Newsy

Obecnie dzieci chcą zabawki mieć, a nie się nimi bawić

2014-01-29  |  06:10
Współczesne zabawki bardzo często są tworzone z myślą o kolekcjonowaniu, a nie twórczej zabawie. Tymczasem to właśnie poprzez kreatywnie zaprojektowane przedmioty dziecko najbardziej rozwija się i poznaje świat. Wraca więc moda na zabawki materiałowe i drewniane, które są coraz bardziej atrakcyjne wizualnie, a do tego wykonane z ekologicznych materiałów.

Obecnie panuje tendencja, by zabawki mieć, a nie się nimi bawić. Tymczasem zabawki powinny służyć do zabawy. Zabawki wykonane z naturalnych materiałów zostawiają dziecku miejsce na interpretację – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Natka Luniak, projektantka zabawek.

Natka Luniak inspiracje do swoich projektów czerpie z własnych wspomnień, zabawek, które pamięta z opowieści swojej mamy i babci. Produkty wymyślone przez projektantkę robione są z drewna, są ręcznie malowane, szyte i zdobione. Tak wykonane zabawki są nie tylko atrakcyjne wizualnie, lecz także bardziej ekologiczne i bezpieczne dla najmłodszych niż tradycyjne pluszaki czy plastikowe gadżety. Atrakcyjne i wykonane z materiałów najwyższej jakości produkty mogą zainteresować nie tylko dzieci, lecz także  wciągnąć do zabawy rodziców.

Dobrze jest, żeby wszyscy mieli jak najwięcej kontaktu z dobrym designem, a dzieci są najbardziej chłonne. Od tego, czego się nauczą w tych pierwszych latach swojego życia, będzie zależała ich przyszłość. Dobry design zabawek jest tak ważny dla dzieci, ponieważ zabawki są dla nich całym światem. Jeżeli otoczymy dziecko zabawkami wysokiej jakości, to w przyszłości dzieci również będą sięgać po wartościowe produkty – mówi Natka Luniak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.