Mówi: | Felix de Rouville |
Funkcja: | brand manager marki Omega w Polsce |
Omega wprowadza na rynek zegarki odporne na pole magnetyczne o sile 15 tys. gausów. To siła spotykana w rezonansie magnetycznym
W dobie wszechobecnych tabletów, smartfonów czy mikrofalówek pole magnetyczne stanowi bezpośrednie zagrożenie dla właściwej pracy zegarka mechanicznego. Producenci czasomierzy starają się temu przeciwdziałać. Przykładem jest marka Omega. Jej najnowszy model zegarka o nazwie Globemaster jest odporny na pole magnetyczne o sile spotykanej w rezonansie magnetycznym.
Zegarek ten jest certyfikowany przez niezależny szwajcarski instytut rządowy. Certyfikat Master Chronometer jest efektem współpracy pomiędzy Szwajcarskim Federalnym Instytutem Metrologii (METAS) i marką Omega. O ten certyfikat może się starać każdy producent czasomierzy, który spełni szereg wymagań, m.in. zapewni odporność na pola magnetyczne rzędu 15 tys. gausów. Na razie wyśrubowane normy spełnia tylko Omega.
– Omega rozwinęła nowy system certyfikowania, który pozwala zastosować nowoczesne technologie w tradycyjnym procesie produkcji zegarków i dostosować je do codziennego życia w obecnych czasach. Chodzi o to, by przeciwstawić się agresywnemu polu magnetycznemu, które mogą wytwarzać m.in. smartfony. Omega stale inwestuje w produkt, jednocześnie utrzymując tradycyjną sztukę tworzenia zegarków w XXI wieku – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Felix de Rouville, brand manager marki Omega w Polsce.
Najnowsza propozycja firmy to mariaż klasycznego designu z nowoczesnymi materiałami użytymi do produkcji mechanizmu. Wszystkie Globemastery mają kopertę o średnicy 39 mm, dostępnych jest 11 różnych modeli. I choć coraz większą konkurencją dla klasycznych zegarków są smartwatche, to jednak producenci tych pierwszych wciąż podążają z duchem czasu i inwestują w technologię.
– Choć smartwatche stają się coraz bardziej popularne, to widzimy też, że ludzi wciąż przyciągają tradycyjne zegarki, przez to, co nazywamy w Omedze substancją zegarka. Zawsze koncentrujemy się na tym, co jest naprawdę w środku zegarka, co jest jego substancją, co jest przekazem, który dajemy klientom wraz z naszym produktem – podkreśla Felix de Rouville
Dobrze dobrany zegarek świadczy o klasie właściciela i jego wyczuciu gustu. Za model Globemaster trzeba zapłacić minimum 26 tys. zł.
Czytaj także
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2024-12-27: Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
- 2025-01-16: Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
- 2024-12-10: 95 proc. urządzeń do wapowania ma zniknąć z rynku. Tysiąc firm w Polsce będzie się musiało przebranżowić
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-09-16: Konsumenci coraz częściej sięgają po ryby ze zrównoważonych połowów. Sprzedaż certyfikowanych produktów sięga 18 tys. t
- 2024-11-14: Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
- 2024-07-29: Sektor gier silnie reprezentowany na warszawskim parkiecie. GPW liczy na kolejne debiuty firm gamingowych
- 2024-06-14: Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie
- 2024-02-16: Produkcja cukru pod dużą presją kosztową. Dobre zbiory buraka nie przełożą się na spadek cen
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.