Newsy

Maffashion najbardziej medialną blogerką. W promocji pomogli Kuba Wojewódzki i Filip Chajzer

2014-02-13  |  06:50
Blogerzy modowi skutecznie przekuwają internetowe zaangażowanie na sukces medialny. Są zapraszani do udziału w audycjach radiowych, programach telewizyjnych i mają swoje rubryki w prasie. W relacjach z pokazów mody, koncertów, bankietów i kampanii promocyjnych, ich nazwiska pojawiają się obok największych gwiazd. Z Raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wynika, że najbardziej medialnymi blogerami w 2013 byli:  Maffashion, Jessica Mercedes Kirchner oraz Kominek.

Pierwsza w zestawieniu raportu jest Maffashion, czyli Julia Kuczyńska. W ubiegłym roku na jej temat pojawiło się w mediach 1688 informacji. Ma ona także na swoim koncie tytuł Człowieka Roku Polskiego Internetu.

Warte podkreślenia jest to, że blogerka z imienia i nazwiska zaczyna już tworzyć swoją markę. Dziewczyna, której możemy kompletnie nie kojarzyć z imienia i nazwiska, podając tylko i wyłącznie nazwę jej bloga, na przykład Maffashion, dla wielu osób jest to od razu wiadome i umiejscawiają, kim to jest ta osoba i jaka to jest marka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Szczupak z zajmującej się monitoringiem mediów firmy PRESS-SERVICE.

Blogerki coraz częściej zapraszane są do programów telewizyjnych. W roli ekspertek od mody można je zobaczyć m.in. w „Pytaniu na śniadanie”,  „Dzień dobry TVN” i TVN Style. Doradzają widzom, w co się ubrać, komentują pokazy mody. Mają tez swoje rubryki w prasie.

Stało się tak między innymi dlatego, że te blogerki dostrzegł Kuba Wojewódzki, który zaprosił je do swojego programu. To spowodowało także zainteresowanie nimi innych mediów. To tzw. podbicie aktywności medialnej. Blogerki wyszły z tej swojej głównej roli bycia blogerką modową, ale także stały się takimi pełnoprawnymi celebrytkami, które są obecne w życiu medialnym. Na przykład Maffashion i Jessica Mercedes do tej pory znane głównie osobom korzystającym z internetu, teraz bardzo mocno widoczne są także w telewizji i radiu – wyjaśnia Marcin Szczupak.

Blogerki często pojawiają się na pokazach nowych kolekcji, biorą udział w kampaniach reklamowych znanych marek i współpracują z najlepszymi projektantami. Promują siebie i swoje blogi również w trakcie takich wydarzeń, jak Warsaw Fashion Weekend.

 – Ten prześmiewczy troszeczkę materiał autorstwa Filipa Chajzera w ramach jednego z wydarzeń modowych to również taki punkt przełomowy, który sprawił, że tymi blogerkami  i blogerami zainteresowały się szerzej wszystkie media – mówi Marcin Szczupak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Nazywam Małgosię Rozenek terminatorem. Ona jest niesamowicie ambitną i zdyscyplinowaną kobietą

Wokalista nie ukrywa, że z dużą przyjemnością stanął do rywalizacji z Małgorzatą Rozenek-Majdan w biathlonie. Szybko się jednak przekonał, że prezenterka nie będzie łatwym przeciwnikiem i trzeba nie lada wysiłku, by jej dorównać. A i sama konkurencja przysporzyła mu niemało problemów.

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.