Mówi: | Hanna Bernakiewicz, managerka segmentu ekonomicznego dla Europy Wschodniej Grupy Hotelowej Orbis Sarsa, wokalistka, ambasadorka kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” Michał Cessanis, National Geographic Traveler |
Rośnie konkurencja między hotelami w Polsce. Sieć ibis stawia na muzykę i współpracę z młodymi gwiazdami
Rynek hotelowy w Polsce rośnie w siłę. W kraju działają już ich tysiące, a każdego roku powstaje przynajmniej kilkadziesiąt nowych. Duża konkurencja sprawia, że przetrwają tylko te, które będą potrafiły zaskoczyć klientów, zaproponować im coś unikalnego. Rodzina hoteli ibis stawia na muzykę. W ich hotelach powstały pokoje inspirowane muzyką, a w przestrzeniach wspólnych goście mogą spróbować swoich sił jako DJ'e. Od kilku lat marka współpracuje także z jednym z największych festiwal muzycznych w Europie, węgierskim Sziget. W ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” sieć chce stworzyć możliwości zaistnienia na profesjonalnej scenie muzycznej obiecującym artystom. W hotelu ibis Warszawa Ostrobramska powstało w tym celu studio nagraniowe.
– Pomysł na stworzenie studia nagrań w hotelu to dosłowna realizacja hasła „ibis. tu mieszka muzyka”. Nie od dzisiaj wiadomo, że hotele i muzyka są ze sobą połączone. Muzycy nocują w nich podczas tras koncertowych i różnego rodzaju występów. Hotele wielokrotnie przyczyniły się do powstawania nowych utworów muzycznych, inspirowały muzyków – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes, Hanna Bernakiewicz, Segment Manager Hoteli ibis na Europę Wschodnią z grupy hotelowej Orbis.
Raport Colliers International wskazuje, że na koniec 2016 roku na rynku w Polsce działało ponad 2,6 tys. hoteli dysponujących 128 tys. pokoi i 255 tys. miejsc noclegowych. Dane firmy STR Global wskazują, że wskaźnik przychodu na każdy dostępny pokój wzrósł o 11 proc. i był to jeden z najlepszych wyników w Europie. Na wysokim poziomie, utrzymuje się też średnioroczne obłożenie pokoi hotelowych. Sukces odnoszą te hotele, które są w stanie zapewnić gości dodatkowe atrakcje.
– Dzięki temu, że coraz więcej hoteli zmienia się pod kątem klientów i podróżników i wie, że lubimy odpoczywać nie tylko w ciszy, ale także przy muzyce, w hotelach pojawiają się coraz lepsze zestawy nagłaśniające, stereofoniczne super zestawy, przy których naprawdę można odpocząć – przekonuje Michał Cessanis z National Geographic Traveler.
W hotelach marki ibis istnieją już pokoje inspirowane muzyką. Goście mogą także samodzielnie wybierać muzykę w lobby lub w barze korzystając z systemu Jukebox by Deezer. W ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” w warszawskim hotelu ibis Ostrobramska powstało studio nagraniowe z połączenia dwóch pokoi, z reżyserką i kabiną nagraniową.
– Taka inicjatywa polegająca na tym, że studio nagrań powstaje na terenie hotelu, jest bardzo dobrym pomysłem. Wiem to po sobie, gdy podróżuję i jestem w trasie, dużo komponuję, piszę dużo muzyki i dobrze jest mieć profesjonalne miejsce pod ręką, gdzie można to zarejestrować, utrwalić i dodatkowo przebywać w komfortowych warunkach – ocenia Sarsa, wokalistka i ambasadorka kampanii „ibis. tu mieszka muzyka”.
Pod okiem profesjonalistów swoje pierwsze single nagrali artyści, którzy wygrali w konkursie zorganizowanym przez rodzinę hoteli ibis.
– Konkurs w ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” polegał na tym, że zgłaszali się do konkursu utalentowani wykonawcy, którzy chcą się pokazać szerszej publiczności. Cieszę się, że aż tyle różnorodnych osób zgłosiło się do konkursu i kampania miała tak duży wydźwięk. Dostaliśmy aż 300 zgłoszeń, w drugiej fazie konkursu odbyło się głosowanie i na jego podstawie Sarsa, ambasadorka naszej kampanii, wybrała tych najlepszych – tłumaczy Hanna Bernakiewicz.
Głosowanie zakończyło się 1 października. Łącznie w konkursie internauci oddali ponad 60 tys. głosów. Co pozwoliło wyłonić 30 najlepszych utworów, spośród których Sarsa wytypowała zwycięzców. Artystka skorzystała także z prawa do „dzikiej karty” i wręczyła ją jednej wokalistce spoza finałowej trzydziestki, która ją wyjątkowo oczarowała.
– Zapoznałam się z nową twórczością. Mam obraz tego, co dzieje się na rynku polskim i jaka muzyka gra w sercach młodych, ale też młodych dorosłych twórców w Polsce. Werdykt nie jest sprawiedliwy, bo prawda jest taka, że wszyscy powinni zostać docenieni. Z cudownych piosenek nie dało się wybrać najlepszej, dlatego jestem bardzo wdzięczna, że można było wybrać aż 5 zwycięzców i że nie zostałam z tym sama, bo internauci byli tutaj także głosem decydującym – podkreśla Sarsa.
Zwycięzcami zostali: zespół Birches z utworem „Turned Out”, zespół Redford doceniony za piosenkę „Put the light”, Paweł Danielak za „Na Fali”, Patrycja Roszczyk, która wykonała cover Shawna Madnesa „There's Nothing Holdin' Me Back” oraz Mary B, czyli Maria Bedyńska z piosenką „Alone Again”. Nagrodami dla laureatów są nie tylko sesje nagraniowe w hotelu ibis, ale i grudniowy koncert, podczas którego wystąpią na jednej scenie z Sarsą.
Czytaj także
- 2025-06-20: M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa
- 2025-06-12: Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
- 2025-06-27: Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-06-10: Polska może dołączyć do globalnych liderów sztucznej inteligencji. Jednym z warunków jest wsparcie od sektora publicznego
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
- 2025-06-05: Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-05-23: Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.