Newsy

Na tegorocznym Motor Show Poznań powstanie strefa tylko dla kobiet

2014-03-06  |  06:30

Ostatni weekend marca to ważna data dla fanów motoryzacji – Targi Motor Show Poznań. Pokazy najnowszych modeli samochodów, motocykli, kamperów oraz samolotów interesują coraz więcej przedstawicielek płci pięknej. Podczas tegorocznej edycji imprezy zaplanowano Miasto Kobiet – wyjątkową sekcję przeznaczoną tylko dla pań.

Miasto Kobiet ma na celu przyciągnięcie na targi jak największej liczby kobiet-kierowców. Organizatorzy podczas imprezy chcą przybliżyć im motoryzacyjne tajniki w praktyczny i przystępny sposób. 

Organizatorom targów zależy na zaproszeniu na imprezę pań, które są kierowcami, jednak nie do końca interesują się samochodami czy motocyklami, którymi jeżdżą. Oprócz możliwości znalezienia się za kierownicą wygodnego auta, będą pokazy mody oraz porady stylistek i dietetyków. Mają one zainspirować kobiety do przejścia metamorfozy, np. we właścicielkę nowego samochodu terenowego dotychczas kojarzonego jako typowo męski – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Gruszczyński, dyrektor projektu Motor Show Poznań.

Nie zabraknie wskazówek dotyczących wyboru nowego pojazdu. Organizatorzy pomogą przeanalizować wszystkie czynniki, jak: funkcjonalność, design, moc silnika czy cena. Chcą także przekonać uczestniczki, że definicja kobiecego auta uzależniona jest od indywidualnych potrzeb każdej z nich. 

Pośmiejemy się ze stereotypów, według których kobieta, kupując samochód, kieruje się jego kolorem. O tym, czy to dobre posunięcie opowie psycholog kolorów, który wyjaśni, w jaki sposób barwy wpływają na nasze działania. Tak naprawdę jednak każda z odwiedzających targi pań zwraca uwagę na inne aspekty, np. duży silnik czy zwrotność. Będziemy się starali przełamać wszelkie obiegowe opinie na temat kobiecego podejścia do motoryzacji – dodaje Marcin Gruszczyński.

Zadbano także o to, by osoby, które przyjdą z dziećmi, mogły swobodnie zwiedzać targi. Wykwalifikowany personel będzie czekał na najmłodszych w specjalnym punkcie przedszkolnym. 

Młode mamy będą mogły oddawać się wszystkim przyjemnościom, podczas gdy dzieci będą przebywały pod troskliwą opieką profesjonalnych animatorów – opowiada ekspert.

Motor Show Poznań, czyli największe polskie targi motoryzacyjne to coroczne miejsce spotkań blisko 100 tys. zwiedzających, 1 tys. przedstawicieli mediów oraz 200 największych wystawców. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 27-30 marca. Imprezę poprowadzą Dorota Gardias i Maja Sablewska. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

Uroda

Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.