Newsy

Ostre kolory i odważne połączenia najważniejszym trendem w makijażu w tym sezonie

2014-10-02  |  06:35
Mówi:Helen Philips, makijażystka Sephora PRO Beauty Team USA

Krzysztof Nadziejewiec, makijażysta Dior

Will Malherbe, makijażysta Smashbox

Dariusz Kotarski, makijażysta Estée Lauder

  • MP4
  • W sezonie jesień-zima 2014/2015 najważniejsze będzie przełamywanie zasad i odważne połączenia. Styliści stawiają na mocny makijaż, mocno podkreślone usta i oczy oraz jesienne, wyraziste kolory na czele z szarościami.

    Odważne łączenie z pozoru nieprzystających do siebie elementów oraz łamanie zasad klasycznego makijażu to główny trend tegorocznej jesieni. Eksperci przekonują jednak, że takie odważne stylizacje mogą być zbyt wyraziste na co dzień. Doskonale sprawdzają się jednak w makijażu wieczorowy.

    – Jednym z najważniejszych trendów jesień-zima jest łamanie zasad. Łączenie ostrego, szarego makijażu, jak smoky eye, z mocnym, czerwonym lub wiśniowym odcieniem szminki. Wcześniej trzymano się reguły, by przy makijażu smoky eye nie malować ust lub w przypadku wyrazistego makijażu ust zrezygnować z podkreślania oczu. W tym sezonie łamiemy reguły i łączymy ostry makijaż oczu i ust – podziewał Will Malherbe, makijażysta Smashbox podczas Sephora Trend Report na jesień-zima 2014/2015.

    Niezależnie jednak od tego, czy zdecydujemy się podkreślić oko, czy usta, należy pamiętać przede wszystkim o zdrowej i naturalnej cerze. Ze względu na duże różnice temperatur skóra wymaga wówczas szczególnej pielęgnacji.

    – Pielęgnacja jest kluczowa, ponieważ daje bazę pod całość, pod cały ten look. Nie zapominajmy też o tym, że w Polsce różnice temperatur w trakcie jesieni są dosyć duże, co sprawia, że na twarzy pojawiają się zaczerwienienia i niedoskonałości – mówi Krzysztof Nadziejewiec, makijażysta Dior w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Osoby, które mają problemy z cerą, powinny w pierwszej kolejności zadbać o zdrowy wygląd skóry. Oprócz codziennej pielęgnacji warto sięgnąć po kosmetyki pomagające ukryć niedoskonałości, w tym dobrze dobrany podkład.

    Mamy kosmetyki, które wyrównują nam strukturę skóry. Mamy bazę. Mamy podkłady, które jednocześnie wyrównują strukturę skóry i rozświetlają ją. Mamy bardzo duża gamę produktów, których możemy używać. Jest tego bardzo dużo na rynku, więc naprawdę mamy w czym wybierać – dodaje Dariusz Kotarski, makijażysta Estee Lauder.

    Ważne w całej stylizacji będzie także użycie graphic linera.

    – Każda firma ma obecnie w swojej ofercie przepiękne eyelinery w płynie, dzięki którym można uzyskać wygląd jak z wybiegu. Są również dostępne eyelinery w pisaku oraz pędzelku, każdy znajdzie coś dla siebie. Widzimy również zmiany w cieniach do powiek. Jednolite cienie do powiek nie są już tak popularne. Klientki chętniej kupują duże zestawy cieni, na przykład do makijażu smoky eye – podkreśla Helen Philips, makijażystka Sephora PRO Beauty Team USA.

     

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.