Newsy

Piotr Rubik nagrał muzykę do audiobooków z bajkami. Dziś ich aukcja

2013-12-05  |  09:45
Piotr Rubik skomponował muzykę do audiobooków z bajkami dla dzieci, które czytają prawnicy. Kompozytor żartuje, że przyzwyczaił się do opowiadania bajek przez prawników w sądzie, ale podkreśla, że zaangażowani przez Fundację Między Niebem a Ziemią mecenasi z zadania wywiązali się świetnie.

Fundacja Między Niebem a Ziemią zorganizowała akcję charytatywną, podczas której nagrano dwa audiobooki z bajkami dla dzieci "Zaczarowane historie" i "Czy znacie Wróżkę - Czarownicę". Głosu użyczyli wybitni polscy prawnicy, między innymi partner Edyty Górniak Piotr Schramm, mecenasi Paweł Dębowski, Krzysztof Wierzbowski, Beata Gessel oraz profesorowie Zbigniew Ćwiąkalski i Stanisław Sołtysiński. W sumie w projekcie wzięło udział 40 osób. Wstępy przeczytała Marzena Rogalska, a muzykę skomponował Piotr Rubik.

– Była to dla mnie duża przyjemność. Nie spodziewałem się, że prawnicy będą czytać bajki. Przyzwyczaiłem się dotychczas, że opowiadają raczej bajki w sądzie. Natomiast, że będą czytać, nie wiedziałem i przyznam się szczerze, że bardzo dobrze z tego zadania się wywiązali – opowiada o swoim udziale w projekcie znany kompozytor.

W ramach akcji Rubik wystąpi dziś podczas aukcji audiobooków w Warszawie w hotelu "Mercure". Odbędzie się koncert z muzyką skomponowaną do bajek. Audiobooki są już w sprzedaży. Kompozytor płytę z bajkami ma od dawna i puszcza ją swojej córeczce.

– Dałem swojej starszej córce do pooglądania książeczkę. Puściłem jej fragmenty bajek. Bardzo jej się podobały – zapewnia Rubik r rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Audiobooki z bajkami są dostępne w salonach Empik. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na pomoc podopiecznym Fundacji Między Niebem a Ziemią.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Niemcy planują złagodzić stanowisko wobec posiadania marihuany na własny użytek. Dr P. Kładoczny: W Polsce wystarczyłaby po prostu dekryminalizacja

– Dekryminalizacja marihuany, która jest niewątpliwie łagodniejsza i mniej uzależniająca niż alkohol, mogłaby spowodować, że ludzie nie wchodziliby w dopalacze, które były wielkim problemem właśnie dlatego, że nie można było zapalić tzw. jointa – mówi dr Piotr Kładoczny, wiceprezes Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Jak ocenia, trwające w Niemczech prace legislacyjne dotyczące legalizacji niewielkich ilości marihuany na własny użytek raczej nie wpłyną na polskie podejście do tej kwestii. Jednak problem istnieje i wymaga rozwiązania, ponieważ w Polsce po nowelizacji przepisów z 2000 roku liczba spraw o posiadanie marihuany wzrosła siedmiokrotnie, przy czym nie przełożyło się to na efektywność walki z przestępczością narkotykową.

Moda

Oversizowe garnitury, dżins, koronki i kwiaty 3D najważniejszymi trendami w modzie na sezon wiosna/lato 2023. W kolorystyce dominują odcienie świeże, soczyste i energetyczne

Na pokazach największych marek królują obecnie garnitury, oversizowe marynarki, spodnie z wysokim stanem i szeroką nogawką oraz buty na koturnach. Wśród trendów dedykowanych na najbliższe miesiące są również sukienki i bluzki – koniecznie ozdobione falbankami, koronkami, kwiatami 3D i bufkami. Ze zdwojoną siłą do łask powracają ażury, elementy przezroczyste i frędzle. Absolutnym must have sezonu wiosna/lato 2023 będą ubrania w najmodniejszym obecnie kolorze – viva magenta. To połączenie czerwieni i różu, które przyciąga uwagę, dodaje energii i doskonale sprawdza się w przypadku różnych elementów garderoby.

Transport

Inflacja nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem. Szukają atrakcyjnych ofert, ale niekoniecznie najtańszych

Inflacja dotyka także branżę turystyczną – w ubiegłym roku odnotowano wzrost cen paliwa lotniczego, w wielu krajach rosły też koszty żywności i noclegów, co przełożyło się na wyższe ceny wycieczek, biletów lotniczych i rezerwacji. I choć to może wpływać na częstotliwość wyjazdów, nie oznacza to, że Polacy rezygnują z wypoczynku za granicą czy wybierają wyłącznie najtańsze oferty. – Polacy wolą wydawać pieniądze na podróże, które dają wspomnienia, niż na rzeczy, które zostają z nami na krótszy czas – mówi Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.pl.