Mówi: | Małgorzata Przyłęcka |
Funkcja: | stylista dzieci |
W tym sezonie dla dzieci modne ubrania skórzane i w ćwieki
Na targach mody we Florencji okazało się, że największą grupą odbiorców mody dziecięcej są Rosjanie. Oni napędzają trendy, a w ich guście leży przepych, stąd projektanci starają się sprostać tym wymaganiom. Obecnie w modzie dziecięcej królują świecące materiały, skóra, ćwieki i futra.
– Skóra i futra pojawiają się zazwyczaj w stylizacjach eleganckich, tych bardziej wizytowych. Są one zwłaszcza w modzie dla dziewczynek. Pojawiają się jako akcesoria, np. kołnierzyki, wykończenia przy rękawach, w kurteczkach – mówi Małgorzata Przyłęcka, stylista dzieci.
Styliści podkreślają, dziecko powinno się ubierać przede wszystkim wygodnie i odpowiednio do pogody. Trendy są tutaj na drugim miejscu. Oczywiście co roku sklepy oferują nam nowe kolekcje odzieży dziecięcej. Popularne sieciówki jak H&M, Zara, Reserved Kids, buty Bartek, Peacocks oferują ubrania zgodne z obowiązującymi trendami i w modnej kolorystyce. Wybierając jednak ubranie dla dziecka kierujmy się jego jakością.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.