Newsy

Najnowszy musical Teatru Muzycznego ROMA „Waitress” opowiada o sile kobiet i ich roli we współczesnym świecie. Akcja dzieje się w restauracji

2021-06-02  |  07:21
Mówi:Monika Rygasiewicz, aktorka
Wojciech Kępczyński, dyrektor Teatru Muzycznego ROMA
  • MP4
  • „Waitress” to musicalowa opowieść o kobiecie, która próbuje się wyrwać z nieudanego małżeństwa, odzyskać wolność i możliwość samodzielnego decydowania o własnym losie. Tematyka spektaklu jest więc niezwykle uniwersalna i dzięki temu wielu widzów może w nim zobaczyć odbicie swojej prywatnej sytuacji. W tym musicalu sprawy układają się dokładnie tak jak w życiu: złe chwile przeplatają się z dobrymi, a uśmiech z momentami załamania.

    „Waitress” to 21. musicalowy tytuł na Dużej Scenie Teatru Muzycznego ROMA. Dyrektor Wojciech Kępczyński zauważa, że jest on bardzo współczesny nie tylko pod względem muzyki, charakterystyki postaci i znakomicie poprowadzonej fabuły, ale także tematyki. Bo oprócz tego, co dzieje się pomiędzy bohaterami na poziomie zwykłych, codziennych wydarzeń, jest to opowieść o roli kobiet w dzisiejszym świecie, o ich emancypacji, która cały czas trwa – i o tym, że mają prawo do decydowania o sobie.

    – Musical „Waitress” to historia trzech przyjaciółek, kelnerek, które pracują w restauracji specjalizującej się w pieczeniu tart. To jest historia niestety dosyć toksycznego małżeństwa głównej bohaterki Jenny, która próbuje znaleźć swoje miejsce w życiu. Ten spektakl jest również o sile kobiet, o tym, że kobiety mogą być traktowane w sposób niezbyt dobry przez swoich mężów, ale też o tym, że jest możliwość znalezienia sobie wyjścia z tej sytuacji i to jest wspaniałe – mówi agencji Newseria Lifestyle Wojciech Kępczyński, dyrektor Teatru Muzycznego ROMA.

    – Musical „Waitress” jest o kobietach, o sile kobiet, o życiu przede wszystkim, o sytuacjach, które nas spotykają na co dzień, o tych gorszych chwilach i o tych lepszych. O tym, że siła przyjaźni kobiet jest w stanie przezwyciężyć trudne chwile w życiu. Spektakl adresowany jest do ludzi i młodszych, i starszych, do każdego. Przedstawione w nim sytuacje życiowe mogą spotkać każdego, więc wydaje mi się, że każdy może przyjść na spektakl – mówi Monika Rygasiewicz, aktorka.

    Artyści podkreślają, że już nie mogli się doczekać momentu, kiedy teatry znów będą otwarte i wreszcie zaprezentują publiczności to, nad czym pracowali przez ostatnie miesiące.

    – Bardzo się cieszymy, że możemy w końcu stanąć na deskach teatru, cieszyliśmy się już z tego, że mogliśmy wrócić do prób. Powrót do prób był już dla nas powrotem do normalności, w końcu mogliśmy zacząć pracować. A to, że w ogóle możemy stanąć na scenie, jest super – mówi Monika Rygasiewicz.

    – Myśmy przestali grać dokładnie pół roku temu, oczywiście od czasu do czasu wracaliśmy jeszcze do spektakli, ale ta pandemia, ten lockdown, to wszystko, co się działo, było dla nas absolutnie koszmarem. Tak że cieszymy się bardzo, że możemy tę premierę zrobić i ją pokazać – mówi Wojciech Kępczyński.

    Monika Rygasiewicz nie ukrywa, że nieco stresuje się pierwszym występem po tak długiej przerwie.

    – Wydaje mi się, że trema będzie ogromna, dlatego że faktycznie kiedyś w sezonie graliśmy sześć razy w tygodniu siedem spektakli i faktycznie byliśmy cały czas w ciągu. Teraz, po tak długiej przerwie musimy wrócić do tego trybu i na początku na pewno będzie nam się trudno wdrożyć, ale na pewno będzie pięknie – mówi aktorka.

    „Waitress” to musical po raz pierwszy pokazany na nowojorskim Broadwayu w 2016 roku. Muzykę i teksty piosenek napisała Sara Bareilles, a libretto – Jessie Nelson na podstawie filmu według scenariusza i w reżyserii Adrienne Shelly.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    NEWSERIA POLECA

    Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

    Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca

    Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.

    Bankowość

    Styczeń powinien przynieść wzrost popytu na hipoteki i sprzedaży mieszkań. Klientom pomogłyby obniżki stóp procentowych

    W styczniu eksperci rynku nieruchomości spodziewają się wzrostu popytu na kredyty hipoteczne. Rezygnacja przez rząd z zapowiadanego programu Kredyt 0 proc. spowodowała, że do banków zwracają się klienci czekający do tej pory na rządowe dopłaty. Jak podkreśla założyciel serwisu Tabelaofert.pl, jest grupa klientów, którzy ze względu na sytuację rynkową i swoje finanse potrzebują wsparcia państwa, ale taka ingerencja nie byłaby potrzebna przy niższym poziomie stóp procentowych. Ewentualna pomoc państwa powinna obejmować premie dla oszczędzających na własne M.

    Muzyka

    Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę

    Wokalistka podkreśla, że wiele lat pracowała na to, żeby być w miejscu, w którym jest teraz, i robić to, co kocha. Tworzenie muzyki i koncertowanie to dla niej nie tylko praca, ale i pasja, z którą zawsze będzie związana. Luna zdradza też, że co prawda czuje potrzebę eksploracji innych swoich umiejętności, takich jak taniec czy gotowanie, i czasami marzy o radykalnej zmianie swojego życia, ale nie mogłaby porzucić całego dotychczasowego dorobku artystycznego. Nie wyklucza natomiast, że kiedyś wyreżyseruje jakiś film albo napisze powieść.