Mówi: | Pjotr Górski |
Funkcja: | projektant mody, zwycięzca programu „Projektanci na start” |
Pjotr Górski, zwycięzca programu „Projektanci na start”: dla mnie Maciej Zień to mistrz marketingu
Dla Pjotra Górskiego niezwykle ważne były motywujące słowa obecnego na finale programu Macieja Zienia. Uznanie projektanta dodało mu sił i wiary w siebie, bo od lat Zień jest autorytetem Górskiego.
– Maćka poznałem kilka ładnych lat temu, byłem gościem w Królikarni na jego 10-leciu. Myślę, że trzeba nauczyć się wielkiej pokory do tej osoby i patrzeć na niego przede wszystkim przez pryzmat tego, co osiąga. Dla mnie jest to mistrz marketingu, jest absolutnym geniuszem w tej kwestii i Zień jest w tym momencie marką, ogromną polską marką, z którą należy się liczyć i respektować. Dla mnie absolutnie zawsze będzie autorytetem – mówi agencji Newseria Lifestyle Pjotr Górski.
Zwycięzca programu „Projektanci na start” uświadomił sobie, jak wielki sukces odniósł, dopiero w momencie powitania, które urządziła mu rodzina po zwycięstwie.
– Cała rodzina mnie powitała czerwonym dywanem z krepiny, confetti, balonami, babcia trzymała transparenty „Witaj Zwycięzco!”. Dopiero wtedy chyba pozwoliłem sobie na to, żeby samemu powiedzieć o sobie, że jestem projektantem – wyznał Piotr Górski.
Obecnie zwycięzca programu „Projektanci na start” skupia się na tworzeniu kolekcji, którą dzięki wygranej zaprezentuje podczas najbliższej edycji Fashion Week w Łodzi. Nie zabraknie w niej czerni, którą Pjotr Górski uwielbia i z którą chce być kojarzony.
Kolekcja będzie utrzymana w stylu motocyklowym. Jak przekonuje Pjotr Górski, jego ubrania sprawdzą się w różnych stylizacjach.
– Myślę, że nawet, jeżeli potencjalnie klientka czy klient nie ubiera się w takim stylu, to mimo wszystko w lato, na wieczór, spokojnie do kwiecistej sukienki dziewczyna może założyć bikerową skórę – mówi Pjotr Górski.
Program „Projektanci na start”, który wyemitowała stacja FOX Life, był szansą dla młodych projektantów, których marzeniem jest zaistnieć na rynku modowym. W starciu najlepszy okazał się Pjotr Górski. Dzięki temu młody projektant zaprezentuje swoją kolekcję podczas 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland w Łodzi, weźmie udział w 4-tygodniowym kursie w mediolańskim Istituto Europeo Di Design, a także otrzyma kontrakt ze sklepem Mostrami.pl oraz możliwość promocji na łamach magazynu „InStyle”.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów
Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Ochrona środowiska
Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.