Newsy

Ostre kolory i odważne połączenia najważniejszym trendem w makijażu w tym sezonie

2014-10-02  |  06:35
Mówi:Helen Philips, makijażystka Sephora PRO Beauty Team USA

Krzysztof Nadziejewiec, makijażysta Dior

Will Malherbe, makijażysta Smashbox

Dariusz Kotarski, makijażysta Estée Lauder

  • MP4
  • W sezonie jesień-zima 2014/2015 najważniejsze będzie przełamywanie zasad i odważne połączenia. Styliści stawiają na mocny makijaż, mocno podkreślone usta i oczy oraz jesienne, wyraziste kolory na czele z szarościami.

    Odważne łączenie z pozoru nieprzystających do siebie elementów oraz łamanie zasad klasycznego makijażu to główny trend tegorocznej jesieni. Eksperci przekonują jednak, że takie odważne stylizacje mogą być zbyt wyraziste na co dzień. Doskonale sprawdzają się jednak w makijażu wieczorowy.

    – Jednym z najważniejszych trendów jesień-zima jest łamanie zasad. Łączenie ostrego, szarego makijażu, jak smoky eye, z mocnym, czerwonym lub wiśniowym odcieniem szminki. Wcześniej trzymano się reguły, by przy makijażu smoky eye nie malować ust lub w przypadku wyrazistego makijażu ust zrezygnować z podkreślania oczu. W tym sezonie łamiemy reguły i łączymy ostry makijaż oczu i ust – podziewał Will Malherbe, makijażysta Smashbox podczas Sephora Trend Report na jesień-zima 2014/2015.

    Niezależnie jednak od tego, czy zdecydujemy się podkreślić oko, czy usta, należy pamiętać przede wszystkim o zdrowej i naturalnej cerze. Ze względu na duże różnice temperatur skóra wymaga wówczas szczególnej pielęgnacji.

    – Pielęgnacja jest kluczowa, ponieważ daje bazę pod całość, pod cały ten look. Nie zapominajmy też o tym, że w Polsce różnice temperatur w trakcie jesieni są dosyć duże, co sprawia, że na twarzy pojawiają się zaczerwienienia i niedoskonałości – mówi Krzysztof Nadziejewiec, makijażysta Dior w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Osoby, które mają problemy z cerą, powinny w pierwszej kolejności zadbać o zdrowy wygląd skóry. Oprócz codziennej pielęgnacji warto sięgnąć po kosmetyki pomagające ukryć niedoskonałości, w tym dobrze dobrany podkład.

    Mamy kosmetyki, które wyrównują nam strukturę skóry. Mamy bazę. Mamy podkłady, które jednocześnie wyrównują strukturę skóry i rozświetlają ją. Mamy bardzo duża gamę produktów, których możemy używać. Jest tego bardzo dużo na rynku, więc naprawdę mamy w czym wybierać – dodaje Dariusz Kotarski, makijażysta Estee Lauder.

    Ważne w całej stylizacji będzie także użycie graphic linera.

    – Każda firma ma obecnie w swojej ofercie przepiękne eyelinery w płynie, dzięki którym można uzyskać wygląd jak z wybiegu. Są również dostępne eyelinery w pisaku oraz pędzelku, każdy znajdzie coś dla siebie. Widzimy również zmiany w cieniach do powiek. Jednolite cienie do powiek nie są już tak popularne. Klientki chętniej kupują duże zestawy cieni, na przykład do makijażu smoky eye – podkreśla Helen Philips, makijażystka Sephora PRO Beauty Team USA.

     

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Teatr

    Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

    Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.