Mówi: | Jerzy Dzięgielewski (dyrektor programowy MTV Polska) Julia Ruszkiewicz (reżyserka) Ada (uczestniczka programu) Sylwia Chutnik (Fundacja MaMa - patron merytoryczny programu) |
Nastoletnie matki w nowym serialu MTV
MTV Polska już wkrótce ruszy z emisję serialu dokumentalnego „Team Mom Poland”, który przedstawia codzienne życie czterech nastoletnich matek. Program ma nie tylko stać się rozrywką, lecz także zwrócić uwagę widzów na problemy nieletnich lub bardzo młodych matek w Polsce.
– To będą historie związane z konfliktem pokoleń, edukacją czy problemami ekonomicznymi, np. brakiem mieszkania. Nie zapominamy o bardzo istotnym elemencie, czyli perypetiach miłosnych – informuje Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
– Będę podkreślał, żeby nie oceniać i nie przyjmować protekcjonalnego podejścia, bo różnie to bywa. W różnych sytuacjach zachodzi się w ciążę – mówi Dzięgielewski i przypomina, że te i podobne historie to kawałek polskiej rzeczywistości.
Program poza tym, że ma pełnić funkcję rozrywkową, ma również uświadomić, z jakimi problemami na co dzień zmagają się nastoletnie matki. W realizację misji dokumentu włączyła się Fundacja MaMa, działająca na rzecz matek w Polsce.
– Przede wszystkim liczymy na debatę w naszym kraju bez edukacji seksualnej, debatę o tym jak to jest z tym rodzeniem dzieci w Polsce. Z jednej strony chcemy, żeby rodziło się więcej dzieci, ale kiedy dzieci rodzą dzieci, to trochę nie wiemy, co dalej z tym zrobić – stwierdza Julia Chutnik.
W jej ocenie nastoletnie matki są w Polsce niewidzialne. Ciężko więc ocenić, jaki będzie odzew na infolinii, czy młode matki będą szukały pomocy i ile tych telefonów będzie.
Telewizja MTV Polska jest pierwszym krajem poza USA, który zdecydował się na wyprodukowanie lokalnej wersji amerykańskiego formatu „Teen Mom”. Emisja pierwszego odcinka zaplanowana jest na niedzielę 26 stycznia.
Czytaj także
- 2025-03-04: Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-03-11: Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-03-03: Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
- 2025-02-25: Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.