograniczają się już wyłącznie do korygowania wad wzroku, ale stają się elementem garderoby. Coraz częściej projektanci mody umieszczają w swoich kolekcjach także oprawki okularowe. Styliści radzą, aby zaopatrzyć się w kilka par oprawek i zmieniać je w zależności od nastroju bądź okazji.

– Ważne, aby zmieniać cały czas te oprawki, żeby bawić się kolorem, żeby zmieniać trochę charakter stroju. Żeby może podkreślić kolor oczu, a może podkreślić właśnie jakąś okazję czy sytuację bardziej profesjonalną, w której właśnie się znaleźliśmy podpowiada stylistka Marcela Stańczyk.

W sezonie wiosennym nadal hitem będą duże, okrągłe okulary. Są one nie tylko modne, lecz także wygodne, ponieważ nie zawężają pola widzenia. Na topie pozostają również oprawki o kocim kształcie, w stylu pin up girls z lat 50. Królować będą wesołe, optymistyczne barwy: zieleń, pomarańcz, błękit, róż i fiolet.

Wyciągają one ładny kolor cery, kolor oczu, są niesamowicie twarzowe. Wbrew pozorom są też bardzo praktyczne. Możemy je założyć do kolorowych letnich rzeczy, ale sprawdzają się też idealnie w takich czarno-białych zestawieniach podkreśla Marcela Stańczyk.

Oprawki w stonowanych barwach: czerni i szarości, i klasycznym kształcie sprawdzą się na spotkaniach biznesowych lub egzaminach. W takich sytuacjach kolorowe okulary byłyby zbyt krzykliwe i niepotrzebnie odciągałyby uwagę rozmówcy od przebiegu spotkania.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów

Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.

Prawo

Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.

Ochrona środowiska

Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.