Mówi: | Małgorzata Przyłęcka |
Funkcja: | stylista dzieci |
W tym sezonie dla dzieci modne ubrania skórzane i w ćwieki
Na targach mody we Florencji okazało się, że największą grupą odbiorców mody dziecięcej są Rosjanie. Oni napędzają trendy, a w ich guście leży przepych, stąd projektanci starają się sprostać tym wymaganiom. Obecnie w modzie dziecięcej królują świecące materiały, skóra, ćwieki i futra.
– Skóra i futra pojawiają się zazwyczaj w stylizacjach eleganckich, tych bardziej wizytowych. Są one zwłaszcza w modzie dla dziewczynek. Pojawiają się jako akcesoria, np. kołnierzyki, wykończenia przy rękawach, w kurteczkach – mówi Małgorzata Przyłęcka, stylista dzieci.
Styliści podkreślają, dziecko powinno się ubierać przede wszystkim wygodnie i odpowiednio do pogody. Trendy są tutaj na drugim miejscu. Oczywiście co roku sklepy oferują nam nowe kolekcje odzieży dziecięcej. Popularne sieciówki jak H&M, Zara, Reserved Kids, buty Bartek, Peacocks oferują ubrania zgodne z obowiązującymi trendami i w modnej kolorystyce. Wybierając jednak ubranie dla dziecka kierujmy się jego jakością.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.