Newsy

Obecnie dzieci chcą zabawki mieć, a nie się nimi bawić

2014-01-29  |  06:10
Współczesne zabawki bardzo często są tworzone z myślą o kolekcjonowaniu, a nie twórczej zabawie. Tymczasem to właśnie poprzez kreatywnie zaprojektowane przedmioty dziecko najbardziej rozwija się i poznaje świat. Wraca więc moda na zabawki materiałowe i drewniane, które są coraz bardziej atrakcyjne wizualnie, a do tego wykonane z ekologicznych materiałów.

Obecnie panuje tendencja, by zabawki mieć, a nie się nimi bawić. Tymczasem zabawki powinny służyć do zabawy. Zabawki wykonane z naturalnych materiałów zostawiają dziecku miejsce na interpretację – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Natka Luniak, projektantka zabawek.

Natka Luniak inspiracje do swoich projektów czerpie z własnych wspomnień, zabawek, które pamięta z opowieści swojej mamy i babci. Produkty wymyślone przez projektantkę robione są z drewna, są ręcznie malowane, szyte i zdobione. Tak wykonane zabawki są nie tylko atrakcyjne wizualnie, lecz także bardziej ekologiczne i bezpieczne dla najmłodszych niż tradycyjne pluszaki czy plastikowe gadżety. Atrakcyjne i wykonane z materiałów najwyższej jakości produkty mogą zainteresować nie tylko dzieci, lecz także  wciągnąć do zabawy rodziców.

Dobrze jest, żeby wszyscy mieli jak najwięcej kontaktu z dobrym designem, a dzieci są najbardziej chłonne. Od tego, czego się nauczą w tych pierwszych latach swojego życia, będzie zależała ich przyszłość. Dobry design zabawek jest tak ważny dla dzieci, ponieważ zabawki są dla nich całym światem. Jeżeli otoczymy dziecko zabawkami wysokiej jakości, to w przyszłości dzieci również będą sięgać po wartościowe produkty – mówi Natka Luniak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.