Newsy

Polacy chętnie dyskutują o prezentach w sieci. Najczęściej o książkach

2014-12-17  |  06:30
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Mówi:Anna Bartosiewicz
    Funkcja:młodszy specjalista ds. public relations
    Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Internet to coraz częściej miejsce wyboru i zakupu prezentów świątecznych. Polacy szukają w sieci nie tylko informacji o wybranym produkcie, lecz także porad dotyczących prezentów, korzystnych cen i pomysłów. Najczęściej dyskusje odbywają się na Facebooku, a najchętniej dyskutowanym prezentem są książki. 

    Stworzyliśmy listę pięciu najchętniej dyskutowanych w social mediach podarków. Są to kolejno: książki ‒ pojawiło się na ich temat 34 proc. wzmianek, następnie zabawki ‒ 30 proc., galanteria i dodatki ‒ 18 proc., kosmetyki pielęgnacyjne ‒ 11 proc. Na ostatniej pozycji plasują się perfumy i wody toaletowe ‒ 7 proc. – wylicza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Anna Bartosiewicz, młodszy specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów.

    IMM przeanalizował 10 kategorii produktów, które przed świętami sprzedają się najlepiej na portalu aukcyjnym Allegro.pl. Badanie objęło ponad 3 tys. wzmianek, z czego ponad 70 proc. pochodziło z forów, a niecałe 30 proc. z blogów. W ciągu jednego przeanalizowanego tygodnia ok. 600 razy poruszano temat prezentów na Facebooku – było to zdecydowanie najbardziej popularne medium. Rzadziej na ten temat rozmawiano wirtualnie na Twitterze, a tylko nieco ponad 100 wzmianek zanotowano na Google Plus.

    Święty Mikołaj nie bez powodu ma konto na Facebooku. To zdecydowany lider wśród wszystkich mediów społecznościowych. W każdej kategorii produktów, które analizowaliśmy, Facebook zajmował pierwszą pozycję, jeżeli chodzi o liczbę publikacji, jaka ukazała się na temat danego prezentu – podkreśla Bartosiewicz.

    Około połowy wszystkich wzmianek w pięciu głównych kategoriach prezentów odnotowano na Facebooku. O książkach dyskutowano też na Twitterze (29 proc.), o kosmetykach, galanterii i perfumach na forum Netkobiety.pl (odpowiednio 37, 27 i 24 proc.), a o zabawkach na forum Gazeta.pl (31 proc.). W kategorii perfum popularnym źródłem był też specjalistyczny portal Perfuforum.pl (24 proc. wzmianek w tej kategorii).

    Przygotowania do świątecznych zakupów w sieci widać już od połowy listopada. Pierwszy szczyt dyskusji o popularnych prezentach zaobserwowano 5 i 6 grudnia. Największe natężenie dyskusji i zakupów przypada na okres od ok. 13 do 21 grudnia.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    Transport

    Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

    Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć