Mówi: | Katarzyna Wiśniewska |
Funkcja: | broker nieruchomości |
Firma: | Freedom Nieruchomości |
Odpowiednie przygotowanie domu lub mieszkania do sprzedaży pozwala podbić cenę
Według Katarzyna Wiśniewskiej z firmy Freedom Nieruchomości największym błędem Polaków przy sprzedawaniu mieszkań jest brak przemyślanej oferty i niesprecyzowane funkcje pomieszczeń. Często jeden pokój ma kilka funkcji – jest jednocześnie sypialnią, bawialnią i suszarnią. Firmy zajmujące się home stagingiem dokonują przemeblowania mieszkania wystawionego na sprzedaż. Eksperci aranżują wnętrza w zgodzie z zasadami wyważonej kompozycji przestrzennej, doświetlają je, tworząc odpowiedni dla konkretnego mieszkania nastrój i klimat. Firma przygotowuje również profesjonalną sesję zdjęciową.
– Sprzedaż nieruchomości w dzisiejszych czasach nie należy do łatwych. Niezależnie od tego, czy to jest dom, czy mieszkanie, trzeba się wyróżnić. Oferta musi być świetnie przygotowana, musi zapraszać klienta do tego, żeby przyszedł, bo takich ogłoszeń jest dużo. Firmy brokerskie mają do tego świetne narzędzia, jeżeli ktoś chce szybko sprzedać nieruchomość i zgłosi się do specjalisty, to na pewno ten cel osiągnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Katarzyna Wiśniewska, broker nieruchomości z firmy Freedom Nieruchomości.
Po przygotowaniu nieruchomości firmy organizują dzień pokazowy, podczas którego prezentowane jest odświeżone wnętrze. Dobrze przygotowany home staging sprawia, że potencjalni klienci czują się w mieszkaniu komfortowo i w pełni dostrzegają jego potencjał.
– Bardzo często ludzie nie mają wyobraźni, nie potrafią odnaleźć się w danej nieruchomości, więc musimy przygotować mieszkanie na tyle perfekcyjnie, żeby klienci poczuli się jak u siebie i spełnili swoje marzenia. Home staging pomaga odpersonalizować miejsce, pozbyć się niepotrzebnych elementów i przygotować mieszkanie w odpowiedni sposób. Na rynku jest coraz więcej specjalistów, którzy się tym zajmują. Taka jest potrzeba i uważam, że jest to minimum, jeśli chodzi o przygotowanie oferty do wypromowania w internecie – tłumaczy Katarzyna Wiśniewska.
Jak podkreśla, home staging nie wymaga dużych nakładów finansowych. Firmy wyceniają koszt podstawowej usługi na około 300-500 zł, a profesjonalnie wykonany home staging zwiększa szanse na szybką sprzedaż lub wynajem w korzystnej cenie.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
- 2025-05-27: SUV-y dominują rynek motoryzacyjny. Hyundai wprowadzi latem do sprzedaży nowy siedmioosobowy model
- 2025-05-28: Mietek Szcześniak: Odremontowałem stare gospodarstwo, a na polu zrobiłem kwitnący ogród. Jestem dendrologiem amatorem, potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania
- 2025-06-30: Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę
Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Podróże
Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.