Newsy

Piotr Rubik nagrał muzykę do audiobooków z bajkami. Dziś ich aukcja

2013-12-05  |  09:45
Piotr Rubik skomponował muzykę do audiobooków z bajkami dla dzieci, które czytają prawnicy. Kompozytor żartuje, że przyzwyczaił się do opowiadania bajek przez prawników w sądzie, ale podkreśla, że zaangażowani przez Fundację Między Niebem a Ziemią mecenasi z zadania wywiązali się świetnie.

Fundacja Między Niebem a Ziemią zorganizowała akcję charytatywną, podczas której nagrano dwa audiobooki z bajkami dla dzieci "Zaczarowane historie" i "Czy znacie Wróżkę - Czarownicę". Głosu użyczyli wybitni polscy prawnicy, między innymi partner Edyty Górniak Piotr Schramm, mecenasi Paweł Dębowski, Krzysztof Wierzbowski, Beata Gessel oraz profesorowie Zbigniew Ćwiąkalski i Stanisław Sołtysiński. W sumie w projekcie wzięło udział 40 osób. Wstępy przeczytała Marzena Rogalska, a muzykę skomponował Piotr Rubik.

– Była to dla mnie duża przyjemność. Nie spodziewałem się, że prawnicy będą czytać bajki. Przyzwyczaiłem się dotychczas, że opowiadają raczej bajki w sądzie. Natomiast, że będą czytać, nie wiedziałem i przyznam się szczerze, że bardzo dobrze z tego zadania się wywiązali – opowiada o swoim udziale w projekcie znany kompozytor.

W ramach akcji Rubik wystąpi dziś podczas aukcji audiobooków w Warszawie w hotelu "Mercure". Odbędzie się koncert z muzyką skomponowaną do bajek. Audiobooki są już w sprzedaży. Kompozytor płytę z bajkami ma od dawna i puszcza ją swojej córeczce.

– Dałem swojej starszej córce do pooglądania książeczkę. Puściłem jej fragmenty bajek. Bardzo jej się podobały – zapewnia Rubik r rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Audiobooki z bajkami są dostępne w salonach Empik. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na pomoc podopiecznym Fundacji Między Niebem a Ziemią.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.