Mówi: | Elżbieta Zapendowska |
Funkcja: | krytyk muzyczny |
Elżbieta Zapendowska: polska muzyka pop jest dla mnie niestrawna
Specjalistka od emisji głosu świetnie ocenia polską muzykę offową. Jej zdaniem tworzą ją wyjątkowo ciekawi i zdolni artyści. Gwiazda nie ukrywa, że właśnie na takich wokalistów czeka w programie „Idol”. Negatywnie ocenia natomiast polski pop, którego – jak twierdzi – nie jest w stanie słuchać.
Zdaniem Elżbiety Zapendowskiej polska scena muzyczna jest mocno podzielona. Jurorka programu „Idol” bardzo wysoko ocenia jej cześć offową. Uważa, że w zakresie muzyki niekomercyjnej działa wielu bardzo utalentowanych twórców, którzy z czasem zyskają większą popularność.
– To wyjdzie, bo to jest za wielka siła, żeby oni ciągle byli w podziemiu – mówi Elżbieta Zapendowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Specjalistka od emisji głosu uważa, że szansą, także dla offowych artystów, mogą być talent show, takie jak wracający po 10 latach przerwy „Idol”. Wbrew pozorom tego typu wykonawcy także zgłaszają się do popularnych programów telewizyjnych. Często podczas castingów prezentują jednak zupełnie inny, bardziej komercyjny repertuar. Ich prawdziwe zainteresowania muzyczne łatwo jednak zauważyć.
– Jeżeli wychodzi chłopak i śpiewa nawet jakiś popularny utwór, to widać, że w nim drzemie zupełnie ktoś inny, czekam na takich ludzi – mówi Elżbieta Zapendowska.
Negatywnie natomiast ekspertka ocenia polską muzykę popularną, którą określa mianem popiku. Twierdzi, że tego typu utworów nie słucha na co dzień. Z polskimi piosenkami popowymi ma do czynienia jedynie podczas oglądania relacji z różnego rodzaju festiwali muzycznych.
– Popik jest dla mnie niestrawny, nie słucham tego. Jak już słucham przy okazji jakichś festiwali i takich rzeczy, to jest dla mnie niestrawne. Nie jestem w stanie wysiedzieć przed telewizorem – mówi Elżbieta Zapendowska.
Specjalistka od emisji głosu czeka na ciekawych artystów jako jurorka w programie „Idol”. Kultowy już muzyczny talent show można oglądać w każdą środę na antenie telewizji Polsat o godz. 20.00. Gospodarzem programu jest Maciej Rock, a w jury zasiadają również Ewa Farna, Janusz Panasewicz oraz Wojciech Łuszczykiewicz.
Czytaj także
- 2025-05-12: Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
- 2025-04-28: Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-18: Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-23: Ogromna baza magazynowa zbóż w Wielkopolsce do likwidacji. Pracę może stracić kilkaset osób
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-05-08: Dobre perspektywy współpracy pomiędzy brytyjskimi a polskimi uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na relacje gospodarcze
- 2025-04-07: Duże zmiany w globalnym handlu. Polska może stracić nawet 0,43 proc. PKB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.