Newsy

Omenaa Mensah zaprojektowała linię farb do wnętrz

2016-03-31  |  06:50

Dziennikarka rozpoczęła kolejną inicjatywę, której celem jest pomoc dzieciom ulicy w Afryce. Nawiązała współpracę ze znaną firmą budowlaną i zaprojektowała własną linię farb do wnętrz. Część dochodu z jej sprzedaży zostanie przekazana na budowę szkoły w Ghanie. Firma Termo Organika będzie też wspierać projekt deweloperski Omeny Mensah w Trójmieście.

Omenaa Mensah rozpoczęła współpracę ze znaną firmą budowlaną Termo Organika. Dziennikarka została ambasadorką marki, zaprojektowała też autorską linię farb do wnętrz. Nosi ona nazwę Omenaa Kolor, a w jej skład wchodzi dwadzieścia różnych kolorów. Część dochodu ze sprzedaży nowej kolekcji zostanie przeznaczona na projekt budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie, który jest jednym z głównych celów fundacji Omeny Mensah. 

Później, mam nadzieję, że razem z Termo Organiką, ładnie wymalujemy szkołę, tak że będzie w pięknych kolorach. Oprócz tego Termo Organika będzie wspierała moją pierwszą inwestycję budowlaną, którą w tym roku zaczynam w Trójmieście – mówi Omenaa Mensah agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dziennikarka ma też nadzieję, że dzięki współpracy z marką Termo Organika łatwiej będzie jej znaleźć firmy, które zaangażują się w samą budowę szkoły w Ghanie. Chodzi m.in. o przekazanie niezbędnych materiałów.

Premiera kolekcji Omenaa Kolor miała miejsce pod koniec marca z tej okazji zaproszone przez dziennikarkę gwiazdy namalowały obraz zatytułowany „Wiosna”. Zostanie on zlicytowany, a uzyskane pieniądze przekazane na projekt budowy szkoły. Szkic obrazu przygotowała znana ilustratorka Olka Osadzińska. Omenaa Mensah już myśli o kolejnych projektach charytatywnych.

– Będzie jeszcze jeden fajny projekt, też z Olką Osadzińską, która będzie rysowała na kolekcji T-shirtów i toreb m.in. wizerunki naszych dzieciaków – zapowiada Omenaa Mensah.

W linii Omenaa Kolor znalazło się wiele żywych, energetycznych barw. Dziennikarka w swoich stylizacjach nie przesadza jednak z nadmiarem kolorów uważa, że jej typ urody jest wystarczająco ekspresyjny. Ubiera się raczej w stonowane odcienie, a jeśli decyduje się na bardziej intensywny kolor, to tylko jeden. Na odrobinę barwnego szaleństwa w postaci kolorowych butów czy sukienek decyduje się najczęściej latem.

– Gdy mam szansę być w Afryce, to najczęściej wtedy noszę np. kolorowe chusty. Decyduje się na takie stylizacje gdziekolwiek jest egzotycznie, wtedy wpisuję się w ten klimat, chcę być też egzotyczna i kolorowa – mówi Omenaa Mensah.

Gwiazda ma też swoją ulubioną barwę. Jest to kolor złoty.

– Bardzo lubię złoty, ale także biel, oczywiście czerń, bo jest klasyczna, szary i błękit – mówi Omenaa Mensah.

Dziennikarka już planuje kolejną podróż do Afryki ma nadzieję, że wyjedzie do Ghany na przełomie kwietnia i maja. Jej fundacja właśnie przelała pieniądze na stypendia dla swoich podopiecznych, którzy dzięki temu będą mogli wkrótce rozpocząć naukę. Ponad trzydzieścioro dzieci z Ghany ma w ten sposób opłacony cały rok nauki.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.