Mówi: | Pola Madej-Lubera |
Funkcja: | styliska i doradca wizerunku |
Tej wiosny najmodniejsze będą błękity, ażury i printy
Jak pokazały tegoroczne Tygodnie Mody w Londynie, Paryżu i Nowym Jorku, w tym sezonie modne będą jasne kolory – beże, kremy oraz biel, a także proste, wręcz minimalistyczne formy. Na wybiegach największych domów mody pojawiły się również motywy etno i printy, w tym sezonie pod postacią trendu safari, który można było zaobserwować na pokazach Hermes czy Donna Karan. Natomiast Victoria Beckham i Lacoste stawiają w tym sezonie na przezroczystości, w łatwych do noszenia, niefuturystycznych formach.
– Nie ma specjalnych niespodzianek. Zaskoczeniem może być wielki powrót koloru niebieskiego w różnych odcieniach. Od takiego zupełnie pastelowego baby blue po bardzo mocny błękit Yves Klein. To jest taki najmocniejszy, najbardziej wyrazisty trend – ocenia Pola Madej-Lubera, stylistka i doradca wizerunku.
Motyw kwiatów pojawia się w modzie od dziesiątek lat. Tej wiosny popularne będą wzory w drobne kwiaty, pokrywające cały materiał. Jednak ten deseń jest na tyle uniwersalny, że może sprawdzić się również w innych aranżacjach.
– Każdy może dobrać kwiaty w wersji odpowiedniej dla siebie – mówi Pola Madej-Lubera agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Trudniejszym w noszeniu i bardziej odważnym jest trend cięć laserowych w tkaninach oraz przezroczystości. Ażury mogą mieć dowolne wzory i zastępować zarówno tradycyjne desenie, jak i nowoczesne, geometryczne formy. Przezroczystości pojawiają się natomiast w formie elementów plastikowych, wstawek z winylu lub przezroczystego pleksi.
– Takie nowoczesne tkaniny są modne w ubiorze i pojawiają się też w różnych elementach akcesoriów. Buty tutaj występują w różnych formach, na przezroczystym obcasie, z jakimiś transparentnymi elementami. To jest bardzo fajne i modne w tym sezonie – ocenia stylistka.
Ponadto, jak co roku, również tej wiosny modne będą sukienki i spódnice, szczególnie te nawiązujące do stylistyki lat 50. i 60.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.