Newsy

Olej arganowy podbija rynek kosmetyczny. Ma dwa razy więcej witaminy E niż oliwa z oliwek

2014-04-22  |  06:30
Olej arganowy ma niezwykłe właściwości, które znajdują wszechstronne zastosowanie w  kosmetyce i medycynie. Regeneruje skórę, ma działanie przeciwzmarszczkowe, neutralizuje wolne rodniki, poprawia kondycję włosów i paznokci, poprawia krążenie i wyrównuje poziom cholesterolu we krwi. Ten marokański specyfik, nieprzypadkowo nazywany eliksirem młodości, cieszy się dziś ogromną popularnością. 

Olej arganowy w 80 proc. składa się z nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawiera też dwa razy więcej witaminy E niż oliwa z oliwek.

Drzewo arganowe rośnie na półpustynnych terenach Maroka i od dawien dawna nazywane jest drzewem życia. Rdzenna ludność zauważyła drogocenne właściwości oleju arganowego, które do dzisiaj są wykorzystywane w nowoczesnej kosmetologii – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agnieszka Kamila Nierychlewska z firmy kosmetycznej Eveline.

Zdaniem dermatologów i fryzjerów, zdrowotne i odżywcze właściwości oleju arganowego są nie do przecenienia. Dlatego jest on składnikiem wielu kremów, maseczek, balsamów, odżywek do włosów i preparatów do pielęgnacji paznokci.

Olej arganowy ma właściwości regenerujące, nawilżające, ujędrniające, a także kojące, dlatego jest tak szeroko wykorzystywany. Skóra przesuszona po lecie lub po zimie, która ma za mało nawilżenia, idealnie nadaje się do kuracji olejem arganowym. Olej arganowy regeneruje, odbudowuje, nawilża. Jeżeli mamy przesuszone włosy, również pomagają produkty z olejem arganowym. Włosy stają się błyszczące i zdrowe – dodaje Agnieszka Kamila Nierychlewska.

Olej arganowy jest również bardzo często stosowany w medycynie. Ma bardzo dobry wpływ na działanie układu krążenia, reguluje ciśnienie i pomaga w przemianie materii. Wykazuje też właściwości przeciwzapalne i antyoksydacyjne.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.