Newsy

Bezpieczeństwo i ciekawy design – tym kierują się gwiazdy przy zakupie samochodu

2017-04-10  |  07:10
Mówi:Olga Borys, aktorka

Agnieszka Włodarczyk, aktorka

Artur Barciś, aktor

Grażyna Wolszczak, aktorka

Omenaa Mensah, dziennikarka

Marta Dyks, modelka

  • MP4
  • Polskie gwiazdy są zgodne: samochód ma być przede wszystkim bezpieczny. Nie wahają się ponieść większych kosztów zakupu auta, jeśli dzięki temu wyposażone ono będzie w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Gwiazdy zdają sobie bowiem sprawę, że im wyższa klasa samochodu, tym bardziej zaawansowana technologia chroniąca kierowcę i pasażerów.

    Dla Olgi Borys podstawą jest ABS, czyli system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania.

    – Bardzo lubię wszystkie pikacze, które mnie non stop ostrzegają, albo samochód, który mi nagle się zatrzymuje, bo za blisko podjechałam do przeszkody i muszę pokornie to znosić – mówi aktorka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Przy zakupie samochody gwiazdy zwracają uwagę także na takie kwestie, jak ekonomia jazdy oraz niezawodność. Artur Barciś podkreśla, że auto musi być mało awaryjne i nie sprawiać mu przykrych niespodzianek. W jego zawodzie niezbędna jest bowiem punktualność, a ta zależy w dużej mierze od samochodu. Aktor nie ukrywa, że nie cierpi się spóźniać.

    – Jadę do teatru i nie mogę się spóźnić, bo spektakl nie może się zacząć pół godziny później, dlatego że mi się zepsuł samochód. Muszę mieć samochód, który na pewno się nie zepsuje, który mi zasygnalizuje wcześniej, że coś się dzieje, który nie stanie mi na drodze i nie powie: „do widzenia, idź piechotą” – mówi aktor.

    Plejada gwiazd pojawiła się ostatnio na premierze najnowszego modelu Volvo XC60, który wyposażony został w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Przejmują one panowanie nad samochodem w przypadku groźby kolizji. Jeśli auto wykrywa przeszkodę, a nie wyczuwa reakcji kierowcy, samoczynnie rozpoczyna proces hamowania.

    – Jeżeli volvo jest szybsze ode mnie, to dlaczego nie? Myślę, że te samochody są sprawdzane na tyle sposobów, że pewnie to reagowanie jest zdecydowanie szybsze niż reagowanie człowieka i to chyba o to chodzi, i chyba w tę stronę będą szły te wszystkie nowinki motoryzacyjne – mówi Agnieszka Włodarczyk.

    – To nie jest tak, że kierowca przysypia czy jest zmęczony i zaczyna zjeżdżać, następuje drżenie kierownicy. Tutaj dodatkowo samochód sam stwierdza, że trzeba wyprowadzić kierowcę z letargu i samochodem przez chwilę zarządzać – dodaje Omenaa Mensah.

    Dla Marty Dyksy oprócz bezpieczeństwa liczy się również komfort jazdy. Modelka bardzo lubi duże samochody takie jak popularne w Polsce SUV-y, głównie ze względu na ich przestronne wnętrza. Mogą one bowiem pomieścić znaczną liczbę pasażerów.

    – Pojemność samochodu, liczba osób, które mogę zapakować, czy pojemność bagażnika. I nie ukrywam, że dobrze, gdyby był zwinny i faktycznie gdzieś tam trochę drapieżny mówi Marta Dyks.

    Omenaa Mensah traktuje samochód niemal jak drugi dom. Spędza w nim wiele godzin dziennie, dlatego musi czuć się w nim komfortowo. Z tego powodu przykłada dużą wagę do designu, zarówno w zakresie nadwozia, jak i wnętrza samochodu. Gwieździe bardzo podoba się projekt nowego Volvo XC60, zwłaszcza takie elementy designu jak naturalne materiały wykończeniowe, m.in. skóra, drewno i metal.

    – Zaskoczyła mnie kryształowa gałka od skrzyni biegów, że jest taka opcja w ogóle możliwa, bardzo fajnie. Fajny ten blat, te wykończenia drewniane wtłoczone w całą część samochodu, maski, więc naprawdę robi wrażenie – mówi Omenaa Mensah. 

    Grażyna Wolszczak od dawna jest fanką Volvo XC60, choć jeździ nieco starszym modelem. Twierdzi, że nie jest fanatyczną miłośniczką gadżetów, uwielbia jednak wyposażenie swojego samochodu. Także Olga Borys docenia wszelkiego rodzaju nowinki technologiczne, które ułatwiają podróżowanie, a jednocześnie wpływają na bezpieczeństwo jazdy.

    – Wszystkie te innowacje, które mi są potrzebne w drodze, a nie angażują mnie za bardzo, żebym nie musiała się schylać, tak znikać zza kierownicy, tylko np. powiem: „do męża dzwonić” i dzwonię do męża albo zmieniam trasę i on mi zmienia trasę – mówi Olga Borys.

    – Ja już z tym swoim gadam normalnie, bo cały czas na mnie krzyczy za coś i ja mówię: „Weź przestań, uspokój się, przecież widzisz, że nic nie jedzie, czemu na mnie krzyczysz”? Jak zmieniam pas bez kierunkowskazu to burczy na mnie, cały czas mnie przed czymś ostrzega bardziej lub mniej intensywnie i to jest fantastyczne – dodaje Grażyna Wolszczak.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.