Newsy

Monika Szwaja pisze nową książkę

2014-10-20  |  06:45

Monika Szwaja autorka takich powieści, jak „Anioł w kapeluszu”, „Nie dla mięczaków”, „Gosposia prawie do wszystkiego” jest w trakcie przygotowywania nowej książki. Pisarka ma już wymyśloną fabułę. Nie chce jednak zdradzać zbyt wielu szczegółów, bo w trakcie pisania mogą jej przyjść do głowy nowe pomysły.

– Moja bohaterka będzie miała różne przejścia. Nie oszczędzę tej dziewczyny, jej mąż będzie pilotem. Padła też propozycja, żeby do książki wprowadzić scrabble. Wprowadzam do swoich książek różne rzeczy, które mi się podobają, więc z radością wprowadzę również scrabble. Ta dziewczyna będzie grała w scrabble – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Monika Szwaja.

Pisarka zaczyna więc drugi etap powstawania książki, czyli pisanie, który jest dla niej najtrudniejszy i nie zawsze sprawia przyjemność.

To najgorszy moment, bo od pisania psuje się kręgosłup, krzywią się rączki i psują oczka. To jest ciężka praca fizyczna. – opowiada Monika Szwaja.

Pisarka na swoim koncie ma już 15 napisanych książek, 13 z nich stało się bestsellerami. Ostatnia powieść „Anioł w kapeluszu” ukazała się w 2013 r. Monika Szwaja przez wiele lat była dziennikarką, ostatecznie porzuciła pracę i zajęła się pisaniem. Mieszka w Szczecinie. W tym roku została honorową ekspertką programu „Scrabble w szkole”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.