Mówi: | Marcin Szczupak |
Firma: | PRESS-SERVICE |
Maffashion najbardziej medialną blogerką. W promocji pomogli Kuba Wojewódzki i Filip Chajzer
Pierwsza w zestawieniu raportu jest Maffashion, czyli Julia Kuczyńska. W ubiegłym roku na jej temat pojawiło się w mediach 1688 informacji. Ma ona także na swoim koncie tytuł Człowieka Roku Polskiego Internetu.
– Warte podkreślenia jest to, że blogerka z imienia i nazwiska zaczyna już tworzyć swoją markę. Dziewczyna, której możemy kompletnie nie kojarzyć z imienia i nazwiska, podając tylko i wyłącznie nazwę jej bloga, na przykład Maffashion, dla wielu osób jest to od razu wiadome i umiejscawiają, kim to jest ta osoba i jaka to jest marka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Szczupak z zajmującej się monitoringiem mediów firmy PRESS-SERVICE.
Blogerki coraz częściej zapraszane są do programów telewizyjnych. W roli ekspertek od mody można je zobaczyć m.in. w „Pytaniu na śniadanie”, „Dzień dobry TVN” i TVN Style. Doradzają widzom, w co się ubrać, komentują pokazy mody. Mają tez swoje rubryki w prasie.
– Stało się tak między innymi dlatego, że te blogerki dostrzegł Kuba Wojewódzki, który zaprosił je do swojego programu. To spowodowało także zainteresowanie nimi innych mediów. To tzw. podbicie aktywności medialnej. Blogerki wyszły z tej swojej głównej roli bycia blogerką modową, ale także stały się takimi pełnoprawnymi celebrytkami, które są obecne w życiu medialnym. Na przykład Maffashion i Jessica Mercedes do tej pory znane głównie osobom korzystającym z internetu, teraz bardzo mocno widoczne są także w telewizji i radiu – wyjaśnia Marcin Szczupak.
Blogerki często pojawiają się na pokazach nowych kolekcji, biorą udział w kampaniach reklamowych znanych marek i współpracują z najlepszymi projektantami. Promują siebie i swoje blogi również w trakcie takich wydarzeń, jak Warsaw Fashion Weekend.
– Ten prześmiewczy troszeczkę materiał autorstwa Filipa Chajzera w ramach jednego z wydarzeń modowych to również taki punkt przełomowy, który sprawił, że tymi blogerkami i blogerami zainteresowały się szerzej wszystkie media – mówi Marcin Szczupak.
Czytaj także
- 2024-12-03: Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-11-08: Komisja Europejska stwierdziła poprawę stanu praworządności w UE. Ruszyła kampania informacyjna na ten temat
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-26: Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
- 2024-10-07: Dystans między UE a gospodarkami USA czy Chin rośnie. Spada konkurencyjność unijnych firm
- 2024-10-02: J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
- 2024-09-20: J. Lewandowski: Polityka UE potrzebuje deregulacji. Bez tego tracimy w wyścigu z USA i Chinami
- 2024-09-03: Jessica Mercedes: Mój brat został potrącony na pasach, mimo że miał zielone światło. Była to dla nas strasznie stresująca sytuacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.