Mówi: | Marcin Szczupak |
Firma: | PRESS-SERVICE |
Maffashion najbardziej medialną blogerką. W promocji pomogli Kuba Wojewódzki i Filip Chajzer
Pierwsza w zestawieniu raportu jest Maffashion, czyli Julia Kuczyńska. W ubiegłym roku na jej temat pojawiło się w mediach 1688 informacji. Ma ona także na swoim koncie tytuł Człowieka Roku Polskiego Internetu.
– Warte podkreślenia jest to, że blogerka z imienia i nazwiska zaczyna już tworzyć swoją markę. Dziewczyna, której możemy kompletnie nie kojarzyć z imienia i nazwiska, podając tylko i wyłącznie nazwę jej bloga, na przykład Maffashion, dla wielu osób jest to od razu wiadome i umiejscawiają, kim to jest ta osoba i jaka to jest marka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Szczupak z zajmującej się monitoringiem mediów firmy PRESS-SERVICE.
Blogerki coraz częściej zapraszane są do programów telewizyjnych. W roli ekspertek od mody można je zobaczyć m.in. w „Pytaniu na śniadanie”, „Dzień dobry TVN” i TVN Style. Doradzają widzom, w co się ubrać, komentują pokazy mody. Mają tez swoje rubryki w prasie.
– Stało się tak między innymi dlatego, że te blogerki dostrzegł Kuba Wojewódzki, który zaprosił je do swojego programu. To spowodowało także zainteresowanie nimi innych mediów. To tzw. podbicie aktywności medialnej. Blogerki wyszły z tej swojej głównej roli bycia blogerką modową, ale także stały się takimi pełnoprawnymi celebrytkami, które są obecne w życiu medialnym. Na przykład Maffashion i Jessica Mercedes do tej pory znane głównie osobom korzystającym z internetu, teraz bardzo mocno widoczne są także w telewizji i radiu – wyjaśnia Marcin Szczupak.
Blogerki często pojawiają się na pokazach nowych kolekcji, biorą udział w kampaniach reklamowych znanych marek i współpracują z najlepszymi projektantami. Promują siebie i swoje blogi również w trakcie takich wydarzeń, jak Warsaw Fashion Weekend.
– Ten prześmiewczy troszeczkę materiał autorstwa Filipa Chajzera w ramach jednego z wydarzeń modowych to również taki punkt przełomowy, który sprawił, że tymi blogerkami i blogerami zainteresowały się szerzej wszystkie media – mówi Marcin Szczupak.
Czytaj także
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2024-12-03: Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.
Ochrona środowiska
Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.
Muzyka
Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.