Newsy

Monika Mariotti: nowoczesne kobiety potrafią dbać o swoją przyjemność, ale wciąż jeszcze niewystarczająco

2018-05-08  |  06:45

Przyjemność daje mi kontakt z przyrodą i czas spędzany z ukochaną osobą – mówi aktorka. Jej zdaniem kobiety przywiązują coraz większą wagę do zaspokajania swoich potrzeb i dbania o własne przyjemności. Wciąż jednak zbyt często odczuwają z tego powodu wyrzuty sumienia i przejmują się opinią innych ludzi.

Monika Mariotti twierdzi, że aby się zrelaksować, potrzebuje towarzystwa ukochanej osoby, dobrej książki, bardzo dużo przestrzeni oraz kontaktu z przyrodą. Jest wielbicielką natury – z tego względu postanowiła nawet wyprowadzić się z miasta. Z przyjaciółkami nigdy nie spotyka się w restauracjach czy modnych salonach SPA, woli bowiem zorganizować aktywność pod gołym niebem.

To jest ognisko, bardzo długie spacery po lesie, kąpiele w jeziorach, podróże, to brak malowania się, brak ubierania się nie wiadomo jak i dzikość przyrody, która bardzo też pomaga kobietom – mówi gwiazda agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktorka uważa, że współczesne kobiety coraz częściej myślą nie tylko o zaspokajaniu potrzeb swoich bliskich, lecz także własnych pragnieniach, marzeniach i ambicjach. Przestają się wstydzić, że potrzebują relaksu i odpoczynku, choć wciąż w niewystarczającym stopniu. Gwiazda nie ukrywa, że odwagi do dbania o własne przyjemności nabiera w momencie, gdy przestaje się przejmować opinią innych ludzi, nie tylko w kwestii oceny jej dokonań zawodowych.

Zaczynam dbać o swoją przyjemność wtedy, kiedy już nie dbam o ocenę innych, jak powinnam się zachowywać, jak się ubrać, co powinnam mówić. Jak zaczynam o tym nie myśleć, zaczyna się moja przyjemność i ona jest piękna, uważam, że kobiety potrafią to robić jak się oddalają od stereotypów – mówi Monika Mariotti.

Zdaniem gwiazdy wciąż wiele kobiet nie nauczyło się myśleć o sobie bez odczuwania wyrzutów sumienia. Dotyczy to zarówno matek, jak i kobiet, które nie mają dzieci. Aktorka jest przekonana, że dopiero po zaakceptowaniu prymatu własnych potrzeb nad wymaganiami innych i nauczeniu się zdrowego egoizmu kobiety mogą się dobrze. Z tego względu podoba jej się hasło „feminizm przyjemności” odwołujące się do kobiecej potrzeby relaksu, odpoczynku i czasu tylko dla siebie.

To jest dobre hasło, bo mówi o nas, kobietach, i mówi o przyjemnościach, to jest połączone, ale bez politycznych znaczeń – mówi Monika Mariotti.

Aktorka twierdzi, że kobiety są w jej życiu niezbędne, dlatego chętnie otacza się przedstawicielkami własnej płci. Jej przyjaciółki to nie tylko dobre towarzystwo do spędzania wolnego czasu, lecz także mądre kobiety, z którymi może dzielić się własnymi problemami i u których często szuka rady. Sama również doradza bliskim jej kobietom.

– Uważam, że ta kobieca siła jest bardzo ważna dla mnie np. żeby iść dalej, żeby odnaleźć siebie, widzieć, jaką kobietą ja jestem. Musimy cały czas się wymieniać naszymi życiami z kobietami – mówi Monika Mariotti.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.