Mówi: | Agata Zubowicz |
Funkcja: | doradca sprzedaży |
Firma: | sklepy z wyposażeniem wnętrz i innymi dodatkami do domu home&you |
Odpowiednio dobrane dodatki do pokoju dziecka pobudzą je do nauki i rozwiną jego wyobraźnię
Wygodne łóżko, biurko lub stolik i meble, w których pomieszczą się ubrania oraz zabawki – to trzy najważniejsze elementy, które powinny znaleźć się w pokoju dziecka i być dostosowane do jego wieku. Urządzając pokój dziecka, warto także wybrać odpowiednie dodatki, które nie tylko spełnią funkcję estetyczną, lecz także pomogą w nauce i pobudzą wyobraźnię. Najpopularniejsze tego typu dodatki to pościel z literkami, cyferkami, zegary w kształcie zwierząt i tematyczne tapety.
– Wybierając gadżety, skupmy się na tym, żeby były z elementami, które będą interesowały dziecko. Mamy np. różne gadżety, jak miseczki z różnymi postaciami z bajki, poduszki, figurki. Dziecko może też np. zasypiając, uczyć się literek, tworząc własne słówka, zdania. Chodzi o to, żeby dziecko czuło się w swoim pokoju tak jak w bajce, żeby miało edukację, zabawę i żeby się nie nudziło – mówi Agata Zubowicz, doradca sprzedaży ze sklepu z dodatkami dla domu home&you.
Dodatki powinny pasować do urządzanego pokoju. Ich kolor powinien komponować się z kolorem ścian i mebli. Jeśli motywem jest kosmos, warto zainwestować np. w lampkę w kształcie księżyca lub tapetę z układem słonecznym. Jeśli dziecko interesuje się zwierzętami, można poszukać zegara ściennego w kształcie sowy, kocyka w zwierzaki.
– Wybieramy bardziej stonowane kolory, nadajemy niektórym elementom takie wyraziste odcienie, ale skupiamy się na tym, żeby dzieci czuły się dobrze w swoim pokoju. U nas większość rzeczy jest w kształtach właśnie postaci z bajek. Są to albo samochodziki, albo misie, albo księżniczki – mówi Agata Zubowicz.
Czytaj także
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-09-20: Stypendia socjalne i zapomogi dla studentów dotkniętych powodzią. MNiSW apeluje do uczelni o priorytetowe rozpatrywanie wniosków
- 2024-09-17: Blisko 80 proc. Polaków obawia się zapalenia płuc. Mimo to świadomość szczepień profilaktycznych jest niska
- 2024-09-25: Trwają prace nad strategią migracyjną Polski na lata 2025–2030. Eksperci apelują o duży nacisk na mieszkalnictwo
- 2024-09-18: Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia
- 2024-09-10: Prezes PAN: Akademia wymaga reformy i usprawnienia. Nie będzie ona skuteczna przy obecnym poziomie finansowania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.