Newsy

Nastoletnie matki w nowym serialu MTV

2014-01-16  |  06:40
Mówi:Jerzy Dzięgielewski (dyrektor programowy MTV Polska)
Julia Ruszkiewicz (reżyserka)
Ada (uczestniczka programu)
Sylwia Chutnik (Fundacja MaMa - patron merytoryczny programu)
  • MP4
  • MTV Polska już wkrótce ruszy z emisję serialu dokumentalnego „Team Mom Poland”, który przedstawia codzienne życie czterech nastoletnich matek. Program ma nie tylko stać się rozrywką, lecz także zwrócić uwagę widzów na problemy nieletnich lub bardzo młodych matek w Polsce.

    To będą historie związane z konfliktem pokoleń, edukacją czy problemami ekonomicznymi, np. brakiem mieszkania. Nie zapominamy o bardzo istotnym elemencie, czyli perypetiach miłosnych  informuje Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    W programie przedstawione zostaną losy czterech dziewczyn: Izy, Ewy, Marysi i Ady, które jako nastolatki zaszły w ciąże i teraz zmagają się z trudami wczesnego macierzyństwa. Podczas tworzenia projektu z każdą z bohaterek pracował wyznaczony reżyser, który skupiał się tylko na danej osobie i jej historii. Wśród twórców serialu znalazł się m.in. Marcin Koszałka, znany reżyser dokumentów i operator filmowy, autor głośnego dokumentu o Euro 2012 zatytułowanego „Będziesz legendą, człowieku” .

     Twórcy programu podkreślają, że zależy im, aby publiczność podeszła do bohaterek programu ze zrozumieniem i empatią.

     Będę podkreślał, żeby nie oceniać i nie przyjmować protekcjonalnego podejścia, bo różnie to bywa. W różnych sytuacjach zachodzi się w ciążę  mówi Dzięgielewski i przypomina, że te i podobne historie to kawałek polskiej rzeczywistości.

    Program poza tym, że ma pełnić funkcję rozrywkową, ma również uświadomić, z jakimi problemami na co dzień zmagają się nastoletnie matki. W realizację misji dokumentu włączyła się Fundacja MaMa, działająca na rzecz matek w Polsce.

    Same nie uczestniczyłyśmy w procesie produkcyjnym. Natomiast wkraczamy teraz, kiedy będzie głośno o tym serialu, kiedy wreszcie będzie można mówić o nastoletnich matkach, wsłuchać się w ich problemy i w ich potrzeby mówi Sylwia Chutnik, jedna z założycielek fundacji.

    Przez trzy godziny po emisji każdego odcinka programu fundacja będzie prowadziła infolinię, na którą będą mogły zgłaszać się nastoletnie matki lub ich bliscy. Ponadto do szkół i ośrodków opieki społecznej rozesłane zostaną broszury informacyjne dla dziewcząt, zawierające informację dotyczące tego, gdzie nastoletnie ciężarne lub młode matki mogą szukać pomocy i jakie mają prawa.

    Przede wszystkim liczymy na debatę w naszym kraju bez edukacji seksualnej, debatę o tym jak to jest z tym rodzeniem dzieci w Polsce. Z jednej strony chcemy, żeby rodziło się więcej dzieci, ale kiedy dzieci rodzą dzieci, to trochę nie wiemy, co dalej z tym zrobić stwierdza Julia Chutnik.

    W jej ocenie nastoletnie matki są w Polsce niewidzialne. Ciężko więc ocenić, jaki będzie odzew na infolinii, czy młode matki będą szukały pomocy i ile tych telefonów będzie.

    Telewizja MTV Polska jest pierwszym krajem poza USA, który zdecydował się na wyprodukowanie lokalnej wersji amerykańskiego formatu „Teen Mom”. Emisja pierwszego odcinka zaplanowana jest na niedzielę 26 stycznia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Teatr

    Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej

    Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.

    Media i PR

    Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem

    Polskie media apelują do polityków o zmiany w treści przyjętej przez Sejm nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Nowe przepisy, które po trzech latach opóźnienia wdrażają unijną dyrektywę Digital Single Market, dają teoretycznie wydawcom i dziennikarzom prawo do uzyskiwania wynagrodzeń od tzw. big techów za korzystanie z ich utworów. W praktyce może być to jednak trudne do wyegzekwowania. Dlatego media domagają się wzmocnienia pozycji wydawców.  Tym bardziej że obie strony muszą same wynegocjować te wynagrodzenia. – Chcemy mechanizmu, który gwarantuje nam, że w przypadku przedłużania się negocjacji z big techami, wkroczy organ rządowy – tłumaczy Marek Frąckowiak, prezes Izby Wydawców Prasy. Wydawcy liczą, że niezbędne poprawki pojawią się na etapie prac w Senacie.

    Psychologia

    Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

    Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.