Newsy

W tym sezonie najmodniejsze są rajstopy ażurowe, ombre oraz te z wzorami optycznie wydłużającymi nogi

2014-11-17  |  06:20

W tym sezonie dominują cztery podstawowe trendy: szarości, kratki, ażury i połysk. Nowością są rajstopy ombre, które optycznie wyszczuplają i wydłużają nogi. Do łask wracają również modele bawełniane.

W nowej kolekcji pojawiają się rajstopy, które dzięki efektowi ombre dają poczucie, że kostka jest szczuplejsza, gdyż na dole są ciemniejsze, a kolor przechodzi w jaśniejszy na górze. W całej kolekcji każdy model jest tak zaprojektowany, by wydłużała optycznie nogę, czyli wszelki paski, warkoczyki i inne wzory, które są, idą do góry – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Gołębicka z firmy Gatta.

Anna Gołębicka tłumaczy, że jeśli chodzi o rajstopy, to trendy nie zmieniają się tak szybko, jak w przypadku obuwia czy ubrań. Moda na dany wzór czy kolor zwyczaj obowiązuje przez kilka sezonów. Dobrze dobrane modele stanowią doskonałe uzupełnienie każdej stylizacji.

W tym roku w modzie na rajstopy dominują cztery podstawowe trendy. Pierwszy to szarości, melanże. Drugi trend to kratki, które zagościły na wielkich wybiegach na ulicach Londynu, Paryża i Nowego Jorku. Trzeci znaczący trend to ażury, koronki i różnego rodzaju wzory, również ręcznie wyrabiane. Czwarty trend to lekkie świecenie, połysk – mówi Anna Gołębicka.

Do łask powracają rajstopy bawełniane. Znacznie różnią się one jednak od modeli sprzed lat, które rozciągały się na kolanach i marszczyły. Te są elastyczne, miękkie, otulają nogę i mają ciekawe sploty. Dużą popularnością będą się też cieszyć rajstopy girl-up.

Girl-upy to rajstopy, które są połączeniem pończoch i rajstop, czyli do kolana jest ciemniejsza cześć przypominająca pończochę, a od kolana jest część rajstopowa. W tegorocznych kolekcjach tych girl-upów jest bardzo dużo, a łączenia w nich występujące bardzo się różnią. Przejścia między częścią pończochową a rajstopową mogą być zarówno płaskie, jak i wykonane z wykorzystaniem elementów kwiatowych czy koronkowych – dodaje Anna Gołębicka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.