Mówi: | Katarzyna Wiśniewska |
Funkcja: | broker nieruchomości |
Firma: | Freedom Nieruchomości |
Odpowiednie przygotowanie domu lub mieszkania do sprzedaży pozwala podbić cenę
Według Katarzyna Wiśniewskiej z firmy Freedom Nieruchomości największym błędem Polaków przy sprzedawaniu mieszkań jest brak przemyślanej oferty i niesprecyzowane funkcje pomieszczeń. Często jeden pokój ma kilka funkcji – jest jednocześnie sypialnią, bawialnią i suszarnią. Firmy zajmujące się home stagingiem dokonują przemeblowania mieszkania wystawionego na sprzedaż. Eksperci aranżują wnętrza w zgodzie z zasadami wyważonej kompozycji przestrzennej, doświetlają je, tworząc odpowiedni dla konkretnego mieszkania nastrój i klimat. Firma przygotowuje również profesjonalną sesję zdjęciową.
– Sprzedaż nieruchomości w dzisiejszych czasach nie należy do łatwych. Niezależnie od tego, czy to jest dom, czy mieszkanie, trzeba się wyróżnić. Oferta musi być świetnie przygotowana, musi zapraszać klienta do tego, żeby przyszedł, bo takich ogłoszeń jest dużo. Firmy brokerskie mają do tego świetne narzędzia, jeżeli ktoś chce szybko sprzedać nieruchomość i zgłosi się do specjalisty, to na pewno ten cel osiągnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Katarzyna Wiśniewska, broker nieruchomości z firmy Freedom Nieruchomości.
Po przygotowaniu nieruchomości firmy organizują dzień pokazowy, podczas którego prezentowane jest odświeżone wnętrze. Dobrze przygotowany home staging sprawia, że potencjalni klienci czują się w mieszkaniu komfortowo i w pełni dostrzegają jego potencjał.
– Bardzo często ludzie nie mają wyobraźni, nie potrafią odnaleźć się w danej nieruchomości, więc musimy przygotować mieszkanie na tyle perfekcyjnie, żeby klienci poczuli się jak u siebie i spełnili swoje marzenia. Home staging pomaga odpersonalizować miejsce, pozbyć się niepotrzebnych elementów i przygotować mieszkanie w odpowiedni sposób. Na rynku jest coraz więcej specjalistów, którzy się tym zajmują. Taka jest potrzeba i uważam, że jest to minimum, jeśli chodzi o przygotowanie oferty do wypromowania w internecie – tłumaczy Katarzyna Wiśniewska.
Jak podkreśla, home staging nie wymaga dużych nakładów finansowych. Firmy wyceniają koszt podstawowej usługi na około 300-500 zł, a profesjonalnie wykonany home staging zwiększa szanse na szybką sprzedaż lub wynajem w korzystnej cenie.
Czytaj także
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-09-25: Trwają prace nad strategią migracyjną Polski na lata 2025–2030. Eksperci apelują o duży nacisk na mieszkalnictwo
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć
- 2024-08-26: Mimo wybudowania ponad miliona mieszkań w ciągu dekady warunki mieszkaniowe Polaków się nie poprawiają. Rządowe programy też nie przynoszą rezultatów
- 2024-08-28: Listopadowe wybory w USA mogą się przełożyć na dalszy przebieg wojny w Ukrainie. Możliwy też wpływ na kampanię prezydencką w Polsce
- 2024-09-02: Na rynku najmu brakuje większych mieszkań, a popyt na nie rośnie. Coraz popularniejszy może się stać najem domów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.