Newsy

Najnowsza wersja Mini nawiązuje do legendarnego stylu marki

2014-03-25  |  06:30
Mówi:Katarzyna Gospodarek (Cooporate Communications Manager, BMW Group)
Piotr Kędzierski (dziennikarz); Krzysztof Hołowczyc (kierowca rajdowy)
  • MP4
  • Trzecia generacja Mini, dostępna od niedawna w polskich salonach, nawiązuje do legendarnego stylu marki. Projektanci w wyraźny sposób czerpali z dotychczasowego wyglądu Mini, wprowadzając ewolucyjne zmiany, które mają pomóc autu zachować tytuł światowej ikony stylu.

    W przypadku Mini design jest niezwykle ważny – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Gospodarek z  BMW Group. – Zdajmy sobie sprawę z tego, że model ten jest autem kultowym, a jego projekt stawiany jest za wzór udanego stylu. Najnowsze wcielenie Mini nie zrywa więc z wizerunkiem marki.

    Miłośnicy Mini znajdą w najnowszym modelu rozwiązania nawiązujące do projektów sprzed lat. Są to między innymi sześciokątne wloty powietrza, lampy otoczone grubą chromowaną ramką, charakterystyczne kierunkowskazy oraz typowe, czarne elementy w dolnym wykończeniu karoserii.

    Z Mini identyfikuję się od dawna – tłumaczy dziennikarz Piotr Kędzierski. – Już w latach 60. marka miała świetny image. Oczywiście Mini jest teraz nieco inne, nowocześniejsze i bardziej dynamiczne, ale wciąż jest ikoną stylu. Zawodowo funkcjonuję w duetach, z Tymonem Tymańskim czy z Michałem Migałą, więc może czas na kolejny duet, czyli ja i Mini.

    Istotną kwestią, o którą zadbali projektanci trzeciej generacji Mini, jest możliwość indywidualizacji auta.

      Fani marki cenią sobie nie tylko frajdę z jazdy, którą zapewnia samochód, lecz także dostosowanie jego wyglądu do własnych upodobań, charakteru i osobowości – uważa Katarzyna Gospodarek. – Dostępna gama kolorów nadwozia została wzbogacona o pięć nowych odcieni, można też dobrać poszczególne akcenty kolorystycznych wewnątrz pojazdu.

    Nowe Mini spodobało się Krzysztofowi Hołowczycowi, który miał okazje przetestować je już kilka miesięcy temu.

    Mini jest coraz doskonalsze i coraz lepsze technicznie – przyznaje kierowca. – Cieszę się, że pozostało ono w swoim stylu: jest trochę gokartowe, łatwe w prowadzeniu, a do tego naprawdę ładne. Przynależność marki Mini do BMW zapewnia świetną jakość wnętrza oraz dobrze dopracowane kwestie techniczne.

    Trzecia generacja auta dostępna jest z zupełnie nową gamą silników do wyboru: 3-cylindrową jednostką 136 KM; 4-cylindrową o mocy 192 KM oraz 3-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym 116 KM. Paleta jednostek napędowych ma być w niedalekiej przyszłości rozszerzona.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Żywienie

    Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

    Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.