Mówi: | Katarzyna Gospodarek (Cooporate Communications Manager, BMW Group) Piotr Kędzierski (dziennikarz); Krzysztof Hołowczyc (kierowca rajdowy) |
Najnowsza wersja Mini nawiązuje do legendarnego stylu marki
Trzecia generacja Mini, dostępna od niedawna w polskich salonach, nawiązuje do legendarnego stylu marki. Projektanci w wyraźny sposób czerpali z dotychczasowego wyglądu Mini, wprowadzając ewolucyjne zmiany, które mają pomóc autu zachować tytuł światowej ikony stylu.
– W przypadku Mini design jest niezwykle ważny – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Gospodarek z BMW Group. – Zdajmy sobie sprawę z tego, że model ten jest autem kultowym, a jego projekt stawiany jest za wzór udanego stylu. Najnowsze wcielenie Mini nie zrywa więc z wizerunkiem marki.
Miłośnicy Mini znajdą w najnowszym modelu rozwiązania nawiązujące do projektów sprzed lat. Są to między innymi sześciokątne wloty powietrza, lampy otoczone grubą chromowaną ramką, charakterystyczne kierunkowskazy oraz typowe, czarne elementy w dolnym wykończeniu karoserii.
– Z Mini identyfikuję się od dawna – tłumaczy dziennikarz Piotr Kędzierski. – Już w latach 60. marka miała świetny image. Oczywiście Mini jest teraz nieco inne, nowocześniejsze i bardziej dynamiczne, ale wciąż jest ikoną stylu. Zawodowo funkcjonuję w duetach, z Tymonem Tymańskim czy z Michałem Migałą, więc może czas na kolejny duet, czyli ja i Mini.
Istotną kwestią, o którą zadbali projektanci trzeciej generacji Mini, jest możliwość indywidualizacji auta.
Nowe Mini spodobało się Krzysztofowi Hołowczycowi, który miał okazje przetestować je już kilka miesięcy temu.
– Mini jest coraz doskonalsze i coraz lepsze technicznie – przyznaje kierowca. – Cieszę się, że pozostało ono w swoim stylu: jest trochę gokartowe, łatwe w prowadzeniu, a do tego naprawdę ładne. Przynależność marki Mini do BMW zapewnia świetną jakość wnętrza oraz dobrze dopracowane kwestie techniczne.
Trzecia generacja auta dostępna jest z zupełnie nową gamą silników do wyboru: 3-cylindrową jednostką 136 KM; 4-cylindrową o mocy 192 KM oraz 3-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym 116 KM. Paleta jednostek napędowych ma być w niedalekiej przyszłości rozszerzona.
Czytaj także
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
- 2024-10-11: D. Obajtek: UE nie dorosła technologicznie do rezygnacji z samochodów spalinowych. Europejski rynek motoryzacyjny upada
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-09-30: Giganci farmaceutyczni inwestują w sztuczną inteligencję. Chcą szybciej i taniej opracowywać kandydatów na leki
- 2024-10-08: Do 2050 roku transport morski ma być zeroemisyjny. W dekarbonizacji pomagają nowe technologie, ale przyszłością są zielone paliwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.