Newsy

Nastoletnie matki w nowym serialu MTV

2014-01-16  |  06:40
Mówi:Jerzy Dzięgielewski (dyrektor programowy MTV Polska)
Julia Ruszkiewicz (reżyserka)
Ada (uczestniczka programu)
Sylwia Chutnik (Fundacja MaMa - patron merytoryczny programu)
  • MP4
  • MTV Polska już wkrótce ruszy z emisję serialu dokumentalnego „Team Mom Poland”, który przedstawia codzienne życie czterech nastoletnich matek. Program ma nie tylko stać się rozrywką, lecz także zwrócić uwagę widzów na problemy nieletnich lub bardzo młodych matek w Polsce.

    To będą historie związane z konfliktem pokoleń, edukacją czy problemami ekonomicznymi, np. brakiem mieszkania. Nie zapominamy o bardzo istotnym elemencie, czyli perypetiach miłosnych  informuje Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    W programie przedstawione zostaną losy czterech dziewczyn: Izy, Ewy, Marysi i Ady, które jako nastolatki zaszły w ciąże i teraz zmagają się z trudami wczesnego macierzyństwa. Podczas tworzenia projektu z każdą z bohaterek pracował wyznaczony reżyser, który skupiał się tylko na danej osobie i jej historii. Wśród twórców serialu znalazł się m.in. Marcin Koszałka, znany reżyser dokumentów i operator filmowy, autor głośnego dokumentu o Euro 2012 zatytułowanego „Będziesz legendą, człowieku” .

     Twórcy programu podkreślają, że zależy im, aby publiczność podeszła do bohaterek programu ze zrozumieniem i empatią.

     Będę podkreślał, żeby nie oceniać i nie przyjmować protekcjonalnego podejścia, bo różnie to bywa. W różnych sytuacjach zachodzi się w ciążę  mówi Dzięgielewski i przypomina, że te i podobne historie to kawałek polskiej rzeczywistości.

    Program poza tym, że ma pełnić funkcję rozrywkową, ma również uświadomić, z jakimi problemami na co dzień zmagają się nastoletnie matki. W realizację misji dokumentu włączyła się Fundacja MaMa, działająca na rzecz matek w Polsce.

    Same nie uczestniczyłyśmy w procesie produkcyjnym. Natomiast wkraczamy teraz, kiedy będzie głośno o tym serialu, kiedy wreszcie będzie można mówić o nastoletnich matkach, wsłuchać się w ich problemy i w ich potrzeby mówi Sylwia Chutnik, jedna z założycielek fundacji.

    Przez trzy godziny po emisji każdego odcinka programu fundacja będzie prowadziła infolinię, na którą będą mogły zgłaszać się nastoletnie matki lub ich bliscy. Ponadto do szkół i ośrodków opieki społecznej rozesłane zostaną broszury informacyjne dla dziewcząt, zawierające informację dotyczące tego, gdzie nastoletnie ciężarne lub młode matki mogą szukać pomocy i jakie mają prawa.

    Przede wszystkim liczymy na debatę w naszym kraju bez edukacji seksualnej, debatę o tym jak to jest z tym rodzeniem dzieci w Polsce. Z jednej strony chcemy, żeby rodziło się więcej dzieci, ale kiedy dzieci rodzą dzieci, to trochę nie wiemy, co dalej z tym zrobić stwierdza Julia Chutnik.

    W jej ocenie nastoletnie matki są w Polsce niewidzialne. Ciężko więc ocenić, jaki będzie odzew na infolinii, czy młode matki będą szukały pomocy i ile tych telefonów będzie.

    Telewizja MTV Polska jest pierwszym krajem poza USA, który zdecydował się na wyprodukowanie lokalnej wersji amerykańskiego formatu „Teen Mom”. Emisja pierwszego odcinka zaplanowana jest na niedzielę 26 stycznia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Seriale

    Sport

    Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

    Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

    Konsument

    Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

    Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.